Skład Zarządu Statut SISKOM Dołącz do nas Numer konta |
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji |
---|
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji powstało 25 marca 2006 roku. W tym dniu doszło do pierwszego oficjalnego spotkania założycielskiego stowarzyszenia. Przedtem od 28 września 2004 działaliśmy nieformalnie pod nazwą SISKOM - Społeczny I Spontaniczny Komitet Obwodnicy Miejskiej. SISKOM skupia entuzjastów budowy nowoczesnych tras komunikacyjnych w Warszawie i w całej Polsce. Pod pojęciem "trasy komunikacyjne" należy rozumieć autostrady, trasy ekspresowe, drogi szynowe, komunikację miejską, lotniska, ścieżki rowerowe. W skład stowarzyszenia wchodzi 30 osób mieszkańców Warszawy i okolic, a wśród nich m.in. drogowcy, projektanci, inżynierowie budownictwa, specjaliści od transportu, prawnicy, informatycy, ekonomiści, handlowcy, pracownicy PKP. Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej. Działa na zasadzie non-profit. Nie jesteśmy przez nikogo opłacani, ani związani z żadną instytucją, urzędem państwowym, miejskim ani biurem projektów. Od samego początku działamy społecznie, a działalność ta wynika jedynie z naszej pasji.
W tej chwili prowadzimy aktywną działalność. Spotkania informacyjne, dyskusje, udział w konsultacjach społecznych i wpływanie na ostateczny kształt wszelkich projektów. Współpracujemy z organizajami ekologicznymi. Wspierając Ekologów swoją merytoryczną wiedzą z dziedziny drogownictwa staramy się wspólnie doprowadzić do ocalenia Doliny Rospudy. Zależy nam, by rozwój infrastruktury drogowej odbywał się z poszanowaniem prawa oraz środowiska naturalnego. Głównym obszarem naszego działania jest jednak Warszawa i województwo Mazowieckie. Spotykamy się ze specjalistami w dziedzinie ochrony środowiska, komunikacji i budowy dróg. Zdobywamy wiele oficjalnych materiałów i projektów, które zamieszczane są na naszej stronie internetowej. Nasza działalność ma również charakter informacyjny i jesteśmy przeciwwagą dla dezinformacji ze strony pseudoekologów i grup protestujących w imię własnych interesów przeciwko rozwojowi stolicy. O sposobie i miejscu budowy nowych tras powinny decydować uwarunkowania czysto merytoryczne, zgodne z zasadą zrównoważonego rozwoju, a nie argumenty krzykactwa i układów politycznych poparte jedynie populistycznymi hasłami. Staramy się też działać mobilizująco na urzędy stołeczne, radnych, GDDKiA, itp., by wszelka informacja o planowanych obwodnicach i trasach bezkolizyjnych w Warszawie trafiła "pod strzechy". Z naszych wieloletnich obserwacji wiemy, że wszelkie protesty przeciwko inwestycjom w infrastrukturę komunikacyjną wynikają jedynie z niewiedzy i nieznajomości faktów tyczących się budowy i funkcjonowania nowych tras. My posiadamy wystarczającą wiedzę i wszelkie argumenty, by przekonać każdego wątpiącego, że rozwój infrastruktury komunikacyjnej jest warunkiem koniecznym do rozwoju Warszawy i calej Polski. |