Wszystkie obowiązujące w m.st. Warszawie dokumenty planistyczne i strategiczne, jak:
- Strategia rozwoju m.st. Warszawy do roku 2020,
- Studium Uwarunkowań i Kierunkow Zagospodarowania Przestrzennego,
- Strategia Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy,
stawiają na rozwój komunikacji szynowej w mieście, jako sprawnego i ekologicznego środka transportu.
Jednak, jak pokazuje praktyka, komunkacja tramwajowa jest wciąż traktowana przez nasze władze po macoszemu, o czym świadczy choćby fakt, że 80% półkursów tramwajów w Al. Jerozolimskich notuje opóźnienia. Nadanie większych priorytetów komunikacji tramwajowej w ruchu ulicznym jest obowiązkiem władz miasta stołecznego, wynikającym z zapisów dokumentów strategicznych.

Dlatego prosimy szanowych Państwa o wsparcie i podpisanie poniższej petycji

  1. Uważamy, że sprawny transport publiczny jest fundamentem funkcjonowania miast i miejscowości aglomeracji warszawskiej.
  2. Jesteśmy zdania, że po uchwaleniu przez Radę Warszawy podwyżki cen biletów ZTM mamy prawo do lepszej oferty, a przede wszystkim do skrócenia czasu podróży.
  3. Oczekujemy, że transport publiczny, w szczególności tramwajowy, otrzyma od dawna obiecywany przez władze miasta, lecz dotąd niezrealizowany, realny priorytet na skrzyżowaniach.
  4. Domagamy się, aby tramwaje w Warszawie miały tak samo skuteczne, bezwzględne priorytety w sygnalizacji świetlnej jak w Poznaniu, Monachium, Berlinie, Dreźnie, Bremie, Paryżu, Helsinkach, Oslo i innych miastach europejskich, które faktycznie promują szybki transport publiczny.
  5. Mamy prawo oczekiwać, że urzędnicy ustawią sygnalizacje świetlne tak, żeby większość z nas, korzystająca z transportu publicznego, nie traciła czasu i pieniędzy stojąc na niepotrzebnych czerwonych światłach.
  6. Postulujemy, aby tramwaje w Warszawie dostawały światło zielone natychmiast na każdym napotkanym skrzyżowaniu, chyba że wystąpi konieczność przepuszczenia innego tramwaju.
  7. Oczekujemy, że średnia prędkość podróży tramwajem w Warszawie wzrośnie do 25 km/h, a tramwaje będą się zatrzymywały tylko na przystankach, przejeżdżając płynnie przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.
  8. Uważamy, że dzięki przyspieszeniu tramwajów dostępny tabor będzie przewoził więcej pasażerów, co zmniejszy koszty utrzymania transportu publicznego, finansowanego z naszych podatków oraz sprzedaży biletów.

O tym, że deklarowany priorytet dla tramwajów na skrzyżowaniach w Warszawie, a także w ciągu Al. Jerozolimskich naprawdę nie istnieje świadczą poniższe filmy i dokumenty:


Wybierz film z menu:

Koło, ul.Obozowa/Dywizjonu 303 Służewiec, ul.Marynarska/Wołoska Boernerowo, ul.Kocjana Wawrzyszew, ul.Aspekt Bemowo, ul.Wrocławska/Powst. Śląskich Bemowo, Fort Wola Praga Południe, ul.Grochowska/Czapelska Śródmieście, ul.Marszałkowska/TŁ Mokotów, Al.Niepodległosci/Rakowiecka Wola, ul.Okopowa/Leszno Wola, ul.Wolska/Elekcyjna Wola, ul.Wolska/Redutowa Mokotów, ul.Puławska/Dolna Wola, ul.Połczyńska/Powst. Śląskich Żoliborz, ul.Broniewskiego/Włościańska Wola, ul.Wolska/Park Sowińskiego Śródmieście, ul.Marszałkowska/Królewska Żoliborz, ul.Broniewskiego/Sady Żoliborskie

Dokumenty:

Ramowa koncepcja kontynuacji rozwoju Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem (ZSZR) w Warszawie - Suchorzewski

Efektywność komunikacji tramwajowej a priorytety dla tramwajów - Madrjas, Szustek