|
Granica województwa - Radziejowice
|
Planowane przedsięwzięcie polega na rozbudowie istniejącej drogi krajowej, poprawie jej
parametrów technicznych. Obecnie posiada ona klasę techniczną GP (droga główna ruchu
przyśpieszonego), a jej rzeczywiste parametry nie spełniają wymagań drogi tej klasy. Planuje się
rozbudowę drogi do parametrów drogi ekspresowej: zmniejszenie bezpośredniego dostępu, poprawa
bezpieczeństwa ruchu, budowa urządzeń ochrony środowiska.
Ze względu na rodzaj przedsięwzięcia - rozbudowa istniejącej drogi nie analizowano wariantów
innego przebiegu przedsięwzięcia drogowego.
Droga na odcinku planowanym do rozbudowy nie przechodzi przez tereny parków narodowych,
parków krajobrazowych ani przez tereny obszarów Natura 2000. Jedynie końcowy odcinek - około 180
m, będzie przecinać Bolimowsko-Radziejowicki Obszar Chronionego Krajobrazu oraz strefę ochrony
konserwatorskiej krajobrazu kulturowego. Ze względu na brak istotnych uwarunkowań przyrodniczych
nie zachodzi potrzeba analizowania innych wariantów technicznych lub realizacyjno -
organizacyjnych. Początek planowanego przedsięwzięcia znajduje się w km 408+753 drogi krajowej nr 8 i kończy
się w km 418+400 (z wyłączeniem odcinka od km 415+000 do km 416+200). Długość analizowanego
odcinka wynosi 8,447 m (w dwóch częściach ciagłego odcinka: 6,25 km i 2,2 km).
Podstawowe parametry technicznej inwestycji:
- klasa techniczna drogi - S
- prędkość projektowa - 100 km/h
- szerokość pasa ruchu - 3.50 m
- liczba pasów ruchu - 2 x 2
- szerokość pasa dzielącego - zmienna ok 4.00 m
- szerokość pasa awaryjnego - 2.50 m
- szerokość opasek wewnętrznych - 0.50 m
- szerokość poboczy gruntowych - 0.75 m / 1.25 m
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
|
|
Rozbudowywana droga będzie przebiegała korytarzem istniejącej drogi, wobec powyższego jej
budowa nie wpłynie znacząco na te tereny. Rozbudowa może przyczynić się do polepszenia
istniejących warunków - budowa urządzeń ochrony środowiska (przejścia dla zwierząt, odwodnienie
drogi, oczyszczenie wód opadowych). Poprawie ulegnie także bezpieczeństwo ruchu zarówno
pojazdów poruszających się drogą jak i przemieszczania się mieszkańców z okolicznych domów -
zostaną wybudowane przejazdy gospodarcze oraz skrzyżowania bezkolizyjne.
W ramach tej inwestycji przewiduje się m.in.:
- wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do obciążenia 115 kN;
- dostosowanie drogi Nr 8 do parametrów drogi ekspresowej (poszerzenie jezdni i korony drogi,korekta odwodnienia, pochylenia skarp itp.);
- przebudowę istniejących przepustów na poprzecznych ciekach wodnych;
- budowę dróg równoległych dla potrzeb ruchu lokalnego i gospodarczego, zamknięcie wjazdów na drogę główną i przejazdów przez pas rozdziału;
- przebudowę skrzyżowania skanalizowanego w Adamowicach z zainstalowaniem sygnalizacji świetlnej;
- budowę kładki dla pieszych w miejscowości Gurba;
- budowę wiaduktu drogowego w ciągu drogi Nr 8 nad ulicą Skierniewicką (droga powiatowa Nr 38519);
- przebudowę mostu na rzece Okrzesza w ciągu drogi Nr 8;
- budowę mostu na rzece Okrzesza w ciągu drogi dojazdowej Nr 414L;
- remont wiaduktu nad drogą nr 8 w ciągu drogi krajowej nr 50;
- budowę kładki dla pieszych nad drogą Nr 8 w ciągu ulicy Poniatowskiego;
- budowę zatok autobusowych z bocznym pasem dzielącym (Adamowice, Gurba, Radziejowice);
- przebudowę systemu odwodnienia drogi Nr 8;
- budowę urządzeń ochrony środowiska (ekrany, osadniki, separatory koalescencyjne, zielen izolacyjna, itp.);
W późniejszym etapie (nie objętym aktualnym projektem) dla uzyskania wszystkich parametrów
niezbędnych dla spełnienia wymagań tego odcinka drogi Nr 8 jako drogi ekspresowej przewiduje się:
- budowę przejazdów w Adamowicach i Radziejowicach;
- budowę MOP;
- połączenie ciągu dróg lokalnych z drogami w województwie łódzkim.
31.08.2010 podpisano umowę na rozbudowę odcinka do parametrów drogi ekspresowej z konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A., Acciona Infraestructuras S.A.
Realizacja IX 2010 - IX 2012
M A P Y
D O K U M E N T Y
|
W dokumencie m.in.:
OPIS ANALIZOWANYCH WARIANTÓW PRZEDSIĘWZIĘCIA
OPIS PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA DROGOWEGO
CHARAKTERYSTYKA OBSZARU OBJĘTEGO ANALIZĄ W REJONIE LOKALIZACJI
PRZEDSIĘWZIĘCIA
ODDZIAŁYWANIE NA ŚRODOWISKO PLANOWANEJ DROGI
WPŁYW NA ZDROWIE LUDZI
WPŁYW NA KRAJOBRAZ
ANALIZA MOśLIWYCH ZAGROśEŃ I SZKÓD DLA CHRONIONYCH ZABYTKÓW
OPIS PRZEWIDYWANYCH DZIAŁAŃ ZMNIEJSZAJĄCYCH NEGATYWNE
ODDZIAŁYWANIA
PORÓWNANIE ANALIZOWANYCH WARIANTÓW
STRESZCZENIE W JĘZYKU NIESPECJALISTYCZNYM
Celem opracowania raportu jest analiza wielkości i zasięgu prognozowanego oddziaływania na
środowisko rozbudowywanej drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od
granicy województwa mazowieckiego do Radziejowic (bez węzła "Mszczonow"), tj. od km 408+753 do
km 418+400 (odcinek wyłączony od km 415+000 do km 416+200). W opracowaniu analizuje się fazę budowy i eksploatacji drogi. Nie analizuje się fazy likwidacji ze
względu na charakter planowanego przedsięwzięcia (nie planuje się likwidacji drogi).
Zakładanym efektem pracy jest:
- określenie warunków wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji, ze szczególnym
uwzględnieniem konieczności ochrony ludzi, cennych wartości przyrodniczych, zasobów
naturalnych i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich,
- zdefiniowanie wymagań dotyczących ochrony ludzi i środowiska koniecznych do uwzględnienia
w projekcie budowlanym,
- wnioski i propozycje dotyczące obszaru ograniczonego użytkowania.
|