|
Budowa trasy tramwajowej Bemowo - ul. Kasprzaka
|
Głównym celem realizacji projektu "Trasa tramwajowa Bemowo - ul. Kasprzaka" jest
zapewnienie dogodnego połączenia tramwajowego pomiędzy dwoma dzielnicami i
podniesienie jego atrakcyjności, co następnie przyczyni się do zwiększenia udziału
komunikacji tramwajowej w codziennych podróżach mieszkańców Bemowa i Woli oraz
innych podróżujących na tej trasie. Realizacja przedsięwzięcia będzie miała zachęcić
mieszkańców dzielnic do korzystania z komunikacji tramwajowej i zbiorowej oraz skłaniać
do rezygnacji z odbywania podróży samochodem w obrębie miasta. Wpłynie również na
podniesienie atrakcyjności terenów położonych wzdłuż planowanej trasy tramwajowej.
Przedmiotem opracowania jest projekt budowy trasy tramwajowej w korytarzu trasy
tramwajowej Bemowo - ul. Kasprzaka na następujących odcinkach:
- ul. Powstańców Śląskich, od skrzyżowania z ul. Radiową do skrzyżowania z ul.
Górczewską,
- ul. Kasprzaka, od skrzyżowania z ul. Skierniewicką do skrzyżowania
z Al. Prymasa 1000-lecia,
stanowiących część wspólną projektu dla obu analizowanych wariantów trasy tramwajowej,
oraz dwa warianty łączące istniejącą trasę tramwajową w ciągu ul. Wolskiej z projektowanym
odcinkiem w ciągu ul. Kasprzaka, od Al. Prymasa 1000-lecia do ul. Skierniewickiej:
- wariant I: Al Prymasa 1000-lecia, od skrzyżowania z ul. Wolską do skrzyżowania z ul.
Kasprzaka,
- wariant II: ul. Ordona, od skrzyżowania z ul Wolską do skrzyżowania z ul. Kasprzaka i
dalej, ul. Kasprzaka do skrzyżowania z Al. Prymasa 1000-lecia.
Dodatkowo, w ramach projektu przeanalizowano możliwość przebudowy pętli tramwajowej
Cmentarz Wolski.
|
|
|
Produktem, jaki powstanie po realizacji projektu będzie dwutorowe torowisko wraz z
infrastrukturą na długości 9,354 kmtp w wariancie I oraz 10,493 kmtp w wariancie II, z czego
8,079 kmtp torowiska stanowi część wspólną dla obu wariantów. Infrastruktura tramwajowa
wybudowana w ramach projektu obejmuje w części wspólnej:
- wybudowanie nowej trakcji elektrycznej na długości 4,039 km, wraz z budową 20
układów sterowania zwrotnicami
- wybudowanie 20 nowych platform przystankowych, o łącznej powierzchni 5 789 m2,
- wybudowanie wiaduktu o powierzchni 815 m2,
- przebudowę układu drogowego o łącznej powierzchni 7 700 m2,
- zmodernizowanie 3 skrzyżowań linii tramwajowych i wybudowanie 3 wlotów
wyposażonych w dodatkowy tor dla tramwajów skręcających w lewo,
- zmodernizowanie pętli Cmentarz Wolski (przebudowa torowiska, przebudowa platform
przystankowych, modernizacja zaplecza),
- remont istniejącej sieci górnej o długości 4,4 km, oraz
- budowę stanowisk dozoru ogrzewania zwrotnic w liczbie 5 węzłów rozjazdowych.
Część wspólna występuje w każdym z wariantów. Dodatkowo, warianty obejmują:
Wariant I:
- wybudowanie nowej trakcji elektrycznej na długości 0,637 km, wraz z budową 2 układów
sterowania zwrotnicami,
Wariant II:
- wybudowanie nowej trakcji elektrycznej na długości 1,207 km, wraz z budową 6 układów
sterowania zwrotnicami,
- wybudowanie4 nowych platform przystankowych, o powierzchni 965 m2,
- przebudowę układu drogowego o powierzchni 1 500 m2,
- zmodernizowanie 1 skrzyżowania linii tramwajowych, w tym wybudowanie 1 wlotu
wyposażonego w dodatkowy tor dla tramwajów skręcających w lewo.
W ramach inwestycji przewiduje się budowę 17 platform przystankowych na odcinkach wspólnych dla obu wariantów oraz 4 platformy przystankowe w wariacie II. W wariancie I nie przewiduje się budowy żadnej nowej platformy przystankowej.
Dodatkowo na pętli Cmentarz Wolski zostaną wybudowane 3 nowe platformy przystankowe.
Wszystkie nowe platformy przystankowe mają długość 65 m co umożliwia zatrzymanie się dwóch składów. Ze względu na obsługę nowych odcinków tras tramwajowych przez obecnie eksploatowany tabor tramwajowy, zdecydowano się na zastosowanie platform przystankowych o wysokości 14 cm.
Studium wykonalności dla projektu "trasa tramwajowa Bemowo - Kasprzaka"
|
W dokumencie m.in.:
Charakterystyka projektu
Analiza techniczna
Analizy ruchowe
Analiza finansowa i ekonomiczna
Analiza oddzialywania na środowisko
Oddziaływanie na dobra kultury
Przedmiotem projektu jest budowa odcinków w trasy tramwajowej w korytarzu trasy
tramwajowej Bemowo (skrzyżowanie ul. Powstańców Śląskich - ul. Radiowa) - ul.
Kasprzaka (skrzyżowanie z ul. Skierniewicką), zlokalizowanej w Warszawie.
Planowana do przebudowy trasa tramwajowa Bemowo ul. Kasprzaka jest zlokalizowana w
Warszawie na terenie dzielnic Bemowo i Woli. Trasa przebiega wzdłuż ulic: Powstańców Śl.,
Połczyńska, Wolska, Kasprzaka, Prymasa 1000-lecia (wariant 1), kluczowych dla systemu
transportowego miasta korytarzy. W wariancie 2 trasa przebiega również przez ulicę Ordona
należącą do układu uzupełniającego
Synteza Studium 0,49 MB
Plan trasy - wariant 1 0,19 MB
Plan trasy - wariant 2 0,14 MB
|
Raport o oddziaływaniu na środowisko dla projektu budowy trasy tramwajowej
w ul. Powstańców Śląskich
odcinek od ul. Radiowej do ul. Górczewskiej
|
W dokumencie m.in.:
Charakterystyka projektowanego przedsięwzięcia
Charakterystyka środowiska przyrodniczego
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na środowisko gruntowo-wodne
Wpływ na powierzchnię ziemi: gleby, szatę roślinną, zwierzęta, obszary chronionego krajobrazu
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na jakość powietrza atmosferycznego
Gospodarka odpadami
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na klimat wibroakustyczny
Wpływ na emisję promieniowania elektromagnetycznego
Analiza wariantu proponowanego przez wnioskodawcę oraz racjonalnego wariantu alternatywnego
Wpływ planowanego przedsięwzięcia na zdrowie i warunki życia mieszkańców
Przedstawiony Raport o oddziaływaniu na środowisko dla projektu "Budowa trasy
tramwajowej w ul. Powstańców Śląskich odcinek od ul. Radiowej do ul. Górczewskiej" dla
etapu wydania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, sporządzony został na zlecenie
przedsiębiorstwa Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. Potrzeba sporządzenia raportu wynika z wymogów, które należy spełnić przy
staraniu się o środki pomocowe z funduszy UE.
Raport sporządzony został przez zespół specjalistów z dziedziny
ochrony środowiska oraz inżynierii środowiska, na podstawie dostarczonych przez
Zleceniodawcę materiałów, w tym m.in.: Studium wykonalności dla projektu "Trasa
tramwajowa Bemowo - ul. Kasprzaka" DHV POLSKA Sp. z o.o. Warszawa marzec 2006;
opis techniczny do wstępnego projektu na budowę torów, analizy funkcyjno - ruchowe,
analizy techniczne, syntetyczny opis zakresu robót, mapy, rysunki techniczne, wykresy oraz
wizje terenowe i badania własne autorów.
W dniu 9 czerwca 2010 r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
|