A18
Autostrada A18 
PRZEBIEG: Olszyna DE/PL - Krzyżowa (A4); długość 77 km
Historia budowy A18 sięga jeszcze lat trzydziestych ubiegłego wieku, gdyż początki budowy tej autostrady są związane z programem budowy infrastruktury na terenie Niemec w latach 30-tych. Autostrada ta była najważniejszym projektem drogowym na terenie wschodnich Niemiec, gdyż łączyła stolicę Niemiec Berlin z przedwojennym Wrocławiem (Breslau). Autostrada A18 biegnie w ciągu drogi międzynarodowej E36. Po stronie niemieckiej jest to autostrada A15. Odcinek polski zaczyna się na przejściu granicznym z Niemcami w Olszyna-Forst gdzie łączy się z niemiecką A15 z kierunku Berlina. Dalej A18 poprzez obszar Borów Dolnośląskich biegnie do węzła Krzyżowa, gdzie łączy się z A4. Odcinek Olszyna - Krzyżowa ma długość około 75 km.
Rozwój autostrady A18 na terenie Polski i dalsze plany budowy
Granica Państwa D/PL / A15 - węzeł Iłowa - 37,5 km (istniejący)
Zrealizowany w latach 1936 - 1938. W eksploatacji 1938. Odcinek po zbudowaniu posiadał niemieckie oznaczenie Forst - Sagan.
Infrastruktura byłego przejścia granicznego Olszyna - Forst jest w całości po stronie polskiej. Podobnie jak w przypadku A2, A4 i A6 po wejściu do strefy Schengen autostrada jest otwarta dla przejazdu a w budynkach dawnego przejścia granicznego jest wspólne centrum operacyjne polskiej i niemieckiej policji oraz straży granicznych Polski i Niemiec. W ramach prac nad wykonaniem docelowej konstrukcji drogi, nad którą prace zakończono tylko przy południowej nitce autostrady, w latach 2005-2007 dobudowano północną jezdnię wraz z docelową konstrukcją węzłów. 6.12.2011 uzyskano ZRiD na odcinek z uwzględnieniem nowych elementów ochrony środowiska według uzyskanej 29.07.2010 decyzji środowiskowej.
Węzeł Iłowa - węzeł Golnice - 33,2km (istniejący)
Zrealizowany w latach 1935 - 1937. W eksploatacji 1937. Odcinek po zbudowaniu posiadał niemieckie oznaczenie Sagan - linden.
W ramach prac nad wykonaniem docelowej konstrukcji drogi, nad którą prace zakończono tylko przy południowej nitce autostrady, w latach 2005-2007 dobudowano północną jezdnię wraz z docelową konstrukcją węzłów.
6.12.2011 uzyskano ZRiD na odcinek z uwzględnieniem nowych elementów ochrony środowiska według uzyskanej 29.07.2010 decyzji środowiskowej.
Węzeł Golnice - węzeł Krzyżowa / A4 - 7 km (istniejący)
Zrealizowany w latach 1935 - 1937. W eksploatacji od 1937. Odcinek został zbudowany w ramach odcinka Golnice - Krzywa (niemieckie oznaczenie Linden - Kreibau).
Przebudowany w latach 1995-1996. Po otwarciu nowego odcinka A4 dnia 14 sierpnia 2009 roku ten odcinek pozostał oznaczony jako A18 a kolejne 10km stało się częścią A4