Projekt budowlany Dok. środowiskowa |
obwodnica Radomia |
---|
Istniejąca droga krajowa nr 7 (DK 7), przebiega po zachodnim obrzeSu miasta.
Do granic administracyjnych miasta Radomia trasa posiada przekrój dwujezdniowy o szerokości
jednej jezdni 10,0 m; w tym dwa pasy ruchu szerokości po 3,5 m z pasem awaryjnym
szerokości 2,5m i opaską 0,5m. Na skrzyżowaniu z ul. Hodowlaną i ul. Wośnicką w km 477+300 zaczyna się przekrój jednojezdniowy szer. 7,0 m, z obustronnymi pasami
awaryjnymi i rowami po obu stronach drogi.
Wzdłuż odcinka występuje wiele jednopoziomowych skrzyżowań, z przejściami dla pieszych w
poziomie jezdni. Na całym przebiegu drogi krajowej nr 7 przez obszar Radomia (od km 466+776 do km
478+928, tj. na długości 12,152 km), z obu stron drogi zlokalizowana jest zabudowa
mieszkalna, magazynowo-składowa, usługowa, handlowa.
Bezpośrednio przy jezdni usytuowane są ponadto przystanki komunikacji autobusowej wraz z
obustronnie zlokalizowanymi chodnikami. Istniejący odcinek drogi krajowej nr 7 w stanie istniejącym nie posiada urządzeń
ograniczających jej wpływ na środowisko, takich jak: ekrany akustyczne, bezkolizyjne przejścia
dla ludzi, urządzenia oczyszczające ścieki opadowe, pasy zieleni izolacyjnej oraz przejścia dla
zwierząt.
Z przedstawionej charakterystyki wynika, że istniejący odcinek drogi krajowej nr 7 nie
może być przystosowany do parametrów drogi ekspresowej, z uwagi na obustronną, miejscami
zwartą zabudowę przydrożną oraz liczne skrzyżowania, przejścia dla pieszych. Odcinek ten, w
szczególności gdzie przechodzi przez tereny miejskie, posiada charakter wybitnie ulicy
miejskiej, bez możliwości przebudowy do wyższej klasy technicznej. Początek obwodnicy Radomia jest w istniejącym kilometrze 456+670, gdzie dowiązuje się do oddanego do użytku w 2008r. odcinka drogi ekspresowej S7 Białobrzegi - Jedlińsk. Trasę opisano w tym miejscu jako 0+000. Koniec obwodnicy w etapie docelowym znajduje się w projektowanym kilometrze 24 + 650. Dowiązuje się ona w tym miejscu do następnego odcinka stanowiącego kolejną część zadania budowy drogi krajowej S7: koniec Obwodnicy Radomia - granica województwa mazowieckiego. Trasa na całej swojej długości nie wykorzystuje istniejącej drogi krajowej nr 7. Początkowy odcinek trasy S7 odgałęzia się od obecnej drogi łukiem o R=2200m w kierunku południowym, omijając od zachodu m. Jedlińsk oraz kompleks stawów rybnych przewidzianych w przyszłości jako rezerwat przyrody. W rejonie stawów rybnych w km 4+530 krzyżuje się z rzeką Radomką. Na dalszym odcinku, aż do ponownego przecięcia się z obecną drogą krajową nr 7, biegnie w kierunku południowo - zachodnim, a zaprojektowane promienie łuków poziomych wynoszą >1500 m. Na całej długości trasa omija tereny o większych skupiskach zabudowy. Częściowo, szczególnie w obszarach usytuowania węzłów na przecięciach z drogami poprzecznymi, zabudowa znajduje się w pobliżu. |
Projekt architektoniczno-budowlany - Kwiecień 2010 r.W dokumencie m.in.:Przedmiotem opracowania jest budowa obwodnicy Radomia na parametrach drogi ekspresowej o długości całkowitej 24,65 km. W ETAPIE I przewiduje się budowę drogi ekspresowej w zakresie od km 0+000.00 do do km 22+350.00. Projektowana obwodnica zlokalizowana jest w województwie mazowieckim. W ETAPIE I przebiega na kierunku północ-południe przez powiat radomski, gminy Jedlińsk, Zakrzew, Wolanów, Kowala (ogółem 22,35 km) Ze względu na klasę techniczną projektowanej drogi (droga ekspresowa), jej połączenia z układem dróg lokalnych będą umożliwione wyłącznie za pomocą węzłów. Plan orientacyjny 17,2 MB Profil podłużny 18,9 MB |
Plan sytuacyjno-wysokościowy 43,4 MB |
Projekt zagospodarowania terenu 50,0 MB |
---|
Ponowna ocena oddziaływania na środowisko - Grudzień 2013 r.W dokumencie m.in.:Niniejszy raport sporządzono w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko przeprowadzonej celem zmiany decyzji nr 2/2011 z dnia 6.07.2011 r. znak: WIŚ.R/PP/7119-Rd/4/2010 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla inwestycji: Budowa obwodnicy Radomia w ciągu drogi krajowej nr 7 na parametrach drogi ekspresowej - ETAP I od km 0+000 do km 22+350, wydanej przez Wojewodę Mazowieckiego. W przypadku przedmiotowej inwestycji ponowna ocena jest wnioskowana przez podmiotu planujący realizację inwestycji drogowej i wynika z faktu, iż w trakcie trwania prac związanych ze sporządzaniem dokumentacji na potrzeby budowy obwodnicy Radomia w ciągu drogi krajowej nr 7 na parametrach drogi ekspresowej - ETAP I od km 0+000 do km 22+350, z dniem 23.10.2012 r. zmieniły się dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku. W ramach ponownej oceny dla ww. przedsięwzięcia przeprowadzono ponowną analizę akustyczną, na podstawie której stwierdzono konieczność uwzględnienia w zatwierdzonym projekcie budowlanym zmian rozwiązań projektowych dla ekranów akustycznych i związanych z ich lokalizacją innych elementów drogi, takich jak np. zieleń i ogrodzenia. Streszczenie raportu 1,27 MB |
Projekt architektoniczno-budowlany - Wrzesień 2013 r.W dokumencie m.in.:Przedmiotem opracowania jest budowa obwodnicy Radomia na parametrach drogi ekspresowej o długości całkowitej 24,65 km. W ETAPIE I przewiduje się budowę drogi ekspresowej w zakresie od km 22+350.00 do km 24+650. Plan orientacyjny 5,95 MB Profil podłużny 2,28 MB |
Plan sytuacyjno-wysokościowy 11,1 MB |
Projekt zagospodarowania terenu 13,7 MB |
---|
Ponowna ocena oddziaływania na środowisko - Luty 2014 r.W dokumencie m.in.:Niniejszy raport sporządzono w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko przeprowadzonej na potrzeby uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej dla przedmiotowej inwestycji. W przypadku przedmiotowej inwestycji, ponowna ocena jest wnioskowana przez podmiot planujący realizację inwestycji drogowej i wynika z faktu, iż w trakcie trwania prac związanych ze sporządzaniem dokumentacji na potrzeby budowy obwodnicy Radomia w ciągu drogi krajowej nr 7, na parametrach drogi ekspresowej, we wniosku o wydanie decyzji ZRID, zostały wprowadzone zmiany w stosunku do wymagań określonych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Głównie mają one związek ze zmianą dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, emitowanego od dróg i kolei, wprowadzoną 23.10.2012 r. Wartość dopuszczalnego poziomu hałasu w dB uległa zwiększeniu. W ramach ponownej oceny dla ww. przedsięwzięcia przeprowadzono ponowną analizę akustyczną, na podstawie której stwierdzono konieczność uwzględnienia w zatwierdzonym projekcie budowlanym zmian rozwiązań projektowych dla ekranów akustycznych i związanych z ich lokalizacją innych elementów drogi, takich jak np. zieleń i ogrodzenia. Streszczenie raportu 1,27 MB |
Mapa uwarunkowań środowiskowych 6,78 MB |
Zasięg oddziaływania hałasu (z ekranami) w 2018 r. 5,83 MB |
Zasięg oddziaływania hałasu (z ekranami) w 2033 r. 6,24 MB |
---|
Raport oddziaływania na środowisko - Kwiecień 2007 r.W dokumencie m.in.:Celem niniejszego raportu jest określenie przewidywanych negatywnych oddziaływań na środowisko przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Radomia w ciągu drogi ekspresowej S7. Streszczenie raportu 22,9 MB Plan sytuacyjnych analizowanych wariantów 18,3 MB |