POW: Różnice pomiędzy wersjami
m |
m |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
__TOC__ | __TOC__ | ||
===Wstęp=== | ===Wstęp=== | ||
− | [[Plik:Pow.gif]] | + | [[Plik:Pow.gif|200px|right]] |
Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla [[A2|autostrady A2]], która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. [[MPZP-Mazowsze|Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego]] nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach trasy ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z układem ulic. | Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla [[A2|autostrady A2]], która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. [[MPZP-Mazowsze|Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego]] nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach trasy ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z układem ulic. | ||
Wersja z 19:40, 9 wrz 2014
POW - Południowa Obwodnica Warszawy
Spis treści
Wstęp
Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady A2, która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach trasy ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z układem ulic.
W węźle "Konotopa" wlot autostrady A2 do Warszawy rozgałęzia się na trasę POW oraz drogę ekspresową nr S7/S8 stanowiącą przedłużenie istniejącej Trasy Toruńskiej w kierunku zachodnim, zapewniając sprawne rozprowadzenie ruchu z autostrady do północnych i południowych dzielnic Warszawy. Budowę Południowej obwodnicy Warszawy podzielono na trzy odcinki, które realizowane są niezależnie.
I. Zachodni odcinek trasy POW zaczyna się tuż za węzłem "Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć przed węzłem "Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa-Krasnowoli.
II. Środkowy odcinek trasy POW od ul. Puławskiej do węzła "Lotnisko" oraz trasa N-S (S79) od węzła "Lotnisko" do ul. Marynarskiej pełnią rolę dojazdu do Lotniska Chopina na Okęciu.
III. Wschodni odcinek trasy POW połączy węzeł "Puławska" ze wschodnim wylotem autostrady A2 z Warszawy w kierunku Siedlec oraz z szosą lubelską (przyszłą S17), gdzie w rejonie Góraszki koło Wiązowny powstanie węzeł "Lubelska".
Południowa Obwodnica Warszawy jest przede wszystkim trasą dla miasta.
Jej podstawowym zadaniem jest obsługa ruchu związanego z Warszawą.Pozwalają na to liczne węzły z układem ulic miejskich. Analizy prognozowanych obciążeń wykazują, że ruch związany z Warszawą stanowi 80% całości ruchu na trasie, z czego 50-60% to ruch przyjazdowy i wyjazdowy z miasta, a 20-30% to ruch wewnątrz Warszawy. Pozostały to ruch związany z Województwem Mazowieckim (średnio 17%) i ruch dalekiego zasięgu, który stanowi tylko 3%.Planowana droga (wraz z innymi jej odcinkami tworzącymi zamknięty ciąg pn. ekspresowaobwodnica Warszawy) umożliwi: usprawnienie komunikacji pomiędzy dzielnicami miasta,zapewnienie spójności obszaru metropolitarnego Warszawy oraz powiązanie docelowego układudrogowego Warszawy z siecią dróg zewnętrznych (krajowych) w tym z autostradą A2 w węźle"Konotopa" (na zachodzie) i "Konik" (na wschodzie).
I. Odcinek od węzła "Konotopa" (bez węzła) do węzła "Lotnisko" (bez węzła)
Długość odcinka drogi S2 - 10,5 km. Planowana realizacja lipiec 2010 - paździwrnik 2013 12 lutego 2009 wydano decyzję środowiskową 17.06.2010 podpisano kontrakt na budowę odcinka. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA, PRM Mosty-Łódź S.A., PUT Intercor Sp. z o.o., o wartości 908 mln zł. 01.07.2010 wydano pozwolenie na budowę. W eksploatacji na odcinku Konotopa - Aleja Krakowska od 31 lipca 2013, a od Al. Krakowskiej do węzła Warszawa Południe od 7 września 2013. Oficjalna strona inwestycji: s2konotopa-lotnisko.pl
II. Odcinek od węzła "Lotnisko" (z węzłem) do węzła "Puławska" (z węzłem)
wraz z trasą NS S79 od węzła "Lotnisko" do węzła "Marynarska" (z węzłem)
Długość odcinka drogi S2 - 4,2 km. Długość odcinka drogi S79 - 4,3 km 10.08.2009 podpisano umowę na budowę.
Planowana realizacja: wrzesień 2009 - październik 2012.
W eksploatacji - na odcinku Marynarska - Warszawa Lotnisko od 14 czerwca 2013, - od węzła Lotnisko do węzła Warszawa Południe od 7 września 2013, - od węzła Lotnisko do węzła Puławska od 18 września 2013
Oficjalna strona internetowa: s2-s79.pulawska-marynarska.pl