Nowolazurowa
|
Ulica Nowolazurowa ma w swoim założeniu wprowadzać ruch z południowej i zachodniej
części Warszawy w tym z Trasy Salomea-Wolica na Trasę Mostu Północnego.
W pierwszych projektach miała stanowić zewnętrzny ring obwodnicy miasta i posiadać standard drogi GP (głównej przyspieszonej). W planie ogólnym zagospodarowania Warszawy z 1991 r. miała
prawie 100m szerokości w liniach rozgraniczających.
Obecnie otrzymała ona standard drogi głównej (G) i jest ulicą o charakterze lokalnym (międzydzielnicowym) odciążającym powiązanie: Kleszczowa, Chrobrego, Dźwigowa i Powstańców Śląskich.
Inwestycja podzielona będzie na dwa etapy.
Etap I: Budowa ul. Nowo-Lazurowej odcinek od Alej Jerozolimskich do ul. Połczyńskiej.
Etap II: Budowa ul. Nowo-Lazurowej odcinek od ul. Połczyńskiej do Trasy AK.
GDDKiA od paru lat naciskała na Urząd Miasta, aby budowa Nowolazurowej trwała równolegle do budowy trasy Salomea-Wolica. Ma to nie dopuścić do sytuacji, w której po oddaniu do użytku nowej trasy wylotowej na Katowice i Kraków, ruch na kierunku do Ursusa i na Bemowo nadal musiałby przebijać się Kleszczową i Dźwigową.
Stąd zarówno miasto jak i Ursus, Włochy oraz Bemowo od dawna uwzględniały Nowolazurową w swoich opracowaniach.
GDDKiA na koszt państwa zbuduje węzeł trasy Salomea-Wolica z Al.Jerozolimskimi i Nowolazurową. Kontynuowanie budowy Nowolazurowej w kierunku północnym od wspomnianego węzła będzie w gestii ZDM za funusze miasta stołecznego Warszawy.
Na południe od Szeligowskiej do Al.Jerozolimskich ulica Nowolazurowa będzie budowana w nowym korytarzu (odrobine przesunietym na zachód od planowanego wcześniej) z nowym
skrzyżowaniem ze światłami jakieś 250-300 m na zachód od skrzyżowania
Połczyńska-Szeligowska.
Akces Szeligowskiej do Połczyńskiej zostanie zamknięty.
Dalej na południe Nowo-Lazurowa pobiegnie wiaduktem nad torami na Włochy do Al.Jerozolimskich.
Na odcinku od Szeligowskiej do Górczewskiej Lazurowa będzie poozszerzona na
zachód. Zostanie dobudowana nowa jezdnia po zachodniej stronie.
Istniejąca jezdnia zostanie przebudowana tak, aby uzyskać standard drogi głównej. Szerokość w liniach rozgraniczających 45 m. W miejcach najbardziej zurbanizowanych mieszkańców chronić będą ekrany dźwiękochłonne.
Inwestycja jest planowana w latach 2008-2010.
Projekt Budowy ul. Nowolazurowej będzie się ubiegał o dofinansowanie przez Unię Europejską w latach 2007-2013.
|
Plany ulicy Nowolazurowej w skali 1:1000
Etap I: od ulicy Połczyńskiej do Al.Jerozolimskich

Etap II: od Trasy AK do ulicy Połczyńskiej


|