Sochaczew - Mińsk Mazowiecki Mińsk Mazowiecki - Łochów Łochów - Ostrów Mazowiecka |
Droga Krajowa nr 50Ciechanów - Płońsk - Wyszogród - Sochaczew - Żyrardów - Mszczonów - Grójec -
|
---|
Droga krajowa nr 50 przebiega w całości na terenie województwa mazowieckiego. Swoim przebiegiem tworzy niepełny pierścień wokół aglomeracji warszawskiej w odległosci od 30 do ponad 80 km od centrum Warszawy.
Rozpoczyna się w Ciechanowie, potem przechodzi w okolicach Płońska, Wyszogrodu, Sochaczewa, Żyrardowa, Mszczonowa, Grójca, Góry Kalwarii, Kołbieli, Mińska Mazowieckiego, Stanisławowa, Łochowa i kończy swój bieg na obwodnicy Ostrowii Mazowieckiej.
Na odcinku pomiędzy Wyszogrodem a Łochowem DK 50 wchodzi w skład tzw. Dużej Obwodnicy Warszawy.
Od 2003 roku trwa modernizacja drogi krajowej numer 50 mająca na celu dostosowanie jej zwiększonego ruchu tranzytowego, zwłaszcza pojazdów ciężkich.
Wszystkie odcinki drogi uzyskają klasę jednojezdniowych lub dwujezdniowych dróg głównych ruchu przyspieszonego z pasami awaryjnymi i z ograniczoną dostępnością porzez węzły i zjazdy. Poprawi to płynność ruchu i zwiększy przepustowość trasy, przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa ruchu.
Celem ograniczenia uciążliwości dla mieszkańców powstaną obwodnice większych miast i niektórych miejscowości.
Nawierzchnia zostanie dostosowana do obciążenia 115 kN/oś. Przebudowa południowego odcinka DK 50 jako Dużej Obwodnicy Warszawy była jednym z pierwszych projektów modernizacji dróg w ramach programu pomocowego UE. Odcinek drogi krajowej nr 50 pomiędzy Sochaczewem a Mińskiem Mazowieckim jest usytuowany w Korytarzu II transeuropejskich sieci transportu i jest częścią międzynarodowej trasy Berlin - Warszawa - Mińsk - Moskwa. Obecnie droga ta zastępuje nieistniejący odcinek drogi A2 i jest przeznaczona do przejęcia intensywnego ruchu drogowego (głównie pojazdów ciężkich) omijającego Warszawę od południa. Planowana jest też przebudowa lub rozbudowa wschodniego odcinka DK 50 pomiędzy Mińskiem Mazowieckim a Ostrowią Mazowiecką mająca na celu dostosowanie drogi do zwiększonego ruchu tranzytowego. Modernizacja DK 50 została podzielona na kilka odcinków: |
Długość odcinka: 15,1 km Przekrój: 1 x (2 + 1) Prędkość projektowa: 100 km/h Realizacja w latach 2009-11 21.07.2009 podpisano umowę na budowę. Oddanie do ruchu XI 2012 Powiązania z drogami publicznymi: - 2 węzły - z planowaną autostradą A2 (węzeł Wiskitki) i z drogą wojewódzką nr 719. - na początki i na końcu obwodnicy planowane są skanalizowane ronda Pozostałe drogi przecinające obwodnicę zaprojektowane są jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na projektowaną drogę. Oficjalna strona inwestycji: obwodnicazyrardowa.pl |
Długość odcinka: 6,3 km Przekrój: 1 x 2 + jezdnie zbiorcze Prędkość projektowa: 100 km/h Realizacja w latach 2009-10 (inwestycja zakończona w październiku 2010) Powiązania z drogami publicznymi: - 2 węzły - z istniejącą obwodnicą zrealizowaną w 2004 roku (etap I) i z ulicą Tarczyńską Pozostałe drogi przecinające obwodnicę zaprojektowane są jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na projektowaną drogę. mapa sytuacyjna 8,72 MB Oficjalna strona inwestycji: obwodnicamszczonowa.pl |
Długość odcinka: 8,96 km Przekrój: 2 x 2, 2 x 3 Prędkość projektowa: 60-80 km/h Planowana realizacja w latach 2013-15 Inwestycja obejmuje dwie drogi krajowe: - drogę nr 79 na odcinku o długości 5,110 km - zadanie nr II, - drogę nr 50 na odcinku o długości 3,850 km - zadanie nr III. Powiązania z drogami publicznymi: - 2 węzły z istniejącą drogą krajową nr 79 Warszawa-Góra Kalwaria - węzeł z istniejącą drogą krajową nr 50 Płońsk-Grójec-Mińsk Mazowiecki Pozostałe drogi przecinające obwodnicę zaprojektowane są jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na projektowaną drogę. W ten sposób zrealizowanych będzie 7 skrzyżowań (przejazdów). Więcej na stronie Droga krajowa nr 79 |
Długość odcinka: 10,6 - 11,6 km (w zależności od wariantu) Przekrój: 1 x (2 + 1); w węzłach 2 x 2 Prędkość projektowa: 80 km/h Planowana realizacja w latach 2013-15 Powiązania z drogami publicznymi: - 3 węzły - dwa na początku i na koncu odcinka oraz jeden z projektowaną drogą espresową S17 Pozostałe drogi przecinające obwodnicę zaprojektowane są jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na projektowaną drogę. Informacja o planowanym przedsięwzięciu 0,2 MB Mapa obwpdnicy na tle obszarów Natura 2000 3,53 MB |
W dokumencie m.in.:Celem sporządzenia niniejszego raportu jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla proponowanej do realizacji inwestycji pn. "Przebudowa odcinka drogi krajowej nr 50 Mińsk Mazowiecki - Łochów od km 217+829,49 do km 225+700 oraz od km 227+500 do km 256+706,03". Przedmiotem Raportu jest określenie potencjalnego wpływu przedsięwzięcia na poszczególne elementy środowiska oraz zdrowie ludzi, opierając się na przyjętych rozwiązaniach technologicznych, technicznych a także lokalizacyjnych. Streszczenie raportu 2,87 MB Uzgodnienia 28,0 MB Dokumentacja fotograficzna 1,23 MB |
Wariant 0 (bezinwestycyjny) 171 MB |
|
---|---|
Wariant I (podstawowy) - 2011 rok 186 MB |
Wariant I (podstawowy) - 2028 rok 195 MB |
Wariant II - 2011 i 2028 rok 9,40 MB |
Wariant III - 2011 i 2028 rok 10,5 MB |
Dokument zawiera odpowiedź na uwagi zawarte w piśmie Regionalnej Dyrekcji Ochrony
Środowiska w Warszawie znak WOOŚ-II.4210.64.2011.MW z dnia 18.08.2011 r.
pismo Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska Warszawa z dn. 01.04.2008 r. 0,251 MB plan sytuacyjny rozwiązań projektowych w rejonie Torfowiska Czernik 0,260 MB mapa uwarunkowań środowiskowych 67,3 MB uwarunkowania lokalizacji przejść dla zwierząt 2,53 MB |
Przedsięwzięcie pn. "Rozbudowa odcinka drogi krajowej nr 50 Łochów - Ostrów
Mazowiecka od km około 256+705 do km około 262+550" będzie obejmowało m.in. następujące zadania: - poszerzenie i wzmocnienie konstrukcji nawierzchni drogi, - korekta niwelety drogi celem podniesienia bezpieczeństwa, - umocnienie poboczy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie, - przebudowa istniejących obiektów inżynierskich (przepustów) w dostosowaniu do projektu drogi, - budowa nowych oraz przebudowa istniejących zatok autobusowych, - budowa ciągow pieszo - jezdnych, dróg serwisowych wzdłuż drogi, - poprawa odwodnienia korpusu drogowego, - poprawa geometrii skrzyżowań, wraz z wydzieleniem pasów dla lewo skrętów. Podstawowe parametry techniczne:- kategoria drogi - GP, 1x2 pasy ruchu (kategoria drogi pozostaje niezmieniona),- prędkość projektowa - v = 80 km/h poza obszarem zabudowanym, v = 60 km/h obszar zabudowany - kategoria ruchu - KR6 - nośność nawierzchni - 115 kN/oś |
Pan orientacyjny 7,73 MB |
---|
Dokument zawiera m.in.:Przedmiotem niniejszego opracowania jest raport o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia pn. "Rozbudowa drogi krajowej nr 50 na odcinku Łochów - Ostrów Mazowiecka od km 256+705 do km 262+550". Burmistrz Łochowa wydał postanowienie dnia 28 czerwca 2008r. stwierdzające obowiązek sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko dla w/w przedsięwzięcia i ustalające jego zakres. Niniejszy raport sporządzono w zakresie określonym w przytoczonym wyżej postanowieniu Burmistrza Łochowa. Streszczenie raportu w języku niespecjalistycznym 0,37 MB Mapy uwarunkowań środowiskowych 1,33 MB Ochrona przed hałasem 9,86 MB |