Statut       Zarzad       Kontakt       Mapa strony


Studium obsługi komunikacyjnej Dzielnicy Żoliborz

W dokumencie m.in.:

  • INWENTARYZACJA ULIC KRASIŃSKIEGO I CIĄGU MACZKA POWĄZKOWSKA
  • INWENTARYZACJA INFRASTRUKTURY PODZIEMNEJ
  • ANALIZA UWARUNKOWAŃ PLANISTYCZNYCH
  • CHARAKTERYSTYKA WARIANTÓW
  • OPIS STANDARDU TECHNICZNEGO TRASY DROGOWEJ
  • OPIS STANDARDU TECHNICZNEGO TRASY TRAMWAJOWEJ
  • PROGNOZY RUCHU I PRZEWOZÓW
  • OSZACOWANIE KOSZTÓW

    Raport przedstawia wyniki opracowania pt. "Studium obsługi komunikacyjnej dzielnicy Żoliborz, ze szczególnym uwzględnieniem ciągu ul. Krasińskiego, na zachód od pl. Wilsona". Opracowanie zostało wykonane przez biuro projektowo-konsultingowe TransEko sp.j na zamówienie Biura Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy.

    Prezentacja Projektu 7,69 MB

  • W ramach opracowania przeprowadzono:
    W trakcie ww. analiz: W wyniku przeprowadzonych analiz możliwych rozwiązań technicznych przedłużenia drogowej Trasy Krasińskiego od pl. Wilsona do Al. Prymasa Tysiąclecia oraz rozbudowy sieci tramwajowej o dwie trasy: w ul. Krasińskiego i w ul. Powązkowskiej oraz z uwzględnieniem uwarunkowań funkcjonalno-ruchowych (prognozy ruchu i przewozów do roku 2030) zaproponowano 2 warianty rozwiązań do dalszych studiów szczegółowych:

    Wariant I
    Przedłużenie drogowej Trasy Krasińskiego od pl. Wilsona do al. Prymasa Tysiąclecia bez trasy tramwajowej i przy następujących założeniach:
  • od pl. Wilsona do ul. Broniewskiego trasa dwujezdniowa, ale o niskich parametrach technicznych i z korektami wynikającymi z uwarunkowań związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego, uporządkowaniem parkowania, wprowadzeniem rozwiązań dla ruchu rowerowego itp.;
  • od ul. Broniewskiego do al. Prymasa Tysiąclecia trasa dwujezdniowa o wyższych parametrach technicznych z ograniczeniem dostępności.

    Wariant II
    Rozwiązanie trasy drogowej jak w wariancie I (z niezbędnymi korektami wynikającymi z usytuowania infrastruktury tramwajowej) + odcinek nowej trasy tramwajowej od pl. Wilsona do ul. Broniewskiego.

    Przyjęto, że dwutorowa tras tramwajowa zostanie usytuowana w pasie dzielącym ul. Krasińskiego na odcinku od pl. Wilsona do ul. Broniewskiego i będzie funkcjonować jako pas tramwajowo-autobusowy pomiędzy ul. Popiełuszki a ul. Broniewskiego.
    Jednocześnie nie rekomenduje się budowy trasy tramwajowej w ulicach Maczka- Powązkowskiej na ok. 4-kilometrowym odcinku od ul. Powstańców Śl. do al. Jana Pawła II.

    Parametry techniczne projektowanej trasy drogowej:
    • klasa drogi: G (droga główna),
    • prędkość projektowa: 60 km/h,
    • nośność nawierzchni: 115 kN/oś,
    • przekrój poprzeczny: 2 2 (2 jezdnie po 2 pasy ruchu),
    • szerokość pasów ruchu: 3,5m na odcinkach nowobudowanych i 3,0-3,5 na odcinkach modernizowanych,
    • łączna długość projektowanej trasy ok. 2,5km, w tym długość odcinka modernizowanego ok. 0,6 km i długość odcinka nowobudowanego: ok. 1,25km (jedna jezdnia) oraz ok. 0,65 km (dwie jezdnie).
    Parametry techniczne projektowanej trasy tramwajowej:
    • prędkość projektowa: 60 km/h,
    • szerokość torowiska: min. 7,10m,
    • słupy trakcyjne - poza międzytorzem,
    • szerokość platform przystankowych - 3,50m,
    • długość platform przystankowych - 66,0m,
    • wysokość platform przystankowych ponad główkę szyny - 0,22m,
    • łączna długość projektowanej trasy 1150m,
    Na podstawie wstępnego oszacowania ustalono koszt inwestycji drogowej na poziomie 34,7mln + VAT, a koszt budowy odcinka trasy tramwajowej Pl. Wilsona - Broniewskiego na poziomie 28,6 mln + VAT w cenach z roku 2008.