I. Konotopa-Lotnisko II. Lotnisko-Puławska III. Puławska-Lubelska Inne materiały Zdjęcia Materiały archiwalne |
Południowa Obwodnica Warszawywraz z budową Trasy NS |
---|
Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady A2, która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego nie będzie przechodziła przez Warszawę.
Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach trasy ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z układem ulic. W W węźle "Konotopa" wlot autostrady A2 do Warszawy rozgałęzia się na trasę POW oraz drogę ekspresową nr S7/S8 stanowiącą przedłużenie istniejącej Trasy Toruńskiej w kierunku zachodnim, zapewniając sprawne rozprowadzenie ruchu z autostrady do północnych i południowych dzielnic Warszawy. Budowę Południowej obwodnicy Warszawy podzielono na trzy odcinki, które realizowane są niezależnie. I. Zachodni odcinek trasy POW zaczyna się tuż za węzłem "Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć przed węzłem "Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa-Krasnowoli. II. Środkowy odcinek trasy POW od ul. Puławskiej do węzła "Lotnisko" oraz trasa N-S (S79) od węzła "Lotnisko" do ul. Marynarskiej pełnią rolę dojazdu do Lotniska Chopina na Okęciu. III. Wschodni odcinek trasy POW połączy węzeł "Puławska" ze wschodnim wylotem autostrady A2 z Warszawy w kierunku Siedlec oraz z szosą lubelską (przyszłą S17), gdzie w rejonie Góraszki koło Wiązowny powstanie węzeł "Lubelska". |
|
---|
Trasa drogowa posiadać będzie dwie jezdnie o trzech pasach ruchu każda, które na odcinku Al. Jerozolimskie - Al. Krakowska zostaną uzupełnione o dodatkowe dwie jezdnie manewrowe po dwa pasy ruchu każda, zapewniające bezpieczny zjazd i wjazd na drogę w węzłach.
Ruch drogowy na drodze i w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny. wzdłuż nowej drogi powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a w poprzek nowej drogi zostaną wybudowane liczne poprzeczne przejazdy nad lub pod drogą.
Na przecięciach z liniami kolejowymi powstaną wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego. Dostęp do drogi będzie możliwy tylko w węzłach:
|
||||||||||||
II. Odcinek od węzła "Lotnisko" (z węzłem) do węzła "Puławska" (z węzłem)
|
||||||||||||
Długość odcinka drogi S2 - 4,2 km. Długość odcinka drogi S79 - 4,3 km 10.08.2009 podpisano umowę na budowę. Planowana realizacja: wrzesień 2009 - październik 2012. W eksploatacji - na odcinku Marynarska - Warszawa Lotnisko od 14 czerwca 2013, - od węzła Lotnisko do węzła Warszawa Południe od 7 września 2013, - od węzła Lotnisko do węzła Puławska od 18 września 2013 Oficjalna strona internetowa: s2-s79.pulawska-marynarska.pl Środkowy fragment trasy POW wraz z trasą N-S posiadać będzie dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i zapewni bezpośredni dojazd do dworców lotniczych. Inwestycja znajduje się częściowo na obszarze miasta Warszawy, a częściowo w gminie Raszyn. Inwestycja zajmuje pas terenu znajdujący się pomiędzy terenami stanowiącymi obszar ogródków działkowych, a ul. Raszyńską przechodzącą przez osiedle "Dawidy" na fragmencie do torów magistrali kolejowej PKP Warszawa - Radom. Na dalszym odcinku do ul. Puławskiej pas terenu pod inwestycje przylega do torów bocznicy technicznej metra. Dostęp do drogi S2 będzie w węzłach:
Powiązania drogi S79 z drogami publicznymi:
|
||||||||||||
Elementy projektu budowlanego dla S79 (węzeł Marynarska - węzeł Lotnisko)
III. Odcinek od węzła "Puławska" (bez węzła) do węzła "Lubelska" (bez węzła) |
||||||||||||
Długość odcinka 19,5 km. Planowana realizacja do 2020 roku Projektowany odcinek drogi ekspresowej na odcinku węzeł Puławska - węzeł Lubelska stanowi część zadania polegającego na budowie ekspresowej obwodnicy Warszawy, która ma na celu usprawnienie ruchu na terenie Warszawy w tym ograniczenie ruchu tranzytowego w mieście. Analizowany fragment południowej obwodnicy Warszawy stanowi odrębne zadanie inwestycyjne i jest kontynuacją odcinka tej samej drogi (POW) od węzła Konotopa do węzła Puławska. Wschodni odcinek planowanej Południowej Obwodnicy Warszawy połączy dzielnice Ursynów, Wilanów i Wawer. Trasa będzie posiadać dwie jezdnie po trzy pasy ruchu z pasami awaryjnymi, za wyjątkiem tunelu pod Ursynowem i mostu przez Wisłę, gdzie przewidziano przekrój 2 x 4. Najważniejszymi obiektami inżynierskimi są na tym odcinku tunel pod Ursynowem długości ponad 2600 m, przeprawa przez Wisłę oraz estakady w Mazowieckim Parku Krajobrazowym. 29 kwietnia 2011 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych DECYZJA WOOŚ-II.4200.12.2011.JI Z DNIA 29.04.2011 r. 20,8 MB 18.12.2013 GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę drogi w podziale na trzy zadania: - Zadanie "A" od węzła Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła) o długości ok. 4,6km - Zadanie "B" od węzła Przyczółkowa (z węzłem) do węzła Wał Miedzeszyński (z węzłem) o długości ok. 6,5km - Zadanie "C" od węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do węzła Lubelska (bez węzła) o długości ok. 7,5km. Planowana realizacja 2016-2020 Ocicjalna strona inwestycji: pulawska-lubelska.pl |
Dokument zawiera m.in.:Opracowanie jest stadium projektu budowlanego budowy Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła "Puławska" do węzła "Lubelska" (długość ok. 19.5 km) Materiały do uzyskania wstępnej opinii ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej) Prognoza ruchu 10,8 MB Analiza przepustowości 2,07 MB Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 21,5 MB |
Plan orientacyjny 16,7 MB |
Plan sytuacyjny 6,81 MB |
---|
W dokumencie m.in.:Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji programowej budowy drogi ekspresowej Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła "Puławska" do węzła "Lubelska". Na odcinku "A" - od km 0+433,71 do km 5+050,00 droga wykorzystuje korytarz rezerwowany w kolejnych planach zagospodarowania Warszawy pod urządzenia komunikacyjne i przebiega przez miasto Warszawa przez dzielnice Ursynów i Wilanów. Trasa POW przechodzić będzie tunelem pod układem ulicznym Ursynowa, wzdłuż ulicy Płaskowickiej (głównej - G). Wraz z podstawowym układem drogowym projektuje się węzeł "Ursynów" podzielony na dwie części: . węzeł "Ursynów-Zachód"; . węzeł "Ursynów-Wschód"; który umożliwi wjazd i wyjazd z całego pasma Ursynów-Natolin na trasę POW w kierunku zachodnim i wschodnim. Omawiany odcinek "A" ma długość 4616,29 m. Część techniczna drogowa 1,37 MB Dokumentacja fotograficzna 6,74 MB |
Plan orientacyjny odc. "A" 24,5 MB |
Plan sytuacyjny odc. "A" 1:5000 18,2 MB |
---|
Profil podłużny odc. "A" 3,37 MB |
Przekroje normalne odc. "A" 2,15 MB |
---|
Tunel w ciągu Południowej Obwodnicy WarszawyW dokumencie m.in.:Plan ogólny 2,34 MB Profil podłużny 2,98 MB Przekroje poprzeczne 16,7 MB |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji programowej budowy drogi ekspresowej Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła "Puławska" do węzła "Lubelska". Na odcinku "B" - od km 5+050,00 do km 11+500,00 wykorzystuje korytarz rezerwowany w kolejnych planach zagospodarowania Warszawy pod urządzenia komunikacyjne i przebiega przez miasto Warszawa przez dzielnice Ursynów i Wilanów. Wraz z podstawowym układem drogowym projektuje się węzły: . węzeł "Przyczółkowa"; . węzeł "Wał Miedzeszyński"; Niezależnie od wymienionych dróg w obszarze bezpośrednio przyległym do projektowanej trasy znajduje się sieć ulic dojazdowych obsługujących istniejące zagospodarowanie. Po stronie lewobrzeżnej są to nieliczne ulice na Wilanowie Zachodnim i Zawadach. Nieco gęstsza sieć znajduje się po stronie prawobrzeżnej. Omawiany odcinek "B" ma długość 6450,00 m. Część techniczna drogowa 1,54 MB |
Plan orientacyjny odc. "B" 8,61 MB |
Plan sytuacyjny odc. "B" 1:5000 19,90 MB |
---|
Profil podłużny odc. "B" 6,07 MB |
Przekroje normalne odc. "B" 3,35 MB |
---|
W dokumencie m.in.:Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji programowej budowy drogi ekspresowej Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła "Puławska" do węzła "Lubelska". Na odcinku "C" - od km 11+500,00 do km 18+950,00 wykorzystuje korytarz rezerwowany w kolejnych planach zagospodarowania Warszawy pod urządzenia komunikacyjne i przebiega przez miasto Warszawa przez dzielnicę Wawer oraz gminę Wiązowna. Wraz z podstawowym układem drogowym projektuje się węzły: . węzeł "Patriotów"; Niezależnie od wymienionych dróg w obszarze bezpośrednio przyległym do projektowanej trasy znajduje się sieć ulic dojazdowych obsługujących istniejące zagospodarowanie. W szczególności dotyczy to powiązań pomiędzy Miedzeszynem a Falenicą, oraz rejonu Julianowa. W przeważającej części są to ulice o nawierzchni gruntowej. Omawiany odcinek "C" ma długość 7450,00 m. Organizacja ruchu - opis 0,275 MB |
Plan orientacyjny odc. "C" 24,5 MB |
Plan sytuacyjny odc. "C" 1:5000 26,2 MB |
---|
Plan sytuacyjny odc. "C" 1:1000 20,3 MB |
Przekroje normalne odc. "C" 2,04 MB |
---|
Dokument zawiera m.in.:Celem opracowania jest przedstawienie w formie scalonej i ujednoliconej dotychczas wykonanych analiz przewidywanego oddziaływania na Środowisko planowanego przedsięwzięcia polegającego na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła "Puławska" do węzła "Lubelska": 1. "Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła "Puławska" do węzła "Lubelska" wykonanego przez Profil Sp. z o.o. w Warszawie w październiku 2006 r., 2. Aneksu do w/w "Raportu..." dot. oceny wpływu POW na obszar Natura 2000 "Dolina Środkowej Wisły" opracowanego jako oddzielny tom w kwietniu 2007 r., 3. Aktualizacji Raportu 2006 r. wykonanej i przekazanej do organu włałciwego do wydania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych (Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie) we wrześniu 2009 r. Streszczenie ujednoliconego raportu 5,58 MB Aneks do raportu (wrzesień 2010) 1,98 MB |
Zasięg hałasu w 2015 i 2030 r. (wrzesień 2010) 13,1 MB |
Gatunki ptaków obszar Wisły (wrzesień 2010) 1,98 MB |
Odwodnienie trasy 10,8 MB |
---|
Inwentaryzacja przyrodnicza obszaru Łąki Wilanowskie 0,82 MB |
Porównanie niwelety przeprawy przez Wisłę - most i tunel 0,90 MB |
Lokalizacja tunelu - przeprawa przez Wisłę 0,67 MB |
---|
Projekt Parku KomunikacyjnegoPokaz końcowy - wrzesień 2004Prezentacja Power Point (6,72 MB) |
|
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego Wilanowa z zaznaczonymi S2 (POW), ul. Płaskowickiej i innymi nowymi ulicami w miasteczku Wilanów:
Ursynów |
Wawer |
---|
DOKUMENTY ZAWIERJĄ:- Analizę wielokryterialną SETEC- Analizę kosztów - Natężenia ruchu - Obliczenia ekonomiczne - Kryteria ochrony środowiska - Ocenę końcową wariantów |
Opis - pobierz plik 1,35 MB Mapy |
DOKUMENT ZAWIERA m.in:- Opis proponowanego przebiegu autostrady A2- Powiązania autostrady z istniejącym ruchem drogowym - Oszacowanie przewidywanego ruchu - Oszacowanie kosztu inwestycji - Prawdopodobne kolizje ze środowiskiem |
---|