Wykonane w 2010 r. Studium obsługi komunikacyjnej wschodniej części obszaru dzielnicy
Białołęka wskazało na kluczową rolę linii tramwajowej w ulicy Św. Wincentego, Głębockiej i
Trasie Olszynki Grochowskiej dla obsługi intensywnie rozwijającej się wschodniej części
dzielnicy. W wykonanym w 2008 r. Uproszczonym studium Trasy Olszynki Grochowskiej na odc. od ul. Przewodowej do północnej granicy
miasta potwierdzono możliwość poprowadzenia tej linii w Trasie Olszynki Grochowskiej
pomiędzy węzłem z ul. Głębocką /Św. Wincentego/ i drogą S8 oraz węzłem z Trasą Mostu
Północnego. Projekt budowlany ulic Św. Wincentego i Głębockiej przewiduje rezerwę dla
budowy linii tramwajowej na odcinku od ul. Matki Teresy z Kalkuty do wjazdu na teren CH
"Targówek". Dotychczasowe opracowania nie rozstrzygnęły natomiast o sposobie
przeprowadzenia linii tramwajowej przez rejon węzła drogowego drogi S8 (Trasy Torunskiej i
Trasy Armii Krajowej) z ul. Głębocką /Św. Wincentego/ i Trasą Olszynki Grochowskiej oraz
rozwiązaniach węzła przesiadkowego w tym miejscu. Linia tramwajowa w Trasie Olszynki
Grochowskiej będzie łączyc się z planowaną w Studium Uwarunkowań i Kierunków
Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy (dalej jako SUiKZP) linia tramwajowa w
Trasie Mostu Północnego, dla której w sporządzanym planie miejscowym Trasy Mostu
Północnego przewiduje się pętlę wraz z węzłem przesiadkowym przy węźle Trasy Mostu
Północnego z ulicą Ostródzką. W trakcie sporzadzania planów miejscowych, wyniknęły
również problemy z rozwiązaniem przecięcia Trasy Olszynki Grochowskiej z ulicą Berensona.
Konieczne stało się kompleksowe przeanalizowanie tych zagadnień w celu ich jednoznacznego
rozstrzygnięcia i uszczegółowienia w niezbędnym zakresie. Najważniejszymi celami opracowania są: - uzyskanie koncepcji rozwiązań sytuacyjno-wysokościowych ciągu ul. Świętego Wincentego - ul. Głębocka - Trasa Olszynki Grochowskiej na odcinku od ulicy Malborskiej do planowanej Trasy Mostu Północnego, wraz z przebiegającą w nim linią tramwajową i węzłem przesiadkowym w rejonie drogi s-8 oraz ustalenie dla nich rezerw terenowych. - uzyskanie danych dla potrzeb sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wydawania decyzji administracyjnych (warunków zabudowy, lokalizacji inwestycji celu publicznego, pozwoleń na budowę), koncepcji zagospodarowania terenu itp., - dostarczenie danych do podjęcia decyzji inwestorskiej o przystąpieniu do dalszych prac przygotowawczych do budowy ww. ulic i linii tramwajowej, w tym studiów wykonalności, projektów koncepcyjnych i budowlanych. I Etap prac koncepcyjnych obejmował analizę 5 wariantów przebieg linii tramwajowej i towarzyszacych jej rozwiazań. I Etap prac koncepcyjnych doprowadził do zidentyfikowania 3 wariantów, które w II etapie zostały opracowane bardziej szczegółowo pod względem technicznym oraz zostały poddane wnikliwej analizie i ocenie. |
ETAP I - czerwiec 2012W dokumencie m.in.:Plan orientacyjny skala 1:15000 3,18 MB Profil podłużny 2,55 MB Przekroje normalne 0,223 MB Kierunki uwarunkowań przestrzennych skala 1:10 000 3,73 MB Decyzje administracyjne i MPZP skala 1:10 000 1,32 MB Kolizje z infrastrukturą znaczenia podstawowego skala 1:10 000 11,2 MB Inwentaryzacja zieleni (opis i mapa) 9,64 MB |
ETAP II - lipiec 2012W dokumencie m.in.:Plan orientacyjny skala 1:15000 2,18 MB Obsługa komunikacyjna terenów przyległych skala 1:5000 0,592 MB Profil podłużny 1,92 MB Przekroje normalne 0,200 MB Przekroje charakterystyczne 0,351 MB |
RAPORT KOŃCOWY - sierpień 2012W dokumencie m.in.:Poniższy raport końcowy jest podsumowaniem przeprowadzonych analiz wraz z ustosunkowaniem się do zgłoszonych wniosków i uwag, które pojawiły się na etapie wstępnego opiniowania dokumentacji Synteza raportu 7,38 MB Prezentacja 43,5 MB |