Linia nr 1 jest częścią trasy kolejowej Warszawa - Łódź, a odcinek Warszawa
Zachodnia /km 3,90/ - Miedniewice (Skierniewice) /km 61,350/, objęty opracowaniem, jest jednym z odcinków,
po których porusza się najwięcej pociągów na sieci PKP, zarówno pasażerskich, jak i
towarowych. Podstawowym założeniem modernizacji linii jest jej przebudowa w celu
osiagniecia predkosci 160 km/h dla pociagów pasażerskich oraz 120 km/h dla pociagów
towarowych o maksymalnym nacisku 225 kN/os. Modernizacja przyczyni sie do skrócenia
czasu podróży nawet do 13 minut (w przypadku pociagów pospiesznych) na trasie
pomiedzy Skierniewicami a Warszawą Zachodnią. Omawiana linia istnieje w obecnym przebiegu już od ponad 160 lat, w zwiazku z czym jej modernizacja stanowić będzie znacząco mniejszą uciążliwość dla środowiska przyrodniczego niż budowa nowej linii. Na odcinku przedmiotowej linii kolejowej zlokalizowanym na terenie województwa mazowieckiego rozpatrywano trzy warianty inwestycyjne - W1A, W1B, W2 oraz wariant bezinwestycyjny W0 (tylko prace utrzymaniowe). Warianty W1A i W2 charakteryzuję się podobnym zakresem robót (szerszym, niż jest on planowany w wariancie W1B), przy czym w wariancie W2 planuje się budowę łącznicy kolejowej w Jaktorowie. Modernizacja linii poprawi łączność Skierniewic z Warszawą i skróci czas podróży. Ponadto, poprzez likwidację części przejazdów przez tory kolejowe (w wariantach W1A i W2 większości) oraz budowę tuneli dla samochodów i pieszych pod linią kolejową zwiększy się bezpieczeństwo ludzi przekraczających linię. Te pozytywne oddziaływania nie pojawią się w wariancie W0 bezinwestycyjnym. Planowane przedsięwzięcie obejmuje m.in.: |
![]() |
---|
|
W dokumencie m.in.:Przedmiotem opracowania jest raport o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia polegającego na modernizacji linii kolejowej nr 1 Warszawa - Łódz na odcinku od Warszawy Zachodniej - km 3,900 do Miedniewic (Skierniewic) - km 61,350. Niniejsze opracowanie obejmuje odcinek modernizowanej linii kolejowej położony na obszarze województwa mazowieckiego (km 3,900 do km 57,685). Raport ten stanowi załącznik do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji dla wspomnianego przedsięwzięcia. Plan orientacyjny ![]() |
![]() |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem raportu o oddziaływaniu na środowisko sporządzonego w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko jest przedsięwzięcie polegające na modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź na szlaku Pruszków - Grodzisk Mazowiecki (odcinek od km 18+100 do km 28+100) obejmujące przebudowę układu torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, przebudowę sieci trakcyjnej, elektroenergetyki, kabli i urządzeń teletechnicznych, linii potrzeb nietrakcyjnych oraz budowę urządzeń ochrony środowiska. Niniejszy odcinek stanowi fragment większej inwestycji polegającej na modernizacji linii kolejowej nr 1 Warszawa - Łódź w ramach etapu II, Lot A, na odcinku Warszawa Zachodnia - Miedniewice (Skierniewice) na terenie województwa mazowieckiego. Aneks do raportu ![]() Streszczenie raportu ![]() Załącznik 1 - pisma i decyzje ![]() Załącznik 2 - Uwarunkowania środowiskowe ![]() Załącznik 3 - Klimat akustyczny 2010 ![]() Załącznik 4 - Klimat akustyczny 2020 ![]() Załącznik 5a - Klimat akustyczny 2020 z ekranami ![]() Załącznik 5b - Projektowany system odwodnienia ![]() |
![]() |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem raportu o oddziaływaniu na środowisko sporządzonego w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko jest przedsięwzięcie polegające na modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź w ramach stacji kolejowej Pruszków na odcinku od km 15+000 do km 18+100 obejmujące przebudowę układu torowego i peronów wraz z infrastrukturą towarzyszącą, przebudowę sieci trakcyjnej, elektroenergetyki, kabli i urządzeń teletechnicznych, linii potrzeb nietrakcyjnych oraz budowę urządzeń ochrony środowiska i likwidację przejazdu drogowego. Niniejszy odcinek stanowi fragment większej inwestycji polegającej na modernizacji linii kolejowej nr 1 Warszawa - Łódź w ramach etapu II, Lot A, na odcinku Warszawa Zachodnia - Miedniewice (Skierniewice) na terenie województwa mazowieckiego. Streszczenie raportu ![]() Załącznik 1 - pisma i decyzje ![]() Załącznik 2 - Uwarunkowania środowiskowe ![]() Załącznik 3 - Klimat akustyczny 2010 ![]() Załącznik 4 - Klimat akustyczny 2020 ![]() Załącznik 5a - Klimat akustyczny 2020 z ekranami ![]() Załącznik 5b - Projektowany system odwodnienia ![]() |
![]() |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem raportu o oddziaływaniu na środowisko sporządzonego w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko jest przedsięwzięcie polegające na modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź w ramach stacji kolejowej Grodzisk Mazowiecki na odcinku od km 28+100 do km 31+400 obejmujące przebudowę układu torowego, peronów, sieci trakcyjnej oraz infrastruktury towarzyszącej. Niniejszy odcinek stanowi fragment większej inwestycji polegającej na modernizacji linii kolejowej nr 1 Warszawa - Łódź w ramach etapu II, Lot A, na odcinku Warszawa Zachodnia - Miedniewice (Skierniewice) na terenie województwa mazowieckiego. Streszczenie raportu ![]() Załącznik 1 - pisma i decyzje ![]() Załącznik 2 - Uwarunkowania środowiskowe ![]() Załącznik 3 - Klimat akustyczny 2010 ![]() Załącznik 4 - Klimat akustyczny 2020 ![]() Załącznik 5a - Klimat akustyczny 2020 z ekranami ![]() Załącznik 5b - Projektowany system odwodnienia ![]() |
![]() |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem raportu o oddziaływaniu na środowisko sporządzonego w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko jest przedsięwzięcie polegające na modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź w ramach szlaku śyrardów - Sucha śyrardowska z p.o. Sucha śyrardowska na odcinku od km 44+600 do km 50+300 obejmujące przebudowę układu torowego i peronów wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Niniejszy odcinek stanowi fragment większej inwestycji polegającej na modernizacji linii kolejowej nr 1 Warszawa - Łódź w ramach etapu II, Lot A, na odcinku Warszawa Zachodnia - Miedniewice (Skierniewice) na terenie województwa mazowieckiego. Załącznik 1 - pisma i decyzje ![]() Załącznik 2 - Uwarunkowania środowiskowe ![]() Załącznik 3 - Klimat akustyczny 2010 ![]() Załącznik 4 - Klimat akustyczny 2020 ![]() Załącznik 5a - Klimat akustyczny 2020 z ekranami ![]() Załącznik 5b - Projektowany system odwodnienia ![]() Załącznik 6 - Streszczenie raportu ![]() |
![]() |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem raportu o oddziaływaniu na środowisko sporządzonego w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko jest przedsięwzięcie polegające na modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź w ramach stacji kolejowej śyrardów na odcinku od km 41+400 do km 44+600 obejmujące przebudowę układu torowego i peronów wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Niniejszy odcinek stanowi fragment większej inwestycji polegającej na modernizacji linii kolejowej nr 1 Warszawa - Łódź w ramach etapu II, Lot A, na odcinku Warszawa Zachodnia - Miedniewice (Skierniewice) na terenie województwa mazowieckiego. Załącznik 1 - Pisma i dokumenty ![]() Załącznik 2 - Uwarunkowania środowiskowe ![]() Załącznik 3 - Klimat akustyczny w stanie istniejącym ![]() Załącznik 4 - Klimat akustyczny w 2020 r. oraz drzewa i krzewy planowane do wycinki ![]() Załącznik 5a - Urządzenia ochrony środowiska oraz klimat akustyczny w 2020 r. z ekranami ![]() Załącznik 5b - Elementy projektowanego odwodnienia ![]() Załącznik 6 - Streszczenie w języku niespecjalistycznym ![]() |
|
W dokumencie m.in.:Linia Warszawa - Łódź, w szczególności odcinek Warszawa - Miedniewice (Skierniewice), objęty opracowaniem, jest jednym z najbardziej obciążonych odcinków linii kolejowych na sieci PKP. Obciążenie linii wynosi 65 par pociągów (z tego 12 par pociągów towarowych) w ciągu doby. Z uwagi na dynamiczny rozwój aglomeracji warszawskiej, potoki podróżnych dojeżdżających do Warszawy z ośrodków takich jak Żyrardów czy Skierniewice, jak również potoki podróżnych w relacji Warszawa - Łódź intensywnie rosną. Schemat linii - ![]() Stacje - ![]() Układ torów - ![]() Przejazdy - ![]() Załączniki - ![]() |