Droga ekspresowa S2: Różnice pomiędzy wersjami

Linia 1: Linia 1:
{{infobox
+
 
|typ                      = S
+
|kraj                    =
+
|numer                    = 2
+
|tabliczka                = S2-PL.svg
+
|zbudowano                = 12,9
+
|długość                  = 39,5
+
|1. jezdnia              =
+
|1. jezdnia opis          =
+
|w budowie                =
+
|2. jezdnia              =
+
|2. jezdnia opis          =
+
|jednostki                = [[Województwo|Województwa]]
+
|1. jednostka            = [[województwo mazowieckie|mazowieckie]]
+
|2. jednostka            =
+
|3. jednostka            =
+
|4. jednostka            =
+
|5. jednostka            =
+
|6. jednostka            =
+
|7. jednostka            =
+
|8. jednostka            =
+
|9. jednostka            =
+
|mapa                    = PL droga ekspresowa S2.svg
+
|podpis mapy              =
+
|mapa szczegółowa        =
+
|podpis mapy szczegółowej =
+
|zdjęcie                  = POL Warszawa S2 44.jpg
+
|podpis zdjęcia          = Odcinek od al. Krakowskiej do węzła "Konotopa"
+
|przebieg określenie      = Projektowany
+
|trasa                    =
+
{{AS-kontynuacja|ok|A|2|e=30|kierunek=z|[[Poznań]]}}
+
{{AS-kreska|ok}}
+
{{AS-info|Początek odcinka objętego systemem [[ViaTOLL]] [[Plik:Znak T-34.svg|14px]]}}
+
{{AS-węzeł|ok|WA|455,5|[[Konotopa (powiat warszawski zachodni)|Konotopa]]|S|7|77}} {{AS-droga|S|8|67}}
+
{{AS-przeszkoda|ok|POD|km = 456,5|linią kolejową {{LK-linia|19}} w [[Gołąbki (Warszawa)|Gołąbkach]]}}
+
{{AS-przeszkoda|ok|WIA|km = 457,5|nad linią kolejową {{LK-linia|1}} w [[Warszawa|Warszawie]]}}
+
{{AS-węzeł|ok|WB|459,2|[[Opacz-Kolonia]] – [[Aleje Jerozolimskie w Warszawie|Al.&nbsp;Jerozolimskie]]|W|719}}<ref group="uwaga">W węźle Al.&nbsp;Jerozolimskie możliwy jest jedynie wjazd od strony Pruszkowa na S2 w kier. węzła Warszawa Południe oraz zjazd z S2 od strony węzła Warszawa Płd. w kier. Pruszkowa. Inne manewry można wykonać pośrednio, korzystając z pobliskich węzłów Salomea i Opacz. [http://osm.org/go/0Oynlo2Cd- zobacz na mapie]</ref>
+
{{AS-przeszkoda|ok|WIA|km = 459,8|nad linią kolejową {{LK-linia|47}} ([[Warszawska Kolej Dojazdowa|WKD]])}}
+
{{AS-węzeł|ok|WA|461,3|[[Opacz Mała|Opacz]]}} {{AS-droga|pro-S|8|67}} {{AS-droga|S|8|}} {{AS-droga|K|7|}}
+
{{AS-węzeł|ok|WB|463,0|Warszawa – [[Aleja Krakowska w Warszawie|Al.&nbsp;Krakowska]]|K|7|77}} {{AS-droga|K|8|67}}
+
{{AS-info|Koniec odcinka objętego systemem [[ViaTOLL]] [[Plik:Znak T-34.svg|14px]]}}
+
{{AS-kreska|ok}}
+
{{AS-info|Odcinek wspólny z {{AS-droga|S|79}}}}
+
{{AS-węzeł|ok|WA|468,2|Warszawa Południe|pro-S|7|77}} {{AS-droga|S|79}}
+
{{AS-przeszkoda|ok|POD|km = 468,3|linią kolejową {{LK-linia|8}} [[Warszawa Zachodnia|Warszawa Zach.]] - [[Kraków Główny|Kraków Gł.]]}}
+
{{AS-węzeł|ok|WB|470,2|Warszawa – ul.&nbsp;[[Ulica Puławska w Warszawie|Puławska]]|K|2|30}} {{AS-droga|K|79}}
+
{{AS-kreska}}
+
{{AS-węzeł|pro|WB|471|Warszawa – ul. Gandhi <small>([[Ursynów]]-Zachód)</small>}}
+
{{AS-przeszkoda|pro|TUN|[[Ursynów|pod Ursynowem]]|dlugosc=ok. 2650}}
+
{{AS-węzeł|pro|WB|474|Warszawa – ul. Płaskowickiej <small>([[Ursynów]]-Wschód)</small>}}
+
{{AS-obiekt|pro|MOP2|}}
+
{{AS-węzeł|pro|WB|475|Warszawa – ul. Przyczółkowa|W|724}}
+
{{AS-węzeł|pla|WB|477|Warszawa - ul. Czerniakowska bis}}
+
{{AS-przeszkoda|pro|MOS|nad [[Wisła|Wisłą]]|nazwa=[[Mosty w Warszawie#Mosty planowane|most Południowy]]|dlugosc=1003}}
+
{{AS-węzeł|pro|WA|480|Warszawa – [[Ulica Wał Miedzeszyński w Warszawie|Wał Miedzeszyński]]|W|801}}
+
{{AS-węzeł|pro|WB|483|Warszawa – ul. Patriotów}}
+
{{AS-przeszkoda|pro|EST|nad [[Mazowiecki Park Krajobrazowy|Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym]]|dlugosc=1608}}
+
{{AS-przeszkoda|pro|EST|nad mokradłami Mazowieckiego Parku Krajobrazowego|dlugosc=368}}
+
{{AS-węzeł|pro|WA|489|[[Majdan (powiat otwocki)|Majdan]]|pro-S|17|372}}
+
{{AS-kreska}}
+
{{AS-kontynuacja|pro|pro-A|2|e=30|kierunek=do|[[Kukuryki]] / {{flaga|Białoruś}} [[Mińsk]]}}
+
|commons                  = Category:Expressway S2 (Poland)
+
|wikinews                =
+
|www                      =
+
}}
+
 
==Opis ogólny==
 
==Opis ogólny==
 
Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady [[A2]], która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. [[Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego]] nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach [[trasy ekspresowej]] i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż [[autostrada]] powiązaniami z układem ulic.
 
Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady [[A2]], która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. [[Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego]] nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach [[trasy ekspresowej]] i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż [[autostrada]] powiązaniami z układem ulic.
Linia 71: Linia 7:
 
# Środkowy odcinek trasy POW od ul. Puławskiej do węzła "Lotnisko" oraz trasa N-S (S79) od węzła "Lotnisko" do ul. Marynarskiej pełnią rolę dojazdu do Lotniska Chopina na Okęciu.
 
# Środkowy odcinek trasy POW od ul. Puławskiej do węzła "Lotnisko" oraz trasa N-S (S79) od węzła "Lotnisko" do ul. Marynarskiej pełnią rolę dojazdu do Lotniska Chopina na Okęciu.
 
# Wschodni odcinek trasy POW połączy węzeł "Puławska" ze wschodnim wylotem autostrady A2 z Warszawy w kierunku Siedlec oraz z szosą lubelską (przyszłą S17), gdzie w rejonie Góraszki koło Wiązowny powstanie węzeł "Lubelska".
 
# Wschodni odcinek trasy POW połączy węzeł "Puławska" ze wschodnim wylotem autostrady A2 z Warszawy w kierunku Siedlec oraz z szosą lubelską (przyszłą S17), gdzie w rejonie Góraszki koło Wiązowny powstanie węzeł "Lubelska".
 +
==Infobox==
 +
 +
[S2] Południowa Obwodnica Warszawy
 +
 +
Podstawowe informacje:
 +
budowa drogi klasy ekspresowej (klasa S, 2x3+ pasy)
 +
podmiot odpowiedzialny: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych oddział w Warszawie
 +
szczegóły: strona SISKOM
 +
Historia inwestycji:
 +
01-07-2010 - wydanie Pozwolenia na Budowę
 +
17-06-2010 - podpisanie umowy z wykonawcą
 +
16-12-2009 - rozpisanie nowego przetargu budowlanego
 +
30-11-2009 - unieważnienie przetargu budowlanego
 +
27-03-2009 - rozpisanie przetargu budowlanego
 +
28-03-2008 - wniosek o wydanie Decyzji o Uwarunkowaniach Środowiskowych
 +
11-08-2006 - wydana Decyzja o Uwarunkowaniach Lokalizacyjnych
 +
Uwaga!
 +
Mapa ma charakter ORIENTACYJNY. Szczegółowe mapy na stronie SISKOM oraz w Twoim urzędzie.

Wersja z 19:23, 29 sty 2015

Opis ogólny

Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady A2, która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach trasy ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z układem ulic.

W węźle "Konotopa" wlot autostrady A2 do Warszawy rozgałęzia się na trasę POW oraz drogę ekspresową nr S7/S8 stanowiącą przedłużenie istniejącej Trasy Toruńskiej w kierunku zachodnim, zapewniając sprawne rozprowadzenie ruchu z autostrady do północnych i południowych dzielnic Warszawy. Budowę Południowej obwodnicy Warszawy podzielono na trzy odcinki, które realizowane są niezależnie.

  1. Zachodni odcinek trasy POW zaczyna się tuż za węzłem "Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć przed węzłem "Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa-Krasnowoli.
  2. Środkowy odcinek trasy POW od ul. Puławskiej do węzła "Lotnisko" oraz trasa N-S (S79) od węzła "Lotnisko" do ul. Marynarskiej pełnią rolę dojazdu do Lotniska Chopina na Okęciu.
  3. Wschodni odcinek trasy POW połączy węzeł "Puławska" ze wschodnim wylotem autostrady A2 z Warszawy w kierunku Siedlec oraz z szosą lubelską (przyszłą S17), gdzie w rejonie Góraszki koło Wiązowny powstanie węzeł "Lubelska".

Infobox

[S2] Południowa Obwodnica Warszawy

Podstawowe informacje: budowa drogi klasy ekspresowej (klasa S, 2x3+ pasy) podmiot odpowiedzialny: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych oddział w Warszawie szczegóły: strona SISKOM Historia inwestycji: 01-07-2010 - wydanie Pozwolenia na Budowę 17-06-2010 - podpisanie umowy z wykonawcą 16-12-2009 - rozpisanie nowego przetargu budowlanego 30-11-2009 - unieważnienie przetargu budowlanego 27-03-2009 - rozpisanie przetargu budowlanego 28-03-2008 - wniosek o wydanie Decyzji o Uwarunkowaniach Środowiskowych 11-08-2006 - wydana Decyzja o Uwarunkowaniach Lokalizacyjnych Uwaga! Mapa ma charakter ORIENTACYJNY. Szczegółowe mapy na stronie SISKOM oraz w Twoim urzędzie.