Linia kolejowa nr 2 Warszawa - Łuków - Terespol
Linia kolejowa nr 2 jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, o ruchu mieszanym, pasażerskim oraz towarowym. Swój początek ma na stacji Warszawa Centralna, gdzie łączy się między innymi z linią kolejową nr 1, która stanowi jej przedłużenie w kierunku zachodnim.
Z Warszawy Centralnej linia kieruje się na wschód, stanowiąc część linii średnicowej w Warszawie. Po przekroczeniu Wisły, osiąga dworzec Warszawa Wschodnia, gdzie łączy się bezpośrednio lub pośrednio między innymi z liniami: nr 7 Warszawa Wschodnia - Lublin - Dorohusk, nr 9 Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny.
Później linia nr 2 prowadzi do stacji Warszawa Rembertów, w rejonie której znajduje się połączenie z linią nr 449, a tym samym z linią kolejową nr 6 (Zielonka - Białystok). Następnie linia kolejowa nr 2 opuszcza Warszawę. W Mińsku Mazowieckim łączy się z linią kolejową nr 13, zaś w Siedlcach z liniami nr 31 oraz 55. W Łukowie linia łączy się pośrednio lub bezpośrednio z linią nr 26 (Radom - Łuków), nr 12 (Skierniewice - Łuków), oraz nr 30 (Łuków - Lublin). Następnie linia mija Międzyrzec Podlaski, Białą Podlaską oraz Terespol i dociera do granicy polsko-białoruskiej.
Długość całej lini wynosi ok. 210 km.
Linia kolejowa nr 2 jest kluczową linią kolejową o znaczeniu państwowym w osi wschód - zachód, z dużym ruchem pasażerskim oraz towarowym. W rejonie obszaru metropolitalnego Warszawy pełni funkcję codziennego środka transportu pasażerskiego.
Ze względu na swoje znaczenie, linia nr 2 jest przedmiotem systematycznej modernizacji, która na tle innych linii w Polsce jest już zaawansowana. Docelowo planowane jest osiągnięcie parametrów technicznych umożliwiających prowadzenie ruchu pasażerskiego z prędkością do 160 km/h (ruch pasażerski) i 120 km/h (ruch towarowy).
|
|
Modernizacja linii nr 2 odc. Siedlce - Terespol (etap II)
Całkowita modernizacja linii E 20 na odcinku Siedlce - Terespol - granica państwa jest wdrażana w dwóch etapach:
- Etap I - jest realizowany obecnie w ramach projektu ISPA/FS Nr 2001/PL/16/P/PT/012 Modernizacja linii kolejowej E 20, odcinek Siedlce - Terespol,
- Etap II - niniejsze opracowanie obejmuje kontrakt nr 1 realizowany w ramach tego Etapu.
W ramach Etapu I zmodernizowano odcinki między większymi stacjami w zakresie modernizacji drogi kolejowej, obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i przejazdów kolejowych.
Etap II obejmuje modernizację systemów sterowania ruchem i transmisji danych oraz samoczynnych sygnalizacji przejazdowych na odcinku linii E 20 Siedlce - km 170.300.
Etap II obejmuje również modernizację stacji Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski w zakresie:
- niezbędnych prac modernizacyjnych w zakresie: obiektów inżynieryjnych, podtorza, torów i rozjazdów, przejazdów kolejowych, sieci trakcyjnej, peronów pasażerskich i budynków służących bezpośrednio utrzymaniu ruchu kolejowego, których realizacja ma zapewnić zgodność zmodernizowanego odcinka linii z europejskimi Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności dla transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej oraz standardami AGC i AGTC,
- likwidacji niepotrzebnej infrastruktury kolejowej.
Poniżej prezentujemy element dokumentacji przetargowej inwestycji: program funkcjonalno-użytkowy, opisujący szczegółowo planowanej prace.
|
W dokumencie m.in.:
Opis ogólny przedmiotu zamówienia
Zakres robót
Harmonogram realizacji robót
Ochrona środowiska
Procedury projektowe i administracyjne
Specyfikacje techniczne
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji dla modernizacji Linii Kolejowej E 20/CE 20, odcinek Siedlce-Terespol, etap II,
Kontrakt nr 1 - Stacje Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski (pełny zakres robót) oraz odcinki szlakowe
(tylko systemy sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacja)
Nawierzchnia i podtorze kolejowe 20,1 MB
Wykres predkości 1,08 MB
Schematy stacji 1,28 MB Przekroje stacji 3,84 MB
Przekroje linii 0,724 MB
Przejazdy kolejowe 5,39 MB
Przejazd tunelowy w Siedlcach 23,5 MB
Kładka dla pieszych w Siedlcach 0,768 MB
Przejście tunelowe w Międzyrzecu Podlaskim 8,42 MB
|
|
W dokumencie m.in.:
Charakterystka planowanego przedsięwzięcia. Rozpatrywane warianty
Ogólna charakterystyka środowiska przyrodniczego
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na wody podziemne i powierzchniowe
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na powierzchnię ziemi: gleby, szatę roślinną,
świat zwierzęcy, krajobraz i obszary chronione
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na klimat akustyczny
Wpływ modernizacji linii kolejowej E 20, w tym stacji Siedlce, na jakość powietrza
atmosferycznego
Wpływ modernizacji linii kolejowej E 20, w tym stacji Siedlce na zabytki
Wpływ projektowanego przedsięwzięcia na zdrowie i warunki życia mieszkańców
terenów przyległych do inwestycji
Niniejszy raport opisuje potencjalne oddziaływania na środowisko związane
z modernizacją stacji Siedlce (odcinek stacyjny od km 91.489 do km 95.100) oraz
układów zasilania i łączności linii kolejowej E20 w obrębie województwa
mazowieckiego. Analiza przedstawiona w raporcie przeprowadzona została na
wstępnym etapie prac projektowych, tzn. na etapie wyboru koncepcji projektowanej
modernizacji. Projekt techniczny planowanej modernizacji powstanie po
rozstrzygnięciu przetargu, w systemie "zaprojektuj i zbuduj".
Mapa stacji kolejowej Siedlce 1,34 MB
Załączniki do raportu 8,10 MB
|
|
W dokumencie m.in.:
Charakterystka planowanego przedsięwzięcia. Rozpatrywane warianty
Ogólna charakterystyka środowiska przyrodniczego
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na wody podziemne i powierzchniowe
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na powierzchnię ziemi: gleby, szatę roślinną,
świat zwierzęcy, krajobraz i obszary chronione
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na klimat akustyczny
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na jakość powietrza atmosferycznego
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na emisję promieniowania
elektromagnetycznego
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na zabytki
Wpływ projektowanego przedsięwzięcia na zdrowie i warunki życia mieszkańców
terenów przyległych do inwestycji
Niniejszy raport opisuje potencjalne oddziaływania na środowisko związane
z modernizacją stacji Łuków, Międzyrzec Podlaski, Biała Podlaska, Małaszewicze
i Terespol oraz modernizacją układów zasilania i łączności linii kolejowej E20
w obrębie województwa lubelskiego. Analiza przedstawiona w raporcie
przeprowadzona została na wstępnym etapie prac projektowych, tzn. na etapie
wyboru koncepcji projektowanej modernizacji. Projekt techniczny planowanej
modernizacji powstanie po rozstrzygnięciu przetargu, w systemie "zaprojektuj i buduj".
Załączniki do raportu 64,7 MB
|