Wszystkie obowiązujące w m.st. Warszawie dokumenty planistyczne i strategiczne, jak:
- Strategia rozwoju m.st. Warszawy do roku 2020,
- Studium Uwarunkowań i Kierunkow Zagospodarowania Przestrzennego,
- Strategia Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy,
stawiają na rozwój komunikacji szynowej w mieście, jako sprawnego i ekologicznego środka transportu.
Jednak, jak pokazuje praktyka, komunkacja tramwajowa jest wciąż traktowana przez nasze władze po macoszemu, o czym świadczy choćby fakt, że 80% półkursów tramwajów w Al. Jerozolimskich notuje opóźnienia.
Nadanie większych priorytetów komunikacji tramwajowej w ruchu ulicznym jest obowiązkiem władz miasta stołecznego, wynikającym z zapisów dokumentów strategicznych.
Dlatego prosimy szanowych Państwa o wsparcie i podpisanie poniższej petycji
- Uważamy, że sprawny transport publiczny jest fundamentem funkcjonowania miast i miejscowości aglomeracji warszawskiej.
- Jesteśmy zdania, że po uchwaleniu przez Radę Warszawy podwyżki cen biletów ZTM mamy prawo do lepszej oferty, a przede wszystkim do skrócenia czasu podróży.
- Oczekujemy, że transport publiczny, w szczególności tramwajowy, otrzyma od dawna obiecywany przez władze miasta, lecz dotąd niezrealizowany, realny priorytet na skrzyżowaniach.
- Domagamy się, aby tramwaje w Warszawie miały tak samo skuteczne, bezwzględne priorytety w sygnalizacji świetlnej jak w Poznaniu, Monachium, Berlinie, Dreźnie, Bremie, Paryżu, Helsinkach, Oslo i innych miastach europejskich, które faktycznie promują szybki transport publiczny.
- Mamy prawo oczekiwać, że urzędnicy ustawią sygnalizacje świetlne tak, żeby większość z nas, korzystająca z transportu publicznego, nie traciła czasu i pieniędzy stojąc na niepotrzebnych czerwonych światłach.
- Postulujemy, aby tramwaje w Warszawie dostawały światło zielone natychmiast na każdym napotkanym skrzyżowaniu, chyba że wystąpi konieczność przepuszczenia innego tramwaju.
- Oczekujemy, że średnia prędkość podróży tramwajem w Warszawie wzrośnie do 25 km/h, a tramwaje będą się zatrzymywały tylko na przystankach, przejeżdżając płynnie przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.
- Uważamy, że dzięki przyspieszeniu tramwajów dostępny tabor będzie przewoził więcej pasażerów, co zmniejszy koszty utrzymania transportu publicznego, finansowanego z naszych podatków oraz sprzedaży biletów.
O tym, że deklarowany priorytet dla tramwajów na skrzyżowaniach w Warszawie, a także w ciągu Al. Jerozolimskich naprawdę nie istnieje świadczą poniższe filmy i dokumenty:
|
|