|
WARIANT I-1 (schemat 1).
III linia łączy Gocław przez Pragę Południe, Śródmieście południowe, Ochotę z Ursusem. Jest to zmodyfikowana wersja wariantu 2 przebiegu III linii z opracowania p.t. "Analiza obsługi metrem obszaru śródmiejskiego Warszawy". Celem wariantu jest zbadanie celowości przedłużenia III linii do Ursusa. Trasa III linii przez Szczęśliwice przedłużana jest do Ursusa. Linią wiąże się przesiadkowo z I linią metra na stacji A11 Politechnika, a z II linią metra na stacji "Praga Centrum".
|
|
WARIANT I-2 (schemat 2).
III linia łączy Gocław przez Pragę Północ Śródmieście północne, Wolę, Ochotę z Ursusem. Jest również zmodyfikowaną wersją wariantu 2 przebiegu III linii z opracowania p.t. "Analiza obsługi metrem obszaru śródmiejskiego Warszawy". Celem wariantu jest zbadanie możliwości przejścia III linii metra przez Śródmieście północne (korytarz ul. Anielewicza) oraz przez Wolę (korytarz ulic Płocka Krzyżanowskiego). Trasa III linii przez Szczęśliwice przedłużana jest do Ursusa. Linią wiąże się przesiadkowo z I linią metra na stacji A16 Muranów, a z II linią metra na stacji "Stalowa".
|
|
WARIANT II-1 (schemat 3).
III linia łączy Śródmieście północne przez Wolę ,Ochotę, Mokotów z Portem Lotniczym im. F. Chopina. Celem wariantu jest sprawdzenie potrzeby II linii metra na kierunku północ - południe w lewobrzeżnej części Warszawy. Trasa zaczyna się przy st. A17 "Dworzec Gdański" (na I linii metra) następnie przez rejon ulic Stawki, Anielewicza prowadzi do ciągu ulic Okopowa - Towarowa - Raszyńska, dochodząc nim do III linii metra (wariant 2 przebiegu III linii z opracowania p.t. "Analiza obsługi metrem obszaru śródmiejskiego Warszawy"). Od st. "Politechnika" (węzeł przesiadkowy na I linię metra) trasa skręca w stronę Pl. Unii Lubelskiej, następnie korytarzem ulicy Belwederskiej dochodzi do ul. Dolnej, skręcając w kierunku st. A7 "Wilanowska" (na I linii metra). Dalej przez PDPS trasa dochodzi do Portu Lotniczego im. F. Chopina, przejmując jego obsługę zamiast kolei.
|
|
WARIANT II-2 (schemat 4).
III linia łączy Śródmieście północne przez Wolę, Ochotę i fragment Włoch z Mokotowem st. A7 "Wilanowska" (na I linii metra). Celem wariantu jest sprawdzenie potrzeby II linii metra na kierunku północ - południe w lewobrzeżnej części Warszawy Trasa zaczyna w rejonie Nowego Miasta przechodzi przy st. A16 "Muranów" (planowana do budowy) następnie przez rejon ulic Anielewicza i Żytniej prowadzi do ciągu
ulic Płocka - Krzyżanowskiego dochodząc do dworca kolejowego Warszawa Zachodnia. Następnie przez Szczęśliwice dochodzi do ul. Grójeckiej przekraczając ją w rejonie przystanku kolejowego Warszawa Rakowiec. Po przejściu pod linią kolejową nr 8 Warszawa Zachodnia - Kraków Główny Osobowy, przez osiedle Rakowiec i PDPS trasa dochodzi do st. A7 "Wilanowska" (na I linii metra).
|