Linia średnicowa to potoczna nazwa linii kolejowej prowadzącej przez Warszawę w osi wschód - zachód. Przebiega on częściowo w wykopie lub tunelu (Ochota oraz Śródmieście), a częściowo na nasypie i wiadukcie (Powiśle i Praga).
Punktem początkowym i końcowym linii średnicowej są stacje: Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia. Pomiędzy nimi znajdują się dwie pary torów, zwyczajowo zwane: - Linią średnicową dalekobieżną, - Linią średnicową podmiejską. Linia średnicowa dalekobieżna od stacji Warszawa Zachodnia do stacji Warszawa Centralna jest częścią linii kolejowej nr 1, a od Warszawy Centralnej do Warszawy Wschodniej częścią linii kolejowej nr 2. Linia średnicowa podmiejska od stacji Warszawa Zachodnia do stacji Warszawa Śródmieście jest częścią linii kolejowej nr 447, a od stacji Warszawa Śródmieście do stacji Warszawa Wschodnia częścią linii kolejowej nr 448. Linia nr 1 łączy Katowice z Warszawą, a linia nr 2 łączy Warszawę z Terespolem. Linia nr 447 łączy Warszawę z Grodziskiem Mazowieckim, zaś linia nr 448 Warszawę ze stacją Warszawa Rembertów. Linia średnicowa dalekobieżna łączy jedynie trzy stacje: Warszawę Zachodnią, Warszawę Centralną oraz Warszawę Wschodnią. Jest wykorzystywana przez pociągi o znaczeniu międzynarodowym, krajowym, w wyjątkowych sytuacjach regionalnym. Linia średnicowa podmiejska łączy stacje lub przystanki: Warszawa Zachodnia, Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle, Warszawa Stadion, Warszawa Wschodnia. Wykorzystywana jest do ruchu lokalnego oraz regionalnego. Przez Śródmieście trasa jest poprowadzona tunelem średnicowym, który liczy sobie 1175 metrów, licząc od przystanku Warszawa Śródmieście do przystanku Warszawa Powiśle. W rzeczywistości tunel jest dłuższy, z uwagi na to, że odcinek między przystankiem Warszawa Ochota a przystankiem Warszawa Śródmieście jest przykryty płytą stropową lub wiaduktami ulic. |
Linia średnicowa - orientacja 3,70 MB |
---|
W dokumencie m.in.:Celem niniejszego raportu jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego do realizacji przedsięwzięcia pn. "Przebudowa i budowa (modernizacja) linii średnicowej w układzie dalekobieżnym (linia nr 1 i 2) i układzie podmiejskim (linia nr 447 i 448) na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia łącznie ze stacjami oraz przystankami i tunelem średnicowym w układzie dalekobieżnym". Niniejszy raport stanowi załącznik do wniosku o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Przedmiotem Raportu jest określenie potencjalnego wpływu przedsięwzięcia na poszczególne elementy środowiska oraz zdrowie ludzi, opierając się na przyjętych rozwiązaniach technologicznych, technicznych a także lokalizacyjnych. Streszczenie raportu Badanie drgań budynków |
Plan sytuacyjny 7,14 MB |
Przekroje 7,36 MB |
---|
Most średnicowy 26,3 MB MB |
Most średnicowy 6,85 MB |
---|
Ekrany akustyczne 3,71 MB MB |
Ekrany akustyczne 2,30 MB |
---|
Wiadukt - Bulwarowa 3,89 MB MB |
Wiadukt - Kruczkowskiego 5,21 MB |
---|
Wiadukt - Narodowe Centrum Sportu 3,42 MB MB |
Wiadukt - Solec 4,42 MB |
---|
Wiadukt - Targowa 5,31 MB MB |
Wiadukt - Wyb. Kościuszkowskie 4,11 MB |
---|
Wiadukt - Wyb. Szczecińskie 5,92 MB MB |
Wiadukt - Zamoyskiego 3,78 MB |
---|
Plan orientacyjny 1,75 MB MB |
Plan sytuacyjny 17,5 MB |
---|