DWORZEC AUTOBUSOWY WARSZAWA WSCHODNIA AKCJA "JEDŹ WŁAŚCIWYM PASEM" |
Autobusy w Warszawie |
---|
Najwięcej pasażerów (około 60% korzystających z komunikacji publicznej) w Warszawie i okolicach korzysta z komunikacji autobusowej. Ma ona tą przewagę nad komunikacją tramwajową, że można dynamicznie zmieniać przebieg linii autobusowych, dopasowując je do aktualnych zapotrzebowań mieszkańców Warszawy, a w dobie gwałtownie rozwijających się dzielnic peryferyjnych stolicy szybko zapewnić niezbędną komunikację zbiorową dla nowo powstających osiedli.
Miasto będzie dążyć do polepszenia komunikacji autobusowej, przede wszystkim na trasach nie obsługiwanych przez transport szynowy. Zakupiony zostanie nowoczesny niskopodłogowy, klimatyzowany, komfortowy tabor oraz usprawnione zostaną węzły przesiadkowe. Na zatłoczonych odcinkach ulic tworzone będą wydzielone pasy ruchu dla autobusów, kontrabasy, wspólne trasy tramwajowo - autobusowe (TTA) lub wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe (PAT) i inne formy organizacji ruchu zapewniające szybki przejazd autobusów. Ten podsystem komunikacji publicznej także będzie objęty zintegrowanym zarządzaniem ruchem, co pozwoli autobusom utrzymywać ruch zgodnie z rozkładem jazdy. W ścisłym centrum miasta rozszerzona zostanie strefa ulic z ograniczeniami dla ruchu indywidualnego i dopuszczonym ruchem autobusowym (np. ul. Krakowskie Przedmieście). |
Studium możliwości uprzywilejowania komunikacji autobusowej w WarszawieDokument zawiera m.in.:Prezentowany raport przedstawia "Studium możliwości uprzywilejowania komunikacji autobusowej w Warszawie". Zrealizowany został przez TRANSEKO Sp.j., na zamówienie Zarządu Transportu Miejskiego. W ramach opracowania wykonano następujące zadania: 1. Wstępna ocena możliwości rozszerzenia systemu wydzielonych pasów dla autobusow w Warszawie 2. Analiza i końcowa ocena możliwości usprawnienia funkcjonowania komunikacji autobusowej w Warszawie poprzez wprowadzenie pasów autobusowych 3. Analiza funkcjonowania linii autobusowych pozostałych na moście Śląsko-Dąbrowskim oraz skierowanych na trasy objazdowe innymi mostami wraz z oszacowaniem prognozowanych korzyści. |
|
Koncepcja usprawnienia funkcjonowania komunikacji publicznej w ulicy PułkowejDokument zawiera m.in.:Celem opracowania jest analiza możliwości poprawy wjazdu do Warszawy od strony północnej - poprzez ulicę Pułkową - od ulicy Brukowej w Łomiankach do ulicy Marymonckiej, w związku z dynamicznym rozwojem obszaru osiedla Młociny, w tym pojawiającymi się propozycjami dotyczącymi rewitalizacji terenów poprzemysłowych. W opracowaniu, oprócz opisu stanu istniejącego, poddano analizie trzy warianty możliwości poprawy wjazdu do Warszawy od strony północnej - ulicą Pułkową. - Wariant "a" - analiza stanu istniejącego. - Wariant "b" - zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulicy Pułkowej z ulicą Wóycickiego, ulicą Dzierżoniowską i ulicą Heroldów przy zachowaniu istniejących linii rozgraniczających oraz potencjalnego wykorzystania rozwiązań ITS. - Wariant "c" - wytyczenie w istniejącym układzie drogowym pasa ruchu dla autobusów - Bus Pas. - Wariant "d" - wybudowanie dodatkowego pasa ruchu dla autobusów - Bus Pas. |
|
Buspas na Trasie Łazienkowskiej - analiza i ocena efektywnościDokument zawiera m.in.:Celem opracowania jest ocena skutków transportowych wywołanych wprowadzeniem wydzielonych pasów dla autobusów (tzw. buspasów) na Trasie Łazienkowskiej, tj. na ciągu ulic: Wawelska - Al. Armii Ludowej - Most Łazienkowski - Al. Stanów Zjednoczonych w Warszawie. Ocena obejmuje oszacowanie korzyści z wprowadzenia pasów wydzielonych oraz wpływ tej organizacji ruchu na transport zbiorowy i indywidualny. Przedmiotem opracowania są pomiary ruchu na ww. ciągu ulic i ich analiza umożliwiająca przeprowadzenie oceny skutków wprowadzenia wydzielonych pasów autobusowych. Załłączniik nr 1 - Wyniki pomiiarów ruchu na ciągu Trasy Łazienkowskiej 5,74 MB |
|
TTA na Trasie WZ - Analiza i ocena efektywności wdrożeniaDokument zawiera m.in.:Raport przedstawia wyniki analizy i oceny efektywności wdrożenia torowiska tramwajowo-autobusowego (TTA), na Trasie WZ w Warszawie. Celem pracy było przeanalizowanie warunków ruchu autobusów i tramwajów w ciągu Trasy WZ, na odcinku wspólnego torowiska tramwajowo-autobusowego, pomiędzy zachodnią stroną skrzyżowania al. Solidarności z ul. Andersa, a wschodnią stroną zespołu przystankowego Park Praski oraz ocena efektywności funkcjonowania tego rozwiązania. Analizy wykonano na podstawie badań funkcjonowania komunikacji autobusowej, tramwajowej oraz samochodowej w stanie istniejącym. W odniesieniu do przystanku Stare Miasto wykonano także eksperymenty mikrosymulacji ruchu. |
Wariant 1 i 2 |
Wariant 3 |
---|
PAT - wspólne pasy i przystanki autobusowo-tramwajowe w WarszawieJednym ze sposobów podnoszenia atrakcyjności komunikacji zbiorowej jest stosowanie zabudowanych torowisk tramwajowych przystosowanych do ruchu autobusów miejskich nazywanych pasami autobusowo-tramwajowymi (w skrócie PAT) albo torowiskami tramwajowo-autobusowymi (w skrócie TTA). Idea rozwiązania sprowadza się do tego, że zarówno tramwaje jak i autobusy korzystają z tej samej przestrzeni w przekroju poprzecznym ulicy, jak również zatrzymują się przy tych samych przystankach w celu dokonania wymiany pasażerów.>> czytaj dalej <<< |
Portal transportu publicznego |
Strona prywatna poświęcona Tramwajom Warszawskim |
Serwis warszawskiej komunikacji |
---|