Droga ekspresowa S2: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 61: | Linia 61: | ||
===Dokumentacja=== | ===Dokumentacja=== | ||
====Decyzja środowiskowa==== | ====Decyzja środowiskowa==== | ||
− | {| | + | {|width="15%" |
|[[Plik:KPZK2030.png|150px|frame|dokument1]] | |[[Plik:KPZK2030.png|150px|frame|dokument1]] | ||
|W dokumencie między m.in.: | |W dokumencie między m.in.: |
Wersja z 20:52, 29 sty 2015
Droga ekspresowa, omijająca od południa centrum Warszawy. Łączy się z A2, S8, S7, S17. Południowa część obwodnicy ekspresowej Warszawy.
Spis treści
Opis ogólny
Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady A2, która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach trasy ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z układem ulic.
W węźle "Konotopa" wlot autostrady A2 do Warszawy rozgałęzia się na trasę POW oraz drogę ekspresową nr S7/S8 stanowiącą przedłużenie istniejącej Trasy Toruńskiej w kierunku zachodnim, zapewniając sprawne rozprowadzenie ruchu z autostrady do północnych i południowych dzielnic Warszawy. Budowę Południowej obwodnicy Warszawy podzielono na trzy odcinki, które realizowane są niezależnie.
- Zachodni odcinek trasy POW zaczyna się tuż za węzłem "Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć przed węzłem "Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa-Krasnowoli.
- Środkowy odcinek trasy POW od ul. Puławskiej do węzła "Lotnisko" oraz trasa N-S (S79) od węzła "Lotnisko" do ul. Marynarskiej pełnią rolę dojazdu do Lotniska Chopina na Okęciu.
- Wschodni odcinek trasy POW połączy węzeł "Puławska" ze wschodnim wylotem autostrady A2 z Warszawy w kierunku Siedlec oraz z szosą lubelską (przyszłą S17), gdzie w rejonie Góraszki koło Wiązowny powstanie węzeł "Lubelska".
Południowa Obwodnica Warszawy jest przede wszystkim trasą dla miasta. Jej podstawowym zadaniem jest obsługa ruchu związanego z Warszawą. Pozwalają na to liczne węzły z układem ulic miejskich. Analizy prognozowanych obciążeń wykazują, że ruch związany z Warszawą stanowi 80% całości ruchu na trasie, z czego 50-60% to ruch przyjazdowy i wyjazdowy z miasta, a 20-30% to ruch wewnątrz Warszawy. Pozostały to ruch związany z Województwem Mazowieckim (średnio 17%) i ruch dalekiego zasięgu, który stanowi tylko 3%. Planowana droga (wraz z innymi jej odcinkami tworzącymi zamknięty ciąg pn. ekspresowa obwodnica Warszawy) umożliwi: usprawnienie komunikacji pomiędzy dzielnicami miasta, zapewnienie spójności obszaru metropolitarnego Warszawy oraz powiązanie docelowego układu drogowego Warszawy z siecią dróg zewnętrznych (krajowych) w tym z autostradą A2 w węźle "Konotopa" (na zachodzie) i "Konik" (na wschodzie).
Infobox
[S2] Południowa Obwodnica Warszawy
Podstawowe informacje:
- budowa drogi klasy ekspresowej (klasa S, 2x3+ pasy)
- podmiot odpowiedzialny: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Warszawie
- przebieg
- dł. w województwie mazowieckim
- zbudowano:
I. Odcinek od węzła "Konotopa" (bez węzła) do węzła "Lotnisko" (bez węzła)
Trasa drogowa posiadać będzie dwie jezdnie o trzech pasach ruchu każda, które na odcinku Al. Jerozolimskie - Al. Krakowska zostaną uzupełnione o dodatkowe dwie jezdnie manewrowe po dwa pasy ruchu każda, zapewniające bezpieczny zjazd i wjazd na drogę w węzłach. Ruch drogowy na drodze i w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny. wzdłuż nowej drogi powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a w poprzek nowej drogi zostaną wybudowane liczne poprzeczne przejazdy nad lub pod drogą. Na przecięciach z liniami kolejowymi powstaną wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego.
Dostęp do drogi będzie możliwy tylko w węzłach:
- Konotopa - węzeł rozdzielający ruch z A2 na Południową Obwodnicę Warszawy S2 i Trasę Armii Krajowej S8
- Al.Jerozolimskie - węzeł z Al.Jerozolimskimi w okolicy Michałowic (droga wojewódzka nr 719 Warszawa-Żyrardów)
- Opacz- węzeł z planowaną Trasą Salomea-Wolica (S8) w okolicy Opaczy
- Al.Krakowska- węzeł z Al.Krakowską w Załuskach (droga krajowa nr 7 i 8)
Dokumentacja
Decyzja środowiskowa
W dokumencie między m.in.:
Przedmiotem niniejszego raportu o oddziaływaniu na środowisko (ROŚ) jest przedsięwzięcie polegające na planowanej budowie drogi ekspresowej nr S2 na odcinku Konotopa - Lotnisko od km proj. 456+239,67 do km proj. 466+684, tj. od końca węzła "Konotopa" (zlokalizowanego na końcu odcinka autostrady A2 projektowanej między Łodzią a Warszawą) do początku węzła "Lotnisko" na połączeniu drogi S2 z projektowaną drogą nr S79 (zapewniającą dojazd do lotniska "Warszawa-Okęcie"). | |
dokument decyzji |