Obwodnica Miejska
Celem Obwodnicy Miejskiej jest zapewnienie sprawnego ruchu obwodowego pomiędzy dzielnicami Warszawy niepołożonymi w ścisłym centrum miasta. Tym samym ma stworzyć wygodną alternatywę dla połączeń międzydzielnicowych oraz umożliwić obsługę logistyczną miasta.
Kompletna trasa będzie mieć formę ciągu obwodowego co najmniej klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego), który pozwoli na ominięcie centrum miasta w ruchu międzydzielnicowym.
Większość odcinków Obwodnicy Miejskiej była, jest i będzie realizowana ze środków finansowych m.st. Warszawy.
Przebieg Obwodnicy Miejskiej
Według aktualnych planów na Obwodnicę Miejską składają się następujące trasy:
- Odcinek zachodni: Trasa NS,
- Odcinek południowy: ul. Marynarska, ul. Rzymowskiego, al. Sikorskiego, al. Witosa oraz Trasa Siekierkowska,
- Odcinek wschodni: Trasa Olszynki Grochowskiej,
- Odcinek północny: Trasa Mostu Marii Skłodowskiej - Curie.
Obwodnica Etapowa Centrum
Na przełomie XX i XXI wieku, ze względu na znaczne opóźnienia w realizacji Obwodnicy Miejskiej, władze Warszawy postanowiły zaangażować się w realizację tzw. Obwodnicy Etapowej Centrum, wykorzystująca fragmenty Obwodnicy Ekspresowej oraz Obwodnicy Miejskiej.
Więcej informacji zaprezentowano na stronie o Obwodnicy Etapowej Centrum.