Forum       Kontakt       Księga gości       Mapa strony


Warszawski Węzeł Drogowy

W warszawskim węźle drogowym zbiegają się następujące drogi znaczenia podstawowego:
  • cztery drogi krajowe znaczenia międzynarodowego:
    • E30 (Nr 2 GP) (Berlin) - Poznań - Warszawa - Siedlce - Terespol -(Mińsk)
    • E77 (Nr 7 GP/S) (Helsinki) - Gdańsk - Elbląg - Warszawa - Kraków - Chyżne - (Budapeszt)
    • E67 (Nr 8 GP) (Ryga) - Białystok - Warszawa - Piotrków Trybunalski - Wrocław - (Praga)
    • E372 (Nr 17 GP) Warszawa - Lublin - Hrebenne - (Lwów)
  • dwie drogi krajowe:
    • Nr 61(GP) Warszawa - Ostrołęka - łomża - Augustów
    • Nr 79 (G) Warszawa - Góra Kalwaria - Sandomierz - Kraków - Katowice - Bytom,
  • trzynaście dróg wojewódzkich:
    • Nr 580 (G) Warszawa - Kampinos - Sochaczew
    • Nr 631 (GP/Z) Warszawa - Marki - Nieporęt - Zegrze - Nowy Dwór Mazowiecki
    • Nr 633 (G) Warszawa - Nieporęt
    • Nr 634 (GP/G) Warszawa - Wołomin - Tłuszcz
    • Nr 637 (GP) Warszawa - Węgrow
    • Nr 719 (GP/G) Warszawa - Pruszków - Żyrardow - Kamion
    • Nr 724 (GP/G) Warszawa - Konstancin Jeziorna - Góra Kalwaria
    • Nr 801 (G/GP) Warszawa - Karczew - Wilga - Dęblin - Puławy
    • Nr 898 (G/Z) Warszawa - Mościska - Babice Stare
    • Nr 629 (G) Warszawa (Wolska - al. Solidarności - Radzymińska)
    • Nr 706 (Z) Warszawa (17Styczna - Wirażowa)
    • Nr 711 (Z) Warszawa (Bysławska)
    • Nr 717 (G) Warszawa (Al. Jerozolimskie - Niemcewicza).
Od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku były wykonywane analizy wielowariantowe mające na celu określić przebieg autostrady A2 Świecko - Poznań - Warszawa - Terespol w okolicach Warszawy i sposób jej powiązania ze stolicą. Wykazały one zasadność przeprowadzenia A2 przez Warszawę. Jednak protesty społeczne spowodowały, że postanowiono nieznacznie zmienić przebieg autostrady oraz wplynęły na docelowy kształt modernizacji Warszawskiego Węzła Drogowego. Postanowiono autostradę A2 doprowadzić do Warszawy od zachodu do węzła "Konotopa" z powiązaniem z drogami ekspresowymi na terenie miasta S2 i S8, a od wschodu do węzła "Lubelska" z powiązaniem z drogami ekspresowymi S17 i S2. Powiązanie węzłów "Konotopa" i "Lubelska" zdecydowano wykonać poprzez ekspresową trasę obwodową (tzw. Ekspresową Obwodnicę Warszawy). Zadaniem tej obwodnicy jest połączenie wszystkich wylotów dróg krajowych i rozprowadzenie ruchu wlotowego do wybranych rejonów miasta z ominięciem dzielnic centralnych oraz zapewnienie szybkich i bezkolizyjnych powiązań pomiędzy poszczególnymi dzielnicami. Poza rozprowadzeniem ruchu z autostrady A2 i innych dróg wlotowych, programem przebudowy Warszawskiego Węzła Drogowego objęto też modernizację wlotów dróg krajowych nr 2, 7, 8, 17, 61 i 79 do Warszawy oraz pozostałych dróg krajowych w obrębie aglomeracji warszawskiej, w tym tzw. Dużej Obwodnicy Warszawy (DK nr 50, 62).



GDDKiA o/Warszawa

ANALIZA WARIANTU "0"
zaniechania budowy ekspresowej obwodnicy Warszawy




W dokumencie m.in.:

  • Warszawski Węzeł Transportowy: Główne cechy
  • Transport pasażerski w Warszawskim Węźle Transportowym
  • Transport Ładunków i Centra Logistyczne w Warszawskim Węźle Transportowym
  • Kluczowe problemy w obrębie Warszawskiego Węzła Transportowego
  • Podstawowe zagadnienia Wstępnego planu strategicznego
  • Zadanie Strategiczne: Selektywne Usprawnianie Dróg
  • Zadanie Strategiczne: Znaczne Usprawnienia w Transporcie Zbiorowym
  • Strategia: Ograniczenie korzystania z samochodu
  • Strategiczne zadanie: Wzmacnianie Możliwości Intermodalnego Przewozu Towarów
  • Wstępny Plan Strategiczny: Plan Inwestycyjny i Finansowanie

    Niniejszy dokument to Tom I: Raport Główny stanowiący część Raportu Końcowego dla studium zatytułowanego: "Wstępne Studium Wykonalności dla Zrównoważonego Rozwoju Warszawskiego Węzła Transportowego w Połączeniu z Transeuropejskimi Korytarzami I, II i VI", wykonywanego dla Ministerstwa Infrastruktury Rzeczypospolitej Polskiej


  •    

    W dokumentach m.in.:

  • Analiza wielokryterialna SETEC
  • Analiza kosztów
  • Natężenie ruchu
  • Obliczenia ekonomiczne
  • Kryteria ochrony środowiska
  • Ocena końcowa wariantów