Droga ekspresowa S2: Różnice pomiędzy wersjami
m (JppPL przeniósł stronę S2 do Droga ekspresowa S2) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | {{Droga infobox | |
+ | |typ = S | ||
+ | |kraj = | ||
+ | |numer = 2 | ||
+ | |tabliczka = S2-PL.svg | ||
+ | |zbudowano = 12,9 | ||
+ | |długość = 39,5 | ||
+ | |1. jezdnia = | ||
+ | |1. jezdnia opis = | ||
+ | |w budowie = | ||
+ | |2. jezdnia = | ||
+ | |2. jezdnia opis = | ||
+ | |jednostki = [[Województwo|Województwa]] | ||
+ | |1. jednostka = [[województwo mazowieckie|mazowieckie]] | ||
+ | |2. jednostka = | ||
+ | |3. jednostka = | ||
+ | |4. jednostka = | ||
+ | |5. jednostka = | ||
+ | |6. jednostka = | ||
+ | |7. jednostka = | ||
+ | |8. jednostka = | ||
+ | |9. jednostka = | ||
+ | |mapa = PL droga ekspresowa S2.svg | ||
+ | |podpis mapy = | ||
+ | |mapa szczegółowa = | ||
+ | |podpis mapy szczegółowej = | ||
+ | |zdjęcie = POL Warszawa S2 44.jpg | ||
+ | |podpis zdjęcia = Odcinek od al. Krakowskiej do węzła "Konotopa" | ||
+ | |przebieg określenie = Projektowany | ||
+ | |trasa = | ||
+ | {{AS-kontynuacja|ok|A|2|e=30|kierunek=z|[[Poznań]]}} | ||
+ | {{AS-kreska|ok}} | ||
+ | {{AS-info|Początek odcinka objętego systemem [[ViaTOLL]] [[Plik:Znak T-34.svg|14px]]}} | ||
+ | {{AS-węzeł|ok|WA|455,5|[[Konotopa (powiat warszawski zachodni)|Konotopa]]|S|7|77}} {{AS-droga|S|8|67}} | ||
+ | {{AS-przeszkoda|ok|POD|km = 456,5|linią kolejową {{LK-linia|19}} w [[Gołąbki (Warszawa)|Gołąbkach]]}} | ||
+ | {{AS-przeszkoda|ok|WIA|km = 457,5|nad linią kolejową {{LK-linia|1}} w [[Warszawa|Warszawie]]}} | ||
+ | {{AS-węzeł|ok|WB|459,2|[[Opacz-Kolonia]] – [[Aleje Jerozolimskie w Warszawie|Al. Jerozolimskie]]|W|719}}<ref group="uwaga">W węźle Al. Jerozolimskie możliwy jest jedynie wjazd od strony Pruszkowa na S2 w kier. węzła Warszawa Południe oraz zjazd z S2 od strony węzła Warszawa Płd. w kier. Pruszkowa. Inne manewry można wykonać pośrednio, korzystając z pobliskich węzłów Salomea i Opacz. [http://osm.org/go/0Oynlo2Cd- zobacz na mapie]</ref> | ||
+ | {{AS-przeszkoda|ok|WIA|km = 459,8|nad linią kolejową {{LK-linia|47}} ([[Warszawska Kolej Dojazdowa|WKD]])}} | ||
+ | {{AS-węzeł|ok|WA|461,3|[[Opacz Mała|Opacz]]}} {{AS-droga|pro-S|8|67}} {{AS-droga|S|8|}} {{AS-droga|K|7|}} | ||
+ | {{AS-węzeł|ok|WB|463,0|Warszawa – [[Aleja Krakowska w Warszawie|Al. Krakowska]]|K|7|77}} {{AS-droga|K|8|67}} | ||
+ | {{AS-info|Koniec odcinka objętego systemem [[ViaTOLL]] [[Plik:Znak T-34.svg|14px]]}} | ||
+ | {{AS-kreska|ok}} | ||
+ | {{AS-info|Odcinek wspólny z {{AS-droga|S|79}}}} | ||
+ | {{AS-węzeł|ok|WA|468,2|Warszawa Południe|pro-S|7|77}} {{AS-droga|S|79}} | ||
+ | {{AS-przeszkoda|ok|POD|km = 468,3|linią kolejową {{LK-linia|8}} [[Warszawa Zachodnia|Warszawa Zach.]] - [[Kraków Główny|Kraków Gł.]]}} | ||
+ | {{AS-węzeł|ok|WB|470,2|Warszawa – ul. [[Ulica Puławska w Warszawie|Puławska]]|K|2|30}} {{AS-droga|K|79}} | ||
+ | {{AS-kreska}} | ||
+ | {{AS-węzeł|pro|WB|471|Warszawa – ul. Gandhi <small>([[Ursynów]]-Zachód)</small>}} | ||
+ | {{AS-przeszkoda|pro|TUN|[[Ursynów|pod Ursynowem]]|dlugosc=ok. 2650}} | ||
+ | {{AS-węzeł|pro|WB|474|Warszawa – ul. Płaskowickiej <small>([[Ursynów]]-Wschód)</small>}} | ||
+ | {{AS-obiekt|pro|MOP2|}} | ||
+ | {{AS-węzeł|pro|WB|475|Warszawa – ul. Przyczółkowa|W|724}} | ||
+ | {{AS-węzeł|pla|WB|477|Warszawa - ul. Czerniakowska bis}} | ||
+ | {{AS-przeszkoda|pro|MOS|nad [[Wisła|Wisłą]]|nazwa=[[Mosty w Warszawie#Mosty planowane|most Południowy]]|dlugosc=1003}} | ||
+ | {{AS-węzeł|pro|WA|480|Warszawa – [[Ulica Wał Miedzeszyński w Warszawie|Wał Miedzeszyński]]|W|801}} | ||
+ | {{AS-węzeł|pro|WB|483|Warszawa – ul. Patriotów}} | ||
+ | {{AS-przeszkoda|pro|EST|nad [[Mazowiecki Park Krajobrazowy|Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym]]|dlugosc=1608}} | ||
+ | {{AS-przeszkoda|pro|EST|nad mokradłami Mazowieckiego Parku Krajobrazowego|dlugosc=368}} | ||
+ | {{AS-węzeł|pro|WA|489|[[Majdan (powiat otwocki)|Majdan]]|pro-S|17|372}} | ||
+ | {{AS-kreska}} | ||
+ | {{AS-kontynuacja|pro|pro-A|2|e=30|kierunek=do|[[Kukuryki]] / {{flaga|Białoruś}} [[Mińsk]]}} | ||
+ | |commons = Category:Expressway S2 (Poland) | ||
+ | |wikinews = | ||
+ | |www = | ||
+ | }} | ||
==Opis ogólny== | ==Opis ogólny== | ||
Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady [[A2]], która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. [[Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego]] nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach [[trasy ekspresowej]] i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż [[autostrada]] powiązaniami z układem ulic. | Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady [[A2]], która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. [[Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego]] nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach [[trasy ekspresowej]] i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż [[autostrada]] powiązaniami z układem ulic. |
Wersja z 19:22, 29 sty 2015
Opis ogólny
Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady A2, która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach trasy ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z układem ulic.
W węźle "Konotopa" wlot autostrady A2 do Warszawy rozgałęzia się na trasę POW oraz drogę ekspresową nr S7/S8 stanowiącą przedłużenie istniejącej Trasy Toruńskiej w kierunku zachodnim, zapewniając sprawne rozprowadzenie ruchu z autostrady do północnych i południowych dzielnic Warszawy. Budowę Południowej obwodnicy Warszawy podzielono na trzy odcinki, które realizowane są niezależnie.
- Zachodni odcinek trasy POW zaczyna się tuż za węzłem "Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć przed węzłem "Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa-Krasnowoli.
- Środkowy odcinek trasy POW od ul. Puławskiej do węzła "Lotnisko" oraz trasa N-S (S79) od węzła "Lotnisko" do ul. Marynarskiej pełnią rolę dojazdu do Lotniska Chopina na Okęciu.
- Wschodni odcinek trasy POW połączy węzeł "Puławska" ze wschodnim wylotem autostrady A2 z Warszawy w kierunku Siedlec oraz z szosą lubelską (przyszłą S17), gdzie w rejonie Góraszki koło Wiązowny powstanie węzeł "Lubelska".