![]() ![]() ![]() ![]() |
Trasa Mostu Północnego |
---|
Rozwój budownictwa mieszkaniowego na terenie dzielnicy Białołęka
i w mniejszym stopniu na terenie dzielnic Bemowo i Bielany powoduje, że istniejące
połączenia komunikacyjne stają się coraz bardziej obciążone. W świetle dostępnych
prognoz demograficznych całkowita liczba ludności Warszawy zwiększy się z około
1,7 mln osób (stan na 2005 rok) do około 2,6 mln w roku 2035, przy czym największy
wzrost ilości mieszkańców nastąpi w dzielnicy Białołęka. Obecnie podstawową arterią komunikacyjną łączącą osiedla północnej Warszawy położone po obu stronach Wisły jest most Grota - Roweckiego, a szerzej - ciąg komunikacyjny Trasa AK - ul. Toruńska. Brak innej przeprawy mostowej pomiędzy Białołęką a Bielanami powoduje, że dotychczasowy ruch koncentruje się na moście Grota-Roweckiego (146 tys. pojazdów na dobę wg danych 2003 r.), który jest obecnie najbardziej obciążonym mostem w mieście. Komunikacja tramwajowa poprowadzona jest stosunkowo odległym mostem Gdańskim. Podstawowymi funkcjami Mostu Północnego jest zatem połączenie Białołęki z lewobrzeżną częścią Warszawy i odciążenie mostu Grota-Roweckiego. Przedsięwzięcie inwestycyjne Trasa Mostu Północnego (w skrócie TMP) jest planowaną trasą komunikacyjną, łącząca lewobrzeżne dzielnice Warszawy - Bielany i Bemowo, z Dzielnicą Białołęka na prawym brzegu Wisły. TMP stanowić będzie północny fragment najbardziej zewnętrznej spośród planowanych trzech koncentrycznych obwodnic Warszawy - tzw. Obwodnicy Miejskiej. Przebieg Trasy Mostu Północnego, jako części Obwodnicy Miejskiej, na odcinku o długości 13,8 km - od planowanego węzła z Trasą NS do planowanego węzła z Trasą Olszynki Grochowskiej - został ustalony w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m. st. Warszawy, przyjętym uchwałą Rady m.st. Warszawy nr LXXXII/2746/2006 z dn. 10 października 2006 r. Razem z Mostem Północnym planowana jest budowa linii tramwajowej pomiędzy Białołęką a stacją metra Młociny (łącząca linię tramwajową Marymoncka/Młociny z projektowaną linią Żerań-Most Północny-Winnica). |
![]() |
---|
![]() Mapa orientacyjna ![]() |
![]() 1. Chomiczówka |
![]() 2. Wrzeciono |
![]() 3. Most |
---|---|---|---|
![]() 4. ul. Modlińska |
![]() 5. ul. Białołęcka |
![]() 6. TOG |
Odcinek Wólczyńska - Marymoncka (projekt) ![]() |
Odcinek Marymoncka - most ![]() |
Odcinek most - Modlińska ![]() |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Mapa orientacyjna TMP dla etapu I ![]() |
---|
Plany sytuacyjne TMP cześć zachodnia ![]() |
Plany sytuacyjne TMP cześć wchodnia ![]() |
---|
Przekroje normalne ![]() |
Organizacja ruchu ![]() |
![]() Etapy realizacji inwestycji ![]() |
---|
Plan sytuacyjny ![]() |
Projekt organizacji ruchu i sygnalizacji ![]() |
---|---|
Ekrany akustyczne ![]() |
Przekroje poprzeczne ![]() |