|
- Ul. Słomińskiego
- ograniczono dostępność z ul. Słomińskiego do ulic Miedzyparkowej i
Szymanowskiej poprzez wprowadzenie jezdni zbiorczej.
Przeniesiono przystanki autobusowe na jezdnię równoległą do obwodnicy.
Zaprojektowano przejście podziemne pod ul. Słomińskiego z wyjściami na
przystanki tramwajowe zlokalizowane w pasie dzielącym,
- zlikwidowano przejazdy przez pas dzielący w ul. Słomińskiego w rejonie ulic
Miedzyparkowej i Szymanowskiej,
- po wschodniej stronie wiaduktu w ciągu ul. gen Władysława Andersa
zaproponowano kładke dla pieszych,
- w rejonie dworca Warszawa Gdańska zaproponowano nową geometrię
skrzyżowania oraz przesunięcie łącznic z ul. gen Władysława Andersa w kierunku
zachodnim,
- przeprowadzono ulicę Pokorną w tunelu pod ul. Słomińskiego,
- skrzyżowanie z sygnalizacją swietlną z ul. Kłopot Bis obsługującą CH Arkadia
pozostawiono w poziomie jezdni. Wlot i wylot z tunelu po wschodniej stronie
skrzyżowania,
- Rondo Zgrupowania AK "Radosław"
- pod rondem Zgrupowania AK "Radosław" zaprojektowano dwujezdniowy tunel o
dwóch pasach ruchu w każdym kierunku,
- skrzyżowanie z ul. Powązkowską i ul. Dziką z sygnalizacją swietlną w poziomie
terenu. Wlot i wylot z tunelu po południowej stronie skrzyżowania,
- Ulica Okopowa
- pas wyłączeń w ul. Spokojną,
- pasy włączeń i wyłączeń na skrzyżowaniu z ul. Stawki, brak przejazdu przez pas
dzielący w ul. Okopowej,
- kładka dla pieszych w rejonie ul. Niskiej,
- zachowano wjazd i wyjazd z CH Klif w istniejących miejscach,
- tunel pomiędzy ulicami Anielewicza i Grzybowską. Wjazd i wyjazd z tunelu po
północnej stronie skrzyżowania z ul. Anielewicza oraz południowej stronie Al.
Solidarności,
- skrzyżowanie z ul. Anielewicza w poziomie terenu z sygnalizacją swietlną,
- likwidacja wschodniej jezdni ul. Okopowej od ul. Wolność do ul. Leszno (tunel pod
starym śladem jezdni),
- nowy układ 2x2 po śladzie istniejącej jezdni zachodniej ul. Okopowej od ul.
Wolności do skrzyżowania z ul. Leszno,
- skrzyżowania z ulicami Dzielną i Mireckiego w poziomie terenu,
- skrzyżowania z ulicami Żytnia i Leszno z sygnalizacją swietlną w poziomie terenu,
- skrzyżowanie z Al. Solidarności z wyspą centralna z sygnalizacją swietlną. Dodatkowo podziemne przejścia dla pieszych po wschodniej i zachodniej stronie
skrzyżowania,
|
- Ulica Towarowa
- ograniczony dostęp do ulic Wolskiej i Chłodnej,
- brak bezpośredniego zjazdu w ul. Jaktorowską. Obsługa komunikacyjna poprzez
zmodernizowaną ul. Przyokopową,
- skrzyżowanie z ul. Grzybowską w poziomie terenu z sygnalizacją swietlną.
Dodatkowo krótki tunel (po dwa pasy w osi każdej z jezdni ul. Towarowej) pod tarczą skrzyżowania,
- brak możliwości przeplatania na obu kierunkach pomiędzy ul.
Grzybowską i Al. Solidarności,
- dwujezdniowa dwupasowa estakada nad rondem Daszynskiego. Podziemne
przejścia dla pieszych wokół ronda z możliwoscią połączenia z projektowaną stacją
metra,
- ul. Kolejowa - pasy włączeń i wyłączeń w kierunku południowym, tunel pod ul.
Towarową łaczacy ul. Kolejową poprzez ul. Srebrną z kierunkiem północnym
obwodnicy,
- Plac Zawiszy i ul. Raszyńska
- W rejonie Placu Zawiszy zaproponowano estakadę w ciągu ulic Towarowa -
Raszyńska (dwie oddzielne jezdnie po dwa pasy w każdym kierunku). Podziemne przejscia dla pieszych
zastosowano po zachodniej, północnej i wschodniej stronie Pl. Zawiszy,
- odgięcie istniejącego przebiegu ul. Grójeckiej w kierunku północnym i podłączenie jej do
zmodernizowanego układu Al. Jerozolimskich, które na zachód od Pl. Zawiszy
przekształcono do przekroju dwujezdniowego,
- Ul. Raszyńską na odcinku od ul. Koszykowej do ul. Filtrowej zmodernizowano do
przekroju 2x3. Ruch tranzytowy ulicami Raszynską i Krzyckiego przeniesiono do
dwóch trzypasowych tuneli,
- Ul. Wawelska (okolice pomnika Lotnika)
- relacja na wprost z ul. Żwirki i Wigury w ul. Krzyckiego bezkolizyjna w tunelu (2
pasy ruchu),
- lewoskręt z ul. Wawelskiej w ul. Krzyckiego połączony jednopasową łacznicą w
wykopie z korytarzem tunelu w osi Żwirki i Wigury - Krzyckiego,
- lewoskręt z ul. Raszynskiej w ul. Wawelską w stronę Armii Ludowej bezkolizyjny
w tunelu,
- lewoskręt z ul. Wawelskiej w ul. Żwirki i Wigury bezkolizyjny na estakadzie,
- pozostałe relacje realizowane na zmodernizowanym skrzyżowaniu z sygnalizacją
świetlną.
Wariant II
Kształtowanie przekroju poprzecznego przyjęto według zasad jak dla wariantu I.
W wariancie II zaproponowano krótszy tunel, niż w wariancie I, w osi wschodniej ulicy Okopowej (długość 690m), którego północny wlot i wylot zaprojektowano w rejonie ulicy Dzielnej.
Wariant II cechuje się ponadto tunelem pod Placem Zawiszy w osi Al. Jerozolimskich (o długości 430m), estakadą w osi ulic Towarowej i Grójeckiej (dwie oddzielne jezdnie po dwa pasy ruchu - długość obiektu około 530m) oraz większą dostępnościąz otaczającej sieci ulicznej.
Analizowany wariant II zakłada budowę 6470m tuneli, 370m estakad i modernizację
około 37.350 m2 powierzchni nawierzchni drogowych.
|
|
- Ul. Słomińskiego
- ograniczona dostepność z ulic Międzyparkowej i Szymanowskiej do ul.
Słomińskiego. Zaprojektowano jezdnie zbiorczą.
Podobnie jak w wariancie 1 proponuje sie podziemne przejście dla pieszych pod ul.
Słomińskiego z wyjściami na perony przystanków tramwajowych zlokalizowanych w
pasie dzielącym,
- likwidacja przejazdów przez pas dzielący w ul. Słomińskiego w rejonie ulic
Międzyparkowej i Szymanowskiej,
- likwidacje przejścia dla pieszych i przystanków tramwajowych po wschodniej
stronie ul. gen Władysława Andersa,
- skrzyżowanie ulic Nowo-Błońskiej, Słomińskiego i łacznice do ul.
gen. Władysława Andersa jak w wariancie 1,
- tunel pod ul. Słomińskiego w ciągu nowoprojektowanej ulicy Pokornej (jeden
dwukierunkowy korytarz, po jednym pasie ruchu w każdym kierunku),
- skrzyżowanie z ul. Kłopot Bis jak w wariancie 1.
- Rondo Zgrupowania AK "Radosław"
- ruch tranzytowy przez rondo "Radosław" w osi ulic Słomińskiego i Okopowej
przeprowadzono jak w wariancie 1 w tunelu (dwa jednokierunkowe
korytarze po dwa pasy ruchu w każdym kierunku),
- skrzyżowanie Powązkowska - Okopowa - Dzika z sygnalizacją swietlną w
poziomie terenu,
- Ulica Okopowa
- tunel pomiędzy ulicami Dzielną i Grzybowską (dwa jednokierunkowe korytarze po
dwa pasy ruchu w każdym kierunku). Skrócenie tunelu w tym miejscu w porównaniu
do wariantu 1 zredukowało koszty inwestycji, wpłyneło korzystnie na warunki
ruchu w tym rejonie dzięki możliwości wprowadzenia do tunelu potoku ruchu z ul.
Anielewicza lepiej wykorzystując jego możliwości przepustowe,
- likwidacja wschodniej jezdni ulicy Okopowej,
- przekształcenie zachodniej jezdni ul. Okopowej do przekroju 2x2 z jednoczesnym
usytuowaniem torowiska w pasie dzielącym,
- skrzyżowania z sygnalizacją świetlną z ulicami Żytnia i Leszno,
- skrzyżowanie z wyspą centralną z Al. Solidarności, podziemne przejscia dla
pieszych po zachodniej i wschodniej stronie skrzyżowania, wlot i wylot z tunelu po
południowej stronie skrzyżowania,
|
- Ulica Towarowa
- ograniczona dostepność do ulic Wolskiej i Chłodnej,
- obsługa komunikacyjna ul. Jaktorowskiej poprzez zmodernizowaną ul.
Przyokopową,
- skrzyżowanie z ul. Grzybowską z sygnalizacją swietlną,
- skrzyżowanie z ulicą Prostą (Rondo Daszynskiego) z sygnalizacją swietlną,
system przejść podziemnych wokół skrzyżowania,
- ul. Kolejowa w tunelu pod ul. Towarową (jeden dwukierunkowy korytarz tunelu po
jednym pasie ruchu w każdym kierunku),
- Plac Zawiszy i ul. Raszyńska
- estakada nad Placem Zawiszy w osi ulic Towarowej i Grójeckiej (dwie oddzielne
jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku)
- tunel w osi Al. Jerozolimskich (dwa
korytarze po dwa pasy ruchu w każdym kierunku).
- połaczenie nowego przebiegu ul.
Grójeckiej ze zmodernizowanym ciągiem Al. Jerozolimskich oraz nowym układem
ulic lokalnych pomiędzy Al. Jerozolimskimi a ulicą Kolejową,
- skrzyżowanie ulicy Raszyńskiej z ulicą Koszykową z sygnalizacją świetlną,
- pasy włączeń i wyłączeń na skrzyżowaniach ulicy Raszyńskiej z ulicami Daleką i
Niemcewicza,
- skrzyżowanie z ulicą Filtrową z sygnalizacją świetlną w poziomie terenu, ruch
tranzytowy w tunelu pod skrzyżowaniem,
- Ul. Wawelska (okolice pomnika Lotnika)
- tunele pod ulicami Raszynską i Krzyckiego pomiędzy ulica Filtrowa i Wawelską,
- tunel w osi Raszyńska - Żwirki i Wigury oraz lewoskręt z ulicy
Raszynskiej w Wawelską w stronę Armii Ludowej,
- tunel w osi ulic Żwirki i Wigury - Krzyckiego oraz lewoskręt z ulicy Wawelskiej w
Krzyckiego,
- estakada dla lewoskrętu z ulicy Wawelskiej w ulice Żwirki i Wigury,
- pozostałe relacje realizowane na zmodernizowanym skrzyżowaniu z sygnalizacją
świetlną.
Wariant III
Wariant III zakłada najmniejszą ingerencję w istniejące rozwiązania komunikacyjne uwzględniając jedynie tunel pod rondem zgrupowania AK Radosławoraz analizuje w rejonie Placu Zawiszy i skrzyżowania z Wawelską
w trzech podwariantach będących kombinacją rozwiązań z poprzednich wariantów. Kształtowanie przekroju poprzecznego przyjęto według zasad jak dla wariantu I.
Wariant III zakłada budowę 1800 m tuneli oraz modernizację około 39.550 m2 powierzchni nawierzchni drogowych.
|
|
- Ul. Słomińskiego
- dojazd do ulic Międzyparkowej i Szymanowskiej poprzez jezdnie zbiorczą, przejście
podziemne z wyjściami na perony przystanków tramwajowych w pasie dzielącym ul.
Słomińskiego,
- likwidacja przejazdów przez pas dzielący w ul. Słomińskiego w rejonie ulic
Międzyparkowej i Szymanowskiej,
- likwidacja przejścia dla pieszych i przystanków tramwajowych w rejonie ul.
Bonifraterskiej,
- jezdnie łącznic do ul. gen Władysława Andersa w rejonie dworca Warszawa
Gdańska pozostawiono w istniejącym śladzie,
- nowo projektowane połączenie ul. Pokornej z ul. Nowo-Błońską z tunelem (jeden
dwupasowy dwukierunkowy korytarz) pod ul. Słomińskiego.
- Rondo Zgrupowania AK "Radosław"
- ruch tranzytowy przez rondo "Radosław" w osi ulic Słomińskiego i Okopowej
przeprowadzono jak w wariancie 1 w tunelu (dwa jednokierunkowe
korytarze po dwa pasy ruchu w każdym kierunku),
- skrzyżowanie Powązkowska - Okopowa - Dzika z sygnalizacją swietlną w
poziomie terenu,
- Ulica Okopowa
- ograniczony dostęp do ulic Spokojnej i Kolskiej,
- skrzyżowanie z ul. Stawki tylko na prawe skręty,
- przejście podziemne przy ulicy Niskiej,
- skrzyżowanie z ul. Anielewicza z sygnalizacją świetlną,
- przedłużenie ulicy Anielewicza po zachodniej stronie ulicy Okopowej i połączenie jej z ul. Gibalskiego i z Mireckiego oraz Karolkową. Ulica Karolkowa zapewnia również powiązania z ulicami poprzecznymi. Po wschodniej
stronie Okopowej połączone w jeden ciag ulice: Esperanto, J. Bellotiego,
Skwer ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Wronia celem rozprowadzenia ruchu
lokalnego pomiędzy ulicami Anielewicza i Prostą,
- pomiędzy ul. Anielewicza i Al. Solidarnosci jezdnie ul. Okopowej bez zmian
do stanu istniejącego,
- eliptyczny kształt wyspy centralnej na skrzyżowaniu ulicy Okopowej i Al.
Solidarności,
|
- Ulica Towarowa
- skrzyżowanie z sygnalizacją świetlna z ulicą Chłodną,
- likwidacja bezpośredniego połączenia z ul. Jaktorowską - obsługa komunikacyjna
poprzez zmodernizowaną ul. Przyokopową,
- skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną z ul. Grzybowską,
- skrzyżowanie z sygnalizacją swietlną z ulicą Prostą, przejścia podziemne wokół
skrzyżowania z wyjściami na przystanki tramwajowe zlokalizowane w pasach
dzielących,
- skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną z ul. Kolejową,
- Plac Zawiszy i ul. Raszyńska
- Modernizacja ulicy Grójeckiej i Al. Jerozolimskich. Odgięcie w kierunku
północnym ul. Grójeckiej od istniejącego przebiegu i połaczenie jej z
przeprojektowanym dwujezdniowym układem Al. Jerozolimskich,
- skrzyżowanie ulic Raszynskiej i Koszykowej jak w stanie istniejącym,
- likwidacja przejazdów przez pas dzielacy na odcinku pomiędzy ulicami Koszykową
i Filtrową,
- likwidacja prawoskrętu z ul. Filtrowej w Raszyńską w kierunku północnym,
- ograniczenie dostępu z ulic poprzecznych pomiędzy ulicami Filtrową i Wawelską,
- Ul. Wawelska (okolice pomnika Lotnika)
- skrzyżowanie ulic Wawelskiej, Raszyńskiej, Krzyckiego oraz Żwirki i Wigury w
poziomie terenu z sygnalizacją świetlną.
Wariant IV
Wariant IV jest próbą optymalnej modernizacji ciągu obwodnicy pod względem ekonomicznym, środowiskowym oraz korzyści komunikacyjnych. Łączy w sobie rozwiązania komunikacyjne z poprzednich wariantów, które zostały wybrane w toku konsultacji
technicznych z przedstawicielami Zamawiajacego. Wariant IV cechuje się:
tunelem pod rondem zgrupowania AK "Radosław" w osi ul. Słomińskiego i Okopowej,
skróconym tunelem (690m z wariantu II) pod wschodnią jezdnią ul. Okopowej,
skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną na Placu Zawiszy i tunelem w osi Al. Jerozolimskich z jednoczesną modernizacją przebiegu ul. Grójeckiej oraz Al. Jerozolimskich po zachodniej stronie Pl. Zawiszy,
siecią tuneli prowadzących m.in. bezkolizyjnie potoki ruchu pod ul. Wawelską w obu kierunkach Obwodnicy.
Analizowany wariant IV zakłada budowę 6550 m tuneli, 760 m estakad i modernizację
około 37.100 m2 powierzchni nawierzchni drogowych.
|
|
- Ul. Słomińskiego
- rozwiązanie dwóch sąsiadujących skrzyżowań z ulicami Międzyparkową i
Szymanowską jak w wariancie III, przejście podziemne z wyjściami na przystanki
tramwajowe w pasie dzielącym ul. Słomińskiego,
- skrzyżowanie w rejonie dworca Warszawa Gdańska z ulicą Nowo-
Błońską i łącznicami z ul. gen. Władysława Andersa jak w wariancie II,
- przejście nowoprojektowanej ul. Pokornej w tunelu pod ul. Słomińskiego jak w
wariantach I, II i III ,
- Rondo Zgrupowania AK "Radosław"
- dla rejonu ronda zgrupowania AK "Radosław" przyjęto te same rozwiązania, co w
wariantach I, II i III ,
- Ulica Okopowa
- na odcinku od ul. Anielewicza do Al. Solidarności przyjęto układ uliczny przebieg i
konstrukcje tunelu jak w wariancie II,
- na skrzyżowaniu z Al. Solidarności przyjęto
eliptyczny kształt wyspy centralnej jak w wariancie III,
- odcinek jezdni zachodniej ul. Towarowej pomiędzy Al. Solidarności a ul. Prostą
poszerzono o jeden pas ruchu kosztem pasa dzielącego,
- Ulica Towarowa
- skrzyżowanie z ul. Grzybowską z sygnalizacją świetlną jak w stanie istniejącym,
- estakada w osi ul. Towarowej nad skrzyżowaniem z ul. Prostą (dwie niezależne
dwupasowe jezdnie),
- ul. Kolejowa w tunelu pod ul. Towarową.
- Plac Zawiszy i ul. Raszyńska
- odgięcie istniejącego przebiegu ul. Grójeckiej w
kierunku północnym i połączenie jej ze zmodernizowanymi do przekroju 2x2 Al.
Jerozolimskimi oraz nową siecią ulic pomiędzy Al. Jerozolimskimi a ul. Kolejową.
- tunel w osi Al. Jerozolimskich (dwa oddzielne dwupasowe korytarze),
- skrzyżowanie Raszyńska - Tarczyńska - Koszykowa - Towarowa jak w stanie
istniejącym,
- likwidacja przejazdów przez pas dzielący na odcinku ul. Raszyńskiej od ul Koszykowej do ul. Filtrowej,
- poszerzenie zachodniej jezdni ul. Raszyńskiej o jeden pas ruchu,
- tunele w osi ulic Raszyńskiej i Krzyckiego pomiędzy Filtrową i Wawelską z zapewnieniem obsługi przyległego terenu po istniejących ulicach,
- Ul. Wawelska (okolice pomnika Lotnika)
- skrzyżowanie ulic Raszyńskiej - Wawelskiej - Krzyckiego - Żwirki i Wigury
jak w wariancie I z pominięciem estakady na relacji lewoskrętnej
z Wawelskiej w Żwirki i Wigury. Relacja ta realizowana na
skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną.
|