Droga ekspresowa S2: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 12: | Linia 12: | ||
Podstawowe informacje: | Podstawowe informacje: | ||
− | budowa drogi klasy ekspresowej (klasa S, 2x3+ pasy) | + | *budowa drogi klasy ekspresowej (klasa S, 2x3+ pasy) |
− | podmiot odpowiedzialny: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych oddział w Warszawie | + | *podmiot odpowiedzialny: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych oddział w Warszawie |
− | szczegóły: strona SISKOM | + | *szczegóły: strona SISKOM |
− | Historia inwestycji: | + | *Historia inwestycji: |
− | 01-07-2010 - wydanie Pozwolenia na Budowę | + | **01-07-2010 - wydanie Pozwolenia na Budowę |
− | 17-06-2010 - podpisanie umowy z wykonawcą | + | **17-06-2010 - podpisanie umowy z wykonawcą |
− | 16-12-2009 - rozpisanie nowego przetargu budowlanego | + | **16-12-2009 - rozpisanie nowego przetargu budowlanego |
− | 30-11-2009 - unieważnienie przetargu budowlanego | + | **30-11-2009 - unieważnienie przetargu budowlanego |
− | + | **827-03-2009 - rozpisanie przetargu budowlanego | |
− | 28-03-2008 - wniosek o wydanie Decyzji o Uwarunkowaniach Środowiskowych | + | **28-03-2008 - wniosek o wydanie Decyzji o Uwarunkowaniach Środowiskowych |
− | 11-08-2006 - wydana Decyzja o Uwarunkowaniach Lokalizacyjnych | + | **11-08-2006 - wydana Decyzja o Uwarunkowaniach Lokalizacyjnych |
− | + | ||
− | + |
Wersja z 19:24, 29 sty 2015
Opis ogólny
Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady A2, która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach trasy ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z układem ulic.
W węźle "Konotopa" wlot autostrady A2 do Warszawy rozgałęzia się na trasę POW oraz drogę ekspresową nr S7/S8 stanowiącą przedłużenie istniejącej Trasy Toruńskiej w kierunku zachodnim, zapewniając sprawne rozprowadzenie ruchu z autostrady do północnych i południowych dzielnic Warszawy. Budowę Południowej obwodnicy Warszawy podzielono na trzy odcinki, które realizowane są niezależnie.
- Zachodni odcinek trasy POW zaczyna się tuż za węzłem "Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć przed węzłem "Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa-Krasnowoli.
- Środkowy odcinek trasy POW od ul. Puławskiej do węzła "Lotnisko" oraz trasa N-S (S79) od węzła "Lotnisko" do ul. Marynarskiej pełnią rolę dojazdu do Lotniska Chopina na Okęciu.
- Wschodni odcinek trasy POW połączy węzeł "Puławska" ze wschodnim wylotem autostrady A2 z Warszawy w kierunku Siedlec oraz z szosą lubelską (przyszłą S17), gdzie w rejonie Góraszki koło Wiązowny powstanie węzeł "Lubelska".
Infobox
[S2] Południowa Obwodnica Warszawy
Podstawowe informacje:
- budowa drogi klasy ekspresowej (klasa S, 2x3+ pasy)
- podmiot odpowiedzialny: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych oddział w Warszawie
- szczegóły: strona SISKOM
- Historia inwestycji:
- 01-07-2010 - wydanie Pozwolenia na Budowę
- 17-06-2010 - podpisanie umowy z wykonawcą
- 16-12-2009 - rozpisanie nowego przetargu budowlanego
- 30-11-2009 - unieważnienie przetargu budowlanego
- 827-03-2009 - rozpisanie przetargu budowlanego
- 28-03-2008 - wniosek o wydanie Decyzji o Uwarunkowaniach Środowiskowych
- 11-08-2006 - wydana Decyzja o Uwarunkowaniach Lokalizacyjnych