Droga ekspresowa S2: Różnice pomiędzy wersjami

 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 12: Linia 12:
  
 
==Infobox==
 
==Infobox==
 +
{{Infobox nagłówek/przykład
 +
|Droga                = S2
 +
|klasa = ekspresowa
 +
|podmiot odpowiedzialny    = [[GDDKiA Warszawa]]
 +
|przebieg              = W (1997, 2000 - 2001)
 +
|dł. w województwie mazowieckim            = QF (1999)
 +
|zbudowano                = QF (1999, 2001)
 +
|www                  = http://guga.com/
 +
}}
  
 
[S2] Południowa Obwodnica Warszawy
 
[S2] Południowa Obwodnica Warszawy
Linia 61: Linia 70:
 
===Dokumentacja===
 
===Dokumentacja===
 
====Decyzja środowiskowa====
 
====Decyzja środowiskowa====
{|
+
{|width="15%"
 
|[[Plik:KPZK2030.png|150px|frame|dokument1]]
 
|[[Plik:KPZK2030.png|150px|frame|dokument1]]
 
|W dokumencie między m.in.:
 
|W dokumencie między m.in.:
Linia 78: Linia 87:
 
* [[plan sytuacyjny pdf 150666 MB]]
 
* [[plan sytuacyjny pdf 150666 MB]]
 
|-
 
|-
|[[mapa|frame|dokument1]]
+
|[[Plik:KPZK2030.png|20px|frame|dokument1]]
 
|dokument decyzji
 
|dokument decyzji
 
|}
 
|}

Aktualna wersja na dzień 22:33, 20 lut 2015

Droga ekspresowa, omijająca od południa centrum Warszawy. Łączy się z A2, S8, S7, S17. Południowa część obwodnicy ekspresowej Warszawy.

Opis ogólny

Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady A2, która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach trasy ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z układem ulic.

Południowa Obwodnica Warszawy

W węźle "Konotopa" wlot autostrady A2 do Warszawy rozgałęzia się na trasę POW oraz drogę ekspresową nr S7/S8 stanowiącą przedłużenie istniejącej Trasy Toruńskiej w kierunku zachodnim, zapewniając sprawne rozprowadzenie ruchu z autostrady do północnych i południowych dzielnic Warszawy. Budowę Południowej obwodnicy Warszawy podzielono na trzy odcinki, które realizowane są niezależnie.

  1. Zachodni odcinek trasy POW zaczyna się tuż za węzłem "Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć przed węzłem "Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa-Krasnowoli.
  2. Środkowy odcinek trasy POW od ul. Puławskiej do węzła "Lotnisko" oraz trasa N-S (S79) od węzła "Lotnisko" do ul. Marynarskiej pełnią rolę dojazdu do Lotniska Chopina na Okęciu.
  3. Wschodni odcinek trasy POW połączy węzeł "Puławska" ze wschodnim wylotem autostrady A2 z Warszawy w kierunku Siedlec oraz z szosą lubelską (przyszłą S17), gdzie w rejonie Góraszki koło Wiązowny powstanie węzeł "Lubelska".

Południowa Obwodnica Warszawy jest przede wszystkim trasą dla miasta. Jej podstawowym zadaniem jest obsługa ruchu związanego z Warszawą. Pozwalają na to liczne węzły z układem ulic miejskich. Analizy prognozowanych obciążeń wykazują, że ruch związany z Warszawą stanowi 80% całości ruchu na trasie, z czego 50-60% to ruch przyjazdowy i wyjazdowy z miasta, a 20-30% to ruch wewnątrz Warszawy. Pozostały to ruch związany z Województwem Mazowieckim (średnio 17%) i ruch dalekiego zasięgu, który stanowi tylko 3%. Planowana droga (wraz z innymi jej odcinkami tworzącymi zamknięty ciąg pn. ekspresowa obwodnica Warszawy) umożliwi: usprawnienie komunikacji pomiędzy dzielnicami miasta, zapewnienie spójności obszaru metropolitarnego Warszawy oraz powiązanie docelowego układu drogowego Warszawy z siecią dróg zewnętrznych (krajowych) w tym z autostradą A2 w węźle "Konotopa" (na zachodzie) i "Konik" (na wschodzie).

Infobox

Szablon:Infobox nagłówek/przykład

[S2] Południowa Obwodnica Warszawy

Podstawowe informacje:

  • budowa drogi klasy ekspresowej (klasa S, 2x3+ pasy)
  • podmiot odpowiedzialny: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Warszawie
  • przebieg
  • dł. w województwie mazowieckim
  • zbudowano:

I. Odcinek od węzła "Konotopa" (bez węzła) do węzła "Lotnisko" (bez węzła)

Długość odcinka: 10,5 km. Pow.gif
Planowana realizacja: 07.2010 - 10.2013
Decyzja środowiskowa: 12.02.2009
Podpisanie umowy: 17.06.2010 podpisano kontrakt na budowę odcinka.
Wykonawcą jest konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA, PRM Mosty-Łódź S.A., PUT Intercor Sp. z o.o.
wartość: 908 mln zł.
Pozwolenie na budowę: 01.07.2010
Oddanie do eksploatacji Konotopa - Aleja Krakowska 31.07.2013, Al. Krakowska do węzła Warszawa Południe 7.09.2013.

Trasa drogowa posiadać będzie dwie jezdnie o trzech pasach ruchu każda, które na odcinku Al. Jerozolimskie - Al. Krakowska zostaną uzupełnione o dodatkowe dwie jezdnie manewrowe po dwa pasy ruchu każda, zapewniające bezpieczny zjazd i wjazd na drogę w węzłach. Ruch drogowy na drodze i w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny. wzdłuż nowej drogi powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a w poprzek nowej drogi zostaną wybudowane liczne poprzeczne przejazdy nad lub pod drogą. Na przecięciach z liniami kolejowymi powstaną wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego.

Dostęp do drogi będzie możliwy tylko w węzłach:

  • Konotopa - węzeł rozdzielający ruch z A2 na Południową Obwodnicę Warszawy S2 i Trasę Armii Krajowej S8
  • Al.Jerozolimskie - węzeł z Al.Jerozolimskimi w okolicy Michałowic (droga wojewódzka nr 719 Warszawa-Żyrardów)
  • Opacz- węzeł z planowaną Trasą Salomea-Wolica (S8) w okolicy Opaczy
  • Al.Krakowska- węzeł z Al.Krakowską w Załuskach (droga krajowa nr 7 i 8)

Dokumentacja

Decyzja środowiskowa

dokument1
W dokumencie między m.in.:
  • OPIS PRZEDSIĘWZIĘCIA
  • OPIS ELEMENTÓW ŚRODOWISKA I ZABYTKÓW PRAWNIE OCHRONIONYCH
  • OPIS WARIANTÓW PRZEBIEGU PRZEDSIĘWZIĘCIA
  • ODDZIAŁYWANIE WARIANTÓW PRZESIĘWZIĘCIA NA ŚRODOWISKO I ZAGROŻENIA DLA ZABYTKÓW
  • UZASADNIENIE WYBRANEGO WARIANTU
  • PRZEWIDYWANE ŚRODKI OCHRONY ŚRODOWISKA I ZABYTKÓW
  • ANALIZA MOŻLIWYCH KONFLIKTÓW SPOŁECZNYCH

Przedmiotem niniejszego raportu o oddziaływaniu na środowisko (ROŚ) jest przedsięwzięcie polegające na planowanej budowie drogi ekspresowej nr S2 na odcinku Konotopa - Lotnisko od km proj. 456+239,67 do km proj. 466+684, tj. od końca węzła "Konotopa" (zlokalizowanego na końcu odcinka autostrady A2 projektowanej między Łodzią a Warszawą) do początku węzła "Lotnisko" na połączeniu drogi S2 z projektowaną drogą nr S79 (zapewniającą dojazd do lotniska "Warszawa-Okęcie").

dokument1
dokument decyzji