Materiały Działania SISKOM |
Ulica TysiącleciaNie mylić z Aleją Tysiąclecia |
---|
W wariancie 1 projektowana ulica ma długość 2,80 km. Zastosowano
minimalne parametry geometryczne w celu zminimalizowania wyburzeń zabytków wpisanych
do gminnej ewidencji Stołecznego Konserwatora Zabytków, objętych ochroną
konserwatorską, jak i innych budynków mieszkalnych. Przedmiotowe parametry
geometryczne spełniają także funkcję uspokojenia ruchu, powodując wymuszenie na
użytkownikach transportu indywidualnego jazdę z mniejszą prędkością, co czyni
przedmiotową ulicę bezpieczniejszą dla okolicznych mieszkańców. W wariancie 1a projektowana ulica ma długość 2,904 km. Zaproponowano alternatywny przebieg ul. Tysiąclecia nad Al. Solidarności i linią kolejową relacji Warszawa Wileńska - Białystok, uwzględniający opinię Stołecznego Konserwatora Zabytków dotyczącą zaleceń konserwatorskich w sprawie dwóch wariantów projektowanej ul. Tysiąclecia z dnia 21.11.2008 r. Wariant 1a zarowno pod względem funkcjonalno - ruchowym, jak i ekonomicznym jest bardzo dyskusyjny. Proponowany przebieg trasy wymusza budowę obiektu mostowego w łuku. Koszty budowy przedmiotowego wariantu będą niewspółmierne do osiągniętych korzyści społecznych. Ze względu na proponowany przebieg przedmiotowego wariantu skrzyżowanie z ul. Stalową zostało zaprojektowane na bardzo niskich parametrach geometrycznych. W wariancie 1b zakłada się przejście górą nad ul. Stalową i linią kolejową relacji Warszawa Wileńska - Białystok. Projektowana ul. ma długość 2,799km. Zamiast skrzyżowania z ul. Stalową zaproponowano węzeł kolizyjny typu WC. Relacje skrętne odbywają się na skrzyżowaniu ulic Nowo-Stalowa - Tysiąclecia i na łącznicach bezpośrednich Strzelecka - Tysiąclecia i Tysiąclecia - Strzelecka. Wariant 1b pod względem funkcjonalno-ruchowym, jak i estetycznym jest lepszym rozwiązaniem projektowym od wariantu 1a. Powoduje jednak konieczność wyburzenia budynku produkcyjnego dawnej stalowni warszawskiej wpisanego do rejestru zabytkow Województwa Mazowieckiego. W wariancie 2 projektowana ulica ma długość 2,770 km. Zastosowano wyższe parametry geometryczne. (minimalny projektowany promień łuku kołowego wynosi 230m). Wariant ten, podobnie jak wariant 1 minimalizuje liczbę wyburzeń budynków mieszkalnych i zabytków. Liczba budynków przeznaczonych do wyburzenia w 2 wariancie jest jednak większa niż w wariancie 1 ze względu na zachowanie wyższych parametrów geometrycznych. W liniach rozgraniczających obydwu wariantów znajdują się budynki mieszkalne, usługowe, garaże oraz budynki wpisane do Gminnej ewidencji zabytków m.st. Warszawy prowadzonej przez Biuro Stołecznego Konserwatora Zabytków. Część z nich będzie musiała być wyburzona. Wstępna inwentaryzacja pokazuje, że w przypadku obydwu wariantów ilość budynków do wyburzenia będzie większa niż ta określona w Studium techniczno-ekonomicznym ( ) BPRW 2004r. Według szacunkowych obliczeń, wynikających ze wstępnego etapu Koncepcji, w wariancie 1 jak i 2 do wyburzenia przeznaczono 12 budynków mieszkalnych. W kolizji z projektowaną trasą są również garaże, budynki magazynowe i usługowe. |
Plan orientacyjny wariantów 2,76 MB |
W dokuemncie m.in.:Uzgodnienia i opinie Lista budynków do rozbiórki Skrócony opis wariantów 1a i 1b |
W dokuemncie m.in.:Niniejszy raport o oddziaływaniu na środowisko wykonany został dla inwestycji w postaci budowy ulicy Tysiąclecia w dzielnicach: Praga Północ i Praga Południe m.st. Warszawy na odcinku od węzła "Żaba" do ulicy Grochowskiej. Raport obejmuje odcinek ulicy o długości ok. 2800 m. Celem wykonania Raportu jest identyfikacja, udokumentowanie i określenie wpływu oraz uciążliwości dla środowiska przedmiotowego przedsięwzięcia w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia oraz, jeśli to niezbędne, wskazanie dodatkowych rozwiązań ograniczających niepożądane i ujemne skutki dla środowiska omawianej inwestycji. Dokumentacja fotograficzna 5,54 MB Prognozy ruchu 0,34 MB |
Plan sytuacyjny wariantu wybranego 1b 5,46 MB |
Mapa akustyczna - pora dzienna 0,13 MB |
Mapa akustyczna - pora nocna 0,12 MB |
---|
Plan przebiegu wariantu 1 2,86 MB |
Plan przebiegu wariantu 2 2,83 MB |
Plan sytuacyjny wariantu 1b 42,5 MB |
---|---|---|
Przekrój poprzeczny wariantu 1b 1,37 MB Niweleta wariantu 1b 3,31 MB |
Wiadukt drogowy WD1 w ciągu ul. Tysiąclecia nad Al. Solidarności i linią kolejową Warszawa Wileńska - Białystok.Celem opracowania jest bezkolizyjne przeprowadzenie projektowanej ul. Tysiąclecia na odcinku od węzła "Żaba" do ul. Grochowskiej nad istniejącą Al. Solidarności i linią kolejową Warszawa Wileńska - Białystok. Obiekt jest zlokalizowany nad istniejącym skrzyżowaniem Al. Solidarności i ul. Ireny Kosmowskiej w Warszawie oraz nad linią kolejową.W projekcie przedstawiono 3 warianty wiaduktu nad Al. Solidarności, różniące się długością obiektów, rozpiętością przęseł i konstrukcją.
Wariant I jest preferowany - ma ciekawą architekturę i jest o nowoczesnej konstrukcji, a jego usytuowanie nad główną drogą wlotową do Warszawy od strony Białegostoku, sugeruje wjazd do nowoczesnego miasta. |
Wiadukt kolejowy WK2 położony na stacji PKP Warszawa Wschodnia nad projektowaną ul. TysiącleciaCelem opracowania jest bezkolizyjne przeprowadzenie projektowanej ul. Tysiąclecia pod istniejącymi torami kolejowymi na stacji PKP Warszawa Wschodnia. Przebieg projektowanej trasy koliduje z położeniem podpór istniejących wiaduktów usytuowanych w ciągu torów o Nr 22, 20-21 i 23. Oznacza to konieczność rozbiórki tych obiektów.Opracowanie obejmuje dwa warianty rozwiązań technicznych wiaduktu. Dodatkowo, dla przypadku przeprowadzenia pod obiektem linii tramwajowych, przewiduje się wariant trzeci uwzględniony jedynie w niniejszej części opisowej oraz w zestawieniach kosztowych zawartych w części opisowej Tomu I branży drogowej. Rysunek ogólny Rysunek ogólny - Inwentaryzacja Wariant I jest preferowanym rozwiązaniem - jest proste i szybkie w realizacji. Ma to kluczowe znaczenie przy etapowym wykonaniu obiektu, które wymaga podczas budowy wyłyczeń niektórych torów z eksploatacji. |
Załączniki:
|
|||
Węzeł Żaba - Wariant 1 |
Węzeł Żaba - Wariant 1a |
Węzeł Żaba - Wariant 2 |
---|