Forum Kontakt Księga gości Strona główna

SISKOM w prasie



Ząbkowska Gazeta Samorządowa

30.04.2007r.

199 - Nowa linia autobusowa w Ząbkach od 28 kwietnia

Kwestia rozwoju komunikacji w Ząbkach dla Burmistrza Roberta Perkowskiego była zawsze bardzo ważnym tematem.

W styczniu br. Burmistrz zaprosił na robocze spotkanie Pana Tomasza Kreta oraz innych przedstawicieli stowarzyszenia SISKOM. Właśnie na tym spotkaniu powstał pomysł stworzenia nowej linii autobusowej, którą obecnie nazwano 199. Burmistrz zaprosił przedstawicieli tegoż stowarzyszenia z uwagi na ich duże doświadczenie i społeczną chęć pomocy w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych.
>>> Więcej >>>


05.04.2007r.

Obwodnica przy lotnisku z poślizgiem

W tunelu, wykopie czy całkiem gdzie indziej? Którędy puścić południową obwodnicę Warszawy, żeby nie kolidowała z nowym pasem startowym na Okęciu - zastanawiają się drogowcy. Inwestycji grozi przez to kolejne opóźnienie

Dziwię się, że poprzednie władze zleciły takie projektowanie drogi, które uniemożliwiało w przyszłości rozbudowę lotniska - mówi wiceminister transportu Eugeniusz Wróbel.
Decyzję ministerstwa krytykuje Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. - Często jest tak, że przychodzi nowa władza i wymyśla nowe koncepcje. Właśnie przez to są kolejne opóźnienia. Południową obwodnicę trzeba budować jak najszybciej. Zamiast powiększać lotnisko na Okęciu, lepiej szybko zarezerwować grunt pod nowe poza Warszawą - uważa.
>>> Więcej >>>


05.04.2007r.

Minister Szyszko myśli wyłącznie o sobie

Jan Jakiel - prezes Stowarzyszenia SISKOM:
Sugestia pana ministra Szyszki, by władze poszczególnych gmin opracowały nowy projekt Wschodniej Obwodnicy Warszawy, jest nie do przyjęcia. Odsuwa tylko inwestycję w czasie. Samorządy czy organizacje pozarządowe nie są od wykonywania projektów dróg o znaczeniu krajowym - ani budowlanych, ani wykonawczych.
>>> Więcej >>>


04.04.2007r.

Szyszko nie decyduje już o obwodnicy (Wschodniej Obwodnicy Warszawy)

Szef resortu środowiska Jan Szyszko zostanie pozbawiony przez premiera RP Jarosława Kaczyńskiego prawa do decyzji, czy odsunąć planowaną wschodnią obwodnicę Warszawy od Wesołej. Wniosek o odsunięcie Szyszki złożyła do Kancelarii Premiera ponad miesiąc temu burmistrz Halinowa Jolanta Damasiewicz.

Wczoraj do kilkunastu ministerstw i miejskich urzędów trafiło oświadczenie ze sprzeciwem wobec budowy trasy przez Halinów, podpisane m.in. przez polityków PiS: posłów Mariana Piłkę i Henryka Kowalczyka oraz senatora Henryka Górskiego.
-Żona ministra jest radną w Wesołej, a Jan Szyszko nie chce zawieść jej wyborców i swoich sąsiadów. To prywata w czystej postaci - uważa Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, które zainicjowało zbieranie podpisów pod oświadczeniem.
>>> Więcej >>>


27.03.2007r.

12 prac dla nowego dyrektora ZDM

Nowego szefa warszawskich drogowców czeka herkulesowe zadanie

- Szef ZDM musi być przede wszystkim menedżerem, który poradzi sobie z zarządzaniem tak dużą liczbą projektów i przetargów. A sztuką jest nie zacząć remont, tylko go w terminie skończyć - komentuje Robert Chwiałkowski (43 l.) ze Dtowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.
>>> Więcej >>>


22.03.2007r.

Grupa trzymająca protesty

- Trasy są potrzebne, ale nie pod naszymi oknami - mówią protestujący (pseudoekolodzy)

- Nie podrzucać dróg sąsiadom (mówi SISKOM)
Do 2004 roku w publicznej debacie dominowali przeciwnicy obwodnicy. Wtedy pojawiła się jednak przeciwwaga: powstało Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM), które promuje budowę obwodnicy Warszawy (przeciwnicy złośliwie nazywają je przybudówką GDDKiA).
-Dyskusji nie powinni zdominować ludzie przebierający się w szaty ekologów tylko po to, żeby pozbyć się planowanej trasy ekspresowej spod swojego okna - mówi Michał Suliborski z SISKOM.
>>> Więcej >>>


14.03.2007r.

Którędy pójdzie Wschodnia Obwodnica Warszawy?

Minister środowiska ma czas do 8 kwietnia na ponowne rozpatrzenie argumentów i zmianę swojego postanowienia, w którym popiera przebieg Wschodniej Obwodnicy Warszawy w wariancie W3, czyli przez gminę Halinów.

Jak piszą na swojej stronie internetowej członkowie Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacj (SISKOM):
Naszym zdaniem wariant samorządowy W3 jest całkowiecie nie do przyjęcia gdyż:
- Brak jest uzasadnienia ekonomicznego i ruchowego dla realizacji tego wariantu.
- Przebieg trasy jest najdłuższy (dłuższy o 50% w stosunku do innych), a co za tym idzie koszty budowy są największe.
- WOW nie była nigdy planowana w tym przebiegu, ingeruje w prawa nabyte mieszkańców Okuniewa, Sulejówka, Halinowa.
- Wariant W3 najbardziej ingeruje w tereny cenne przyrodniczo - jest najmniej ekologiczny. Przechodzi przez środek siedlisk łosi i odcina drogę migracji zwierząt.

>>> Więcej >>>


09.03.2007r.

Bezkolizyjny Służewiec

15 minut, a nie godzinę zajmie jazda miejską obwodnicą. Pozwolą na to bezkolizyjne węzły między Al.Jerozolimski a trasą Siekierkowską

Zdaniem Wojciecha Tumasza, niezależnego specjalisty ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM, nie trzeba wielkiej filozofii, by wiedzieć, co należy zrobić na tej trasie.
>>> Więcej >>>


06.03.2007r.

Via Rospuda

O estakadzie nad Rospudą i kilometrach międzynarodowej drogi E67, łączącej wielki węzeł komunikacyjny w Pradze z Helsinkami, rozmawia dzisiaj pół Europy. O co w tym wszystkim naprawdę chodzi?

Proekologiczna alternatywa to obwodnica, obchodząca od zachodu Augustów, Dolinę Rospudy i za jednym zamachem Suwałki. Jej długość to mniej więcej te same 41 km.
>>> Więcej >>>


26.02.2007r.

Za i przeciw alternatywnej trasie obwodnicy Augustowa

Czy popierana przez ekologów wersja obwodnicy omijająca Dolinę Rospudy to tylko "kreska na mapie" - jak ocenia ją rzecznik Dyrekcji Dróg i Autostrad.

Jan Jakiel, inżynier budownictwa, członek stowarzyszenia SISKOM, autor alternatywnego wariantu obwodnicy Augustowa:
Nie jest prawdą, że w naszym wariancie trzeba będzie wysiedlić 11 wsi, ani to, że odcinamy ludzkie domy od pól. Wytyczyliśmy przepędy dla bydła oraz drogi dojazdowe i przelotowe, które pozwolą mieszkańcom dostać się na drugą stronę.
>>> Więcej >>>


22.02.2007r.

Ominięcie Doliny Rospudy zajęłoby 3 lata?

Rząd nie rezygnuje z budowy obwodnicy Augustowa.

Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM) opracowało raport o budowie trasy w wariantach proponowanych przez GDDKiA i ekologów. Trasa ekologów to 30-kilometrowy odcinek od podsuwalskiego węzła Lotnisko do skrzyżowania z drogą nr 16 w Augustowie, omijający chronioną dolinę.
>>> Więcej >>>


10.02.2007r.

Obwodnica Augustowa przetnie Dolinę Rospudy

Obrońcy przyrody liczą już tylko na Komisję Europejską

Jan Jakiel
prezes organizacji SISKOM wspierającej budowę autostrad:

Do tej sprawy trzeba podejść w skali makro, czyli budowę obwodnicy Augustowa i Suwałk potraktować jako całość. Wybudowanie takiej drogi pozwoliłoby ominąć cenne przyrodniczo obszary i jednoczeoenie byłoby rozwiązaniem tańszym niż trzyetapowa inwestycja planowana przez GDDKiA. Różnica może sięgnąć 300 mln zł.
>>> Więcej >>>


09.02.2007r.

Urzędnicy dla budowy trasy manipulują Rospudą

W ostatniej chwili przed wydaniem zgody na budowę autostrady przecinającej unikalną Dolinę Rospudy rząd manipuluje danymi i ogłasza nieprawdę - alarmują organizacje zajmujące się ochroną środowiska.

Na stronach internetowych GDDKiA przeczytać można o poważnej ingerencji w obrębie dziesięciu wsi i konieczności wyburzenia 30 zabudowań w wariancie alternatywnym dla trasy.
- Nie wiem, skąd w tych ekspertyzach tyle wyburzeń, trudno polemizować z niczym niepodpartymi stwierdzeniami. Przewidywana liczba wyburzeń w przygotowanym przez nas wariancie wynosi dwa-trzy gospodarstwa. Wystarczy spojrzeć na mapy lub udać się w teren. W pasie 50 metrów od krawędzi planowanej drogi znajduje się kilkanaście budynków. I nie oznacza to, że powinny być wyburzone - mówi inż. Jan Jakiel ze stowarzyszenia SISKOM, w którym zaprojektowano alternatywny przebieg obwodnicy (omija bagienną dolinę).
>>> Więcej >>>


08.02.2007r.

Minister środowiska nie chciał "ułaskawić" Doliny Rospudy

Minister środowiska Jan Szyszko podpisał ostateczną zgodę na budowę obwodnicy Augustowa przez najcenniejszą przyrodniczo część Doliny Rospudy.

Organizacje pozarządowe, które od lat podejmują działania w obronie torfowisk Doliny Rospudy często podkreślają, że nie są przeciwne budowie obwodnicy Augustowa. Domagają się tylko jej innego przebiegu, który omijałby obszary Natura 2000 i byłby przyjazny zarówno dla ludzi, jak i dla przyrody.
Dzięki staraniom ekologów taki alternatywny wariant drogi powstał wreszcie latem 2006 roku. Jego twórcą jest inż. Jan Jakiel ze stowarzyszenia projektantów dróg SISKOM, które zrzesza absolwentów Politechniki Warszawskiej.
>>> Więcej >>>


06.01.2007r.

Most Północny od początku

Przygotowania do budowy mostu Północnego trzeba powtórzyć. Ratusz unieważnił przetarg w tej sprawie. Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz zarzeka się, że przeprawa będzie gotowa w 2010 r.

Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji uważa, że są to niezwykle optymistyczne założenia ....
>>> Więcej >>>


02.01.2007r.

Budowę dróg opóźniają także sami urzędnicy - komentarz Jana Jakiela

Cudów nie ma. Specustawa, która zaczęła obowiązywać na drogach miejskich i gminnych, nie sprawi, że nagle zaczną być budowane wszystkie od lat planowane ulice.

Specustawa dotyczy bowiem tylko jednego zagadnienia: nabywania gruntów pod inwestycje. Nie "załatwi" natomiast formalności związanych z przepisami o ochronie środowiska, nie spowoduje przyspieszenia przetargów na budowy.
>>> Więcej >>>


27.12.2006r.

Drogowa top lista wybojów

Gdyby nie wybory, pewnie nic by się nie zmieniło. Klapa! Kolejny raz nie wypalił przetarg na most Północny, stanął remont Krakowskiego Przedmieścia, a warszawskie estakady walą się w oczach...

- W skali od 0 do 6 drogowcom w mijającym roku dałbym "0" za budowę nowych dróg. Te wykonane to był niewielki wycinek, jaki należało już dawno zrobić - nie ma wątpliwości Robert Chwiałkowski (42 l.) ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.
>>> Więcej >>>


19.12.2006r.

Metro opóźni most Północny

Nowy pomysł urzędników: kolejka pojedzie mostem

Niezależni specjaliści ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM są przerażeni pomysłem zgłoszonym przez władze stolicy.
- Jeśli władze podejmą decyzję, by metro puścić przez most, Tarchomin nie będzie miał ani mostu, ani metra, i to przez kolejną dekadę - ostrzega Wojciech Tumasz z SISKOM.
>>> Więcej >>>


27.11.2006r.

Zadania dla prezydenta

Nowy prezydent Warszawy zacznie pracę już w przyszłym tygodniu. "Dziennik" podpowiada, czym w pierwszej kolejności musi się zająć

- Niezbędny i najważniejszy jest most Północny - mówi Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM. - Musi powstać, zanim zacznie się planowana kapitalna przebudowa mostu Grota-Roweckiego oraz Trasy AK i Toruńskiej...
>>> Więcej >>>


31.10.2006r.

Prezydent Kaczyński dostał podpisy pod apelem w sprawie obrony Doliny Rospudy

Adam Wajrak
Wspólnie z przedstawicielami organizacji ekologicznych przekazaliśmy dziś minister Ewie Juńczyk-Ziomeckiej około 150 tys. podpisów pod apelem do Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego o ratowanie Doliny Rospudy


Pani minister Juńczuk-Ziomecka przyjęła też od nas dwie fotografie pokazujące piękno Doliny Rospudy. - Spotkanie było niezwykle rzeczowe. Przedstawiliśmy alternatywne trasy przebiegu obwodnicy Augustowa i Suwałk, których wykonanie nie zaszkodzi przyrodzie, a jest tańsze od obecnie proponowanych. Liczymy, że Pan prezydent zabierze głos w tej niezwykle ważnej sprawie - mówi Małgorzata Znaniecka z Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków.
>>> Zobacz wideo >>>

Adam Wajrak (z lewej) z podpisami w obronie Rospudy i Jan Jakiel ze Stowarzyszenia SISKOM ze zdjęciem rzeki


30.10.2006r.

Niech remontują, tylko szybko - Komentarz Wojciecha Tumasza

Nie martwię się zapowiadanymi przez ZDM licznymi remontami w przyszłym roku. Zracji mizerii układu dróg Warszawy każdy remont cieszy.

Natomiast trzeba pamiętać, jak ważną sprawą jest prowadzenie remontów pełną parą, czyli na trzy zmiany.
>>> Więcej >>>


10.10.2006r.

Dajcie pas pojazdom ZTM - Komentarz Wojciecha Tumasza

Uważam, że tramwaje i autobusy powinny mieć na moście Śląsko-Dąbrowskim wspólny pas.

Mówię to jako przedstawiciel stowarzyszenia opowiadającego się zwykle za budową nowych tras, które usprawnią życie zmotoryzowanym. Ale most leży w centrum miasta, gdzie ruch osobowy powinno się minimalizować na rzecz transportu zbiorowego.
Jako SISKOM mamy jednak rozwiązanie, które spodoba się zmotoryzowanym.
>>> Więcej >>>


04.10.2006r.

Wielka tuba nad Ursynowem

Urbaniści i specjaliści od komunikacji sprzeciwiają się koncepcji, by część trasy Południowej Obwodnicy Warszawy biegnącej przez Ursynów poprowadzić na estakadzie owiniętej konstrukcją przypominająca tubę.

Podobnego zdania jest Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM), które zwykle jest orędownikiem budowy nowych tras.
- Oglądałem te projekty - mówi - I z punktu widzenia elementarnych zasad ładu przestrzennego ta konstrukcja jest fatalna, estakada wygląda jak gigantyczna gąsienica, która zdaje się połykać Ursynów.
>>> Więcej >>>


05.09.2006r.

Remont alei Krakowskiej nie zmniejszy korków

Przebudowa arterii nie wystarczy, potrzebna jest nowa wylotówka.

– Aleja Krakowska jest jedną z najbardziej obciążonych dróg w kraju – mówi Michał Suliborski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – W ciągu doby przejeżdża nią ok. 60 tys. aut.
Więcej się już tam nie mieści – arteria jest drogą wylotową w kierunku Krakowa i Katowic. Tylko na niewielkim odcinku ma po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, w większości to ulica z dwoma pasami.
Jak się nią jeździ, można się przekonać w godzinach szczytu – zdarza się, że auta stoją w korku już na ul. Grójeckiej przy Korotyńskiego.
– Nie ma szans na poprawienie przepustowości tej arterii – uważa Michał Suliborski. – Potrzebny jest zupełnie nowy wyjazd z miasta.
>>> Więcej >>>


12.08.2006r.

Szyszkami w Szyszkę

Kilkaset szyszek, pomalowanych różową farbą rozwiesili działacze z Fundacji Ja Wisła na drzewach przed Ministerstwem Środowiska. Ekolodzy chcą w ten sposób zaprotestować przeciwko decyzji ministra Jana Szyszko, zezwalającej na budowę obwodnicy Augustowa przez cenne przyrodniczo tereny na rzeką Rospudą.

Zdaniem organizatorów happeningu minister Szyszko powinien wycofać swoją zgodę na budowę autostrady przez cenne torfowiska w dolinie Rospudy, ponieważ tę drogę można poprowadzić inaczej z mniejszą szkodą dla środowiska.
Projekt alternatywnej obwodnicy opracowało Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKom), działające na rzecz budowy sieci nowoczesnych dróg w Warszawie i w całej Polsce.
"Działamy na rzecz budowy alternatywnej obwodnicy Augustowa już od półtora roku. Droga, którą zaprojektowaliśmy byłaby tylko nieco ponad kilometr dłuższa" - powiedział PAP przedstawiciel SISKom, Robert Chwiałkowski.
>>> Więcej >>>


07.08.2006r.

Połączenie dróg uratuje Rospudę?

Budowę 41-kilometrowej drogi omijającej Augustów i Suwałki zaproponowali ekolodzy, którzy sprzeciwiają się budowie obwodnicy Augustowa, która ma przebiegać przez cenną przyrodniczo Dolinę Rospudy.

Przedstawiciele organizacji ekologicznych spotkali się w poniedziałek w Urzędzie Miejskim w Suwałkach i zaproponowali władzom miasta, by wsparły nowy wariant opracowany przez Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji Siskom. Zakłada on wybudowanie jednej 41-kilometrowej drogi zamiast samodzielnych obwodnic Augustowa i Suwałk. Droga ta ominęłaby Dolinę Rospudy, którą według planów ma przebiegać obwodnica Augustowa.
Stowarzyszenie Siskom wstępnie obliczyło, że koszt budowy drogi wyniesie ok. 950 mln złotych; powstałaby ona najwcześniej za 5-6 lat. Ekolodzy podkreślili, że na jej budowę można ubiegać się o fundusze z Unii Europejskiej.
>>> Więcej >>>


nr 32/2006r.

Rospudowa Polski

Spór o dolinę Rospudy pokazuje dwie obce sobie Polski: urzędniczą i obywatelską. Czy rzeczywiście uratować można tylko jedno: albo miasto przed rozjeżdżąjącymi je tirami, albo rezerwat dzikiej przyrody?.

Ekologami nikt się specjalnie nie przejmował. Założono, że pokrzyczą, a swoje się zrobi. – Gdyby na tamtym etapie ktoś poważnie podszedł do sprawy, dzisiejszych problemów by nie było. Trasa byłaby dłuższa, ale wcale nie droższa, bo nie trzeba by budować niezwykle kosztownej estakady nad doliną. A za ochronę terenów zielonych można by się jeszcze ubiegać o pieniądze z Unii Europejskiej – mówi magister inżynier Jan Jakiel, prezes Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, które też broni Rospudy.
>>> Więcej >>>


01.08.2006r.

Jeszcze można uniknąć ekologicznej tragedii w Dolinie Rospudy

Obiektów inżynierskich na gruntach niestabilnych należy za wszelką cenę unikać, to zasada, przekazywana studentom politechnik już na pierwszym roku studiów – mówi PAP inż. Jan Jakiel, twórca planu alternatywnego przebiegu obwodnicy Augustowa, omijającego Dolinę Rospudy. Jego zdaniem, wciąż jeszcze można uniknąć ekologicznej tragedii.
"Prowadzenie drogi przez bagna jest nadzwyczaj kosztowne, zawsze inwazyjne dla środowiska i powinno stanowić ostateczność. Jeżeli można zrealizować projekt alternatywny, który w równym stopniu spełni potrzeby społeczne, nie ma wątpliwości, że należy tak właśnie postąpić” - mówi Jakiel.
>>> Więcej >>>

Ząbkowska Gazeta Samorządowa

30.07.2006r.

Czy czeka nas tylko 6 lat stania w korkach?

Warszawa zaczyna nadrabiać zacofanie cywilizacyjnew dziedzinie infrastruktury komunikacyjnej.

Przyśpieszenie prac jest związane ze zbliżającą się od strony Łodzi autostradą A2. W najbliższych latach stolica zamieni się w wielki plac budowy.
Inwestycjom tym będą towarzyszyć duże utrudnienia w ruchu, które nie ominą również mieszkańców Ząbek.
Dokładne mapy i opisy przebiegu planowanych tras warszawskiego węzła drogowego można znaleźć na stronie Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji (www.siskom.waw.pl).
>>> Więcej >>>


22.07.2006r.

Ile jest świateł w Augustowie?

Z Robertem Chwiałkowskim rozmawia Adam Wajrak

Adam Wajrak: Czy Augustów jest jakimś specjalnie niebezpiecznym miejscem, gdzie ginie dużo ludzi, bo jest wyjątkowe natężenie ruchu?
Inż. Robert Chwiałkowski, członek zarządu SISKOM, stowarzyszenia na rzecz promowania infrastruktury drogowej: Szafowanie takimi argumentami jest po prostu obrzydliwe. Nawet jakby w Augustowie zginęła jedna osoba, to byłoby o jedną za dużo. Jeśli chodzi o natężenie ruchu, to jest ono mniej niż średnie. Przez Augustów przejeżdża 14 tys. pojazdów na dobę, a przez taki Mińsk Mazowiecki około 25-30 tys., w tym wiele TIR-ów, myślę, że więcej niż w Augustowie.
>>> Więcej >>>


19.07.2006r.

Estakada otwarta, kierowcy rozczarowani

Nowy węzeł przy Galerii Mokotów nie rozwiązał problemu korków

– Jeśli ktoś chce oglądać efektowne stłuczki, to warto ustawić się na kładce nad ul. Marynarską – zauważa Michał Suliborski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – Estakada wpada na prawy pas jezdni, którym zwykle prowadzony jest wolniejszy ruch. W efekcie kierowcy zaraz po zjeździe w ul. Marynarską narażeni są na niebezpieczne manewry. Jadący szybciej chcą zająć lewy pas jezdni, a jadący wolniej – prawy. Takie rozwiązanie zastosowano trochę na wyrost, licząc na to, że w przyszłości ruch od strony Trasy Siekierkowskiej przejmie planowana trasa N-S, która ma przeciąć ul. Marynarską. Nikt nie wie jednak, kiedy ta inwestycja miałaby powstać.
>>> Więcej >>>


15.07.2006r.

Koleiny zagrażają kierowcom

Ze względów bezpieczeństwa niektóre trasy w Warszawie należałoby natychmiast zamknąć

Fałdy na ul. Marsa w stronę centrum mają 6 cm głębokości.
- To dwukrotnie więcej, niż dopuszczalna norma Unii Europejskiej - mówi Wojciech Tumasz, rzecznik Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM). - Na zachodzie ulicę, na której koleina ma 3 cm, zamyka się dla ruchu, bo jest niebezpieczna.
>>> Więcej >>>


Wojciech Tumasz z SISKOM mierzy głębokość koleiny na jezdni Marsa.


13.07.2006r.

Kolejny drogowy bubel

Drogowcy chcą wydłużyć Trasę Siekierkowską w stronę Rembertowa. Już ją zaplanowali. Niestety, z błędem, który spowoduje, że mieszkańcy Rembertowa nadal będą stali w korkach

- Nie rozumiem, czym kierował się ZDM, podejmując taką decyzję - mówi Jan Jakiel, prezes Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. - To zresztą nie jedyny feler. Na zwężonym odcinku ZDM zlokalizował przystanek autobusowy, który nie będzie miał zatoczki.
>>> Więcej >>>


16.05.2006r.

„Zależy mi” jest niezależne od wieku

Janek Jakiel, magister inżynierii lądowej:

Należę do pokolenia 20-latków, którym zależy na zrobieniu czegoś pozytywnego. Z pięciorgiem znajomych założyliśmy Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji. Z czasem dołączyło do nas kilku 40-latków, a nawet dwóch 70-latków! Wniosek: "zależy mi" jest niezależne od wieku. Na stronie www.siskom.waw.pl promujemy rozwój infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie i pokazujemy rozwiązania, które mogłyby ją poprawić.
>>> Więcej >>>


20.04.2006r.

Chora ulica

Stołeczne korki doczekały się naukowych badań. Wynika z nich, że tracimy przez nie zdrowie i pieniądze!

Do warszawskich korków wzięli się naukowcy. Artur Badyda, doktorant z Instytutu Systemów Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej, stworzył raport na temat stołecznego ruchu ulicznego. "Korki komunikacyjne w Warszawie - jak odczuwamy ich skutki i jak je ograniczyć?" to pytanie postawiono ankietowanym.
Dzięki uprzejmości stowarzyszenia SISKOM, działającego na rzecz rozwoju miasta, przebadano 1355 osób, niezależnie od tego, jakim poruszają się środkiem transportu.
>>> Więcej >>>


23.03.2006r.

Warszawiacy mają dość korków: chcemy sieci metra i obwodnicy

Coraz więcej czasu tracimy w korkach. Dość tego! Chcemy sieci metra i obwodnicy miasta - mówią młodzi warszawiacy w pierwszym tego rodzaju sondażu internetowym

Badanie nie zostawia żadnych wątpliwości - korki są zmorą warszawiaków. Ponad 61 proc. respondentów uznało, że to główny problem stolicy. Sondaż przeprowadził Instytut Systemów Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej wspólnie z działaczami SiSKOM - Społecznym i Spontanicznym Komitetem Obwodnicy Miejskiej. Tworzy go grupa zapaleńców, która od półtora roku walczy o szybką budowę obwodnicy miejskiej i rozwój komunikacji w Warszawie.
>>> Więcej >>>


Fot. Alina Gajdamowicz / AG



18.03.2006r.

Te straszne korki

Aż 61 proc. warszawiaków uważa, że zatory drogowe to „najważniejszy lub jeden z najważniejszych problemów naszego miasta" - tak wynika z badań „Korki komunikacyjne w Warszawie -jak odczuwamy ich skutki i jak je ograniczyć?". Przeprowadziły je Instytut Systemów Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej oraz SISKOM (Społeczny i Spontaniczny Komitet Obwodnicy Miejskiej), podstawą było 1355 ankiet.
>>> Więcej >>>



12.11.2005r.

Rocznica horroru na Służewcu

Pikieta na rozkopanym skrzyżowaniu przy Galerii Mokotów

Był tort i wspólne zdjęcia na tle rozkopanego skrzyżowania - tak internauci uczcili rocznicę bałaganu komunikacyjnego w pobliżu Galerii Mokotów
>>> Więcej >>>


Fot. Ann Biedyńska



10.05.2005r.

Są ludzie popierający budowę arterii przez własne osiedla

Nie boją się spalin, hałasu, wypadków. Choć obydwaj mieszkają tuż obok planowanych dróg szybkiego ruchu, uważają, że trasy są stolicy niezbędne. I przekonują do tego sąsiadów.
- Bez nowoczesnych dróg, w tym tych zaplanowanych przez Bemowo i przez Ursynów, nasze miasto nigdy nie stanie się nowoczesną, europejską metropolią. Utkniemy na lata w korkach - mówi Robert Chwiałkowski.
- Obecnie przy budowie tras przez miasto stosowane są bardzo ekologiczne technologie, a zabezpieczenia antyhałasowe i antyspalinowe są na wysokim poziomie - twierdzi Władysław Mardas.
>>> Więcej >>>



12.11.2004r.

Obywatele, zróbcie miejsce dla polityków!

Debata ze społeczeństwem w tle

Gorący temat stanu polskich dróg oraz warianty ich przebiegu i finansowania poruszył w programie telewizyjnym „Debata” – Kamil Durczok (TVP1, 4.XI. godz.22.10). Do udziału w debacie zaprosił polityków i przedstawicieli ruchów społecznych. Po raz pierwszy dali o sobie znać zwolennicy tzw. „wariantu ursynowskiego”, którzy w tym celu utworzyli Społeczny i Spontaniczny Komitet Obwodnicy Miejskiej – Tak (SISKOM).
>>> Więcej >>>



01.10.2004r.

Chcą trasy i siedzą cicho?

Na wczorajszą sesję przyszli także zwolennicy autostrady

Władze Warszawy poparły budowę łącznika autostradowego przez Ursynów, Wilanów i Wawer. Według OBOP, ponad 52 proc. mieszkańców Ursynowa twierdzi podobnie. Przeciwnikom tej trasy nie pomogły wczoraj transparenty...
Po raz pierwszy w tłumie przeciwników autostrady pojawiło się kilku zwolenników trasy ekspresowej. Kiedy zainteresowali się nimi fotoreporterzy i ekipy telewizyjne, ekolodzy... zasłonili ich olbrzymim transparentem.
>>> Więcej >>>



30.09.2004r.

Ponad połowa ursynowian poparła ekspresówkę w tunelu

Zaskakujące wyniki badań przedstawiły władze miasta na wczorajszej sesji rady. Po raz pierwszy okazało się, że ponad połowa ursynowian godzi się na przecięcie dzielnicy trasą szybkiego ruchu w tunelu.

Po raz pierwszy dali też o sobie znać zwolennicy trasy przez Ursynów i Wawer. Przynieśli ze sobą kartki z napisem "tak". Przewodziła im była radna Ursynowa Elżbieta Igras. - Skrzyknęliśmy się przez internet. Założyliśmy Społeczny Komitet Obwodnicy Miejskiej. To jest inwestycja głównie dla warszawiaków - mówiła.
>>> Więcej >>>



28.09.2004r.

Elżbieta Igras: pseudoekolodzy zagłuszają innych

Ci, którzy wymachują plakatami z przekreślonym symbolem autostrady, nie mają pojęcia przeciwko czemu protestują. Droga ekspresowa powstać musi. Inaczej południowe dzielnice Warszawy totalnie się zakorkują.
>>> Więcej >>>