Od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku były wykonywane analizy wielowariantowe mające na celu określić przebieg autostrady A2 Świecko - Poznań - Warszawa - Terespol w okolicach Warszawy i sposób jej powiązania ze stolicą. Wykazały one zasadność przeprowadzenia A2 przez Warszawę. Jednak protesty społeczne spowodowały, że postanowiono nieznacznie zmienić przebieg autostrady oraz wplynęły na docelowy kształt modernizacji Warszawskiego Węzła Drogowego.
Postanowiono autostradę A2 doprowadzić do Warszawy od zachodu do węzła "Konotopa" z powiązaniem z drogami ekspresowymi na terenie miasta S2 i S8, a od wschodu do węzła "Lubelska" z powiązaniem z drogami ekspresowymi S17 i S2.
Powiązanie węzłów "Konotopa" i "Lubelska" zdecydowano wykonać poprzez ekspresową trasę obwodową (tzw. Ekspresową Obwodnicę Warszawy). Zadaniem tej obwodnicy jest połączenie wszystkich wylotów dróg krajowych i rozprowadzenie ruchu wlotowego do wybranych rejonów miasta z ominięciem dzielnic centralnych oraz zapewnienie szybkich i bezkolizyjnych powiązań pomiędzy poszczególnymi dzielnicami.
Poza rozprowadzeniem ruchu z autostrady A2 i innych dróg wlotowych, programem przebudowy Warszawskiego Węzła Drogowego objęto też modernizację wlotów dróg krajowych nr 2, 7, 8, 17, 61 i 79 do Warszawy oraz pozostałych dróg krajowych w obrębie aglomeracji warszawskiej, w tym tzw. Dużej Obwodnicy Warszawy (DK nr 50, 62).
|
|