Forum       Kontakt       Księga gości       Mapa strony


Koncepcja przeprowadzenia linii tramwajowej w ciągu Głębocka - Trasa Olszynki Grochowskiej


Wykonane w 2010 r. Studium obsługi komunikacyjnej wschodniej części obszaru dzielnicy Białołęka wskazało na kluczową rolę linii tramwajowej w ulicy Św. Wincentego, Głębockiej i Trasie Olszynki Grochowskiej dla obsługi intensywnie rozwijającej się wschodniej części dzielnicy. W wykonanym w 2008 r. Uproszczonym studium Trasy Olszynki Grochowskiej na odc. od ul. Przewodowej do północnej granicy miasta potwierdzono możliwość poprowadzenia tej linii w Trasie Olszynki Grochowskiej pomiędzy węzłem z ul. Głębocką /Św. Wincentego/ i drogą S8 oraz węzłem z Trasą Mostu Północnego. Projekt budowlany ulic Św. Wincentego i Głębockiej przewiduje rezerwę dla budowy linii tramwajowej na odcinku od ul. Matki Teresy z Kalkuty do wjazdu na teren CH "Targówek". Dotychczasowe opracowania nie rozstrzygnęły natomiast o sposobie przeprowadzenia linii tramwajowej przez rejon węzła drogowego drogi S8 (Trasy Torunskiej i Trasy Armii Krajowej) z ul. Głębocką /Św. Wincentego/ i Trasą Olszynki Grochowskiej oraz rozwiązaniach węzła przesiadkowego w tym miejscu. Linia tramwajowa w Trasie Olszynki Grochowskiej będzie łączyc się z planowaną w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy (dalej jako SUiKZP) linia tramwajowa w Trasie Mostu Północnego, dla której w sporządzanym planie miejscowym Trasy Mostu Północnego przewiduje się pętlę wraz z węzłem przesiadkowym przy węźle Trasy Mostu Północnego z ulicą Ostródzką. W trakcie sporzadzania planów miejscowych, wyniknęły również problemy z rozwiązaniem przecięcia Trasy Olszynki Grochowskiej z ulicą Berensona. Konieczne stało się kompleksowe przeanalizowanie tych zagadnień w celu ich jednoznacznego rozstrzygnięcia i uszczegółowienia w niezbędnym zakresie.
Najważniejszymi celami opracowania są:
- uzyskanie koncepcji rozwiązań sytuacyjno-wysokościowych ciągu ul. Świętego Wincentego - ul. Głębocka - Trasa Olszynki Grochowskiej na odcinku od ulicy Malborskiej do planowanej Trasy Mostu Północnego, wraz z przebiegającą w nim linią tramwajową i węzłem przesiadkowym w rejonie drogi s-8 oraz ustalenie dla nich rezerw terenowych.
- uzyskanie danych dla potrzeb sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wydawania decyzji administracyjnych (warunków zabudowy, lokalizacji inwestycji celu publicznego, pozwoleń na budowę), koncepcji zagospodarowania terenu itp.,
- dostarczenie danych do podjęcia decyzji inwestorskiej o przystąpieniu do dalszych prac przygotowawczych do budowy ww. ulic i linii tramwajowej, w tym studiów wykonalności, projektów koncepcyjnych i budowlanych.

I Etap prac koncepcyjnych obejmował analizę 5 wariantów przebieg linii tramwajowej i towarzyszacych jej rozwiazań. I Etap prac koncepcyjnych doprowadził do zidentyfikowania 3 wariantów, które w II etapie zostały opracowane bardziej szczegółowo pod względem technicznym oraz zostały poddane wnikliwej analizie i ocenie.

Szczegółowy opis analizowanych wariantów znajdą Państwo w poniższych dokumentach.


ETAP I - czerwiec 2012

W dokumencie m.in.:

  • OPIS ZADANIA INWESTYCYJNEGO
  • ANALIZY UWARUNKOWAŃ PRZESTRZENNYCH
  • ANALIZY UWARUNKOWAŃ W ZAKRESIE ISTNIEJĄCEJ I PROJEKTOWANEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ ZNACZENIA PODSTAWOWEGO
  • ANALIZA UWARUNKOWAŃ ŚRODOWISKOWYCH
  • ANALIZA DOTYCHCZASOWYCH USTALEŃ DLA KIERUNKÓW ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTOWEGO
  • CHARAKTERYSTYKA ROZWIĄZAŃ I OPIS WARIANTÓW
  • ANALIZA I OCENA WARIANTÓW

    Plan orientacyjny skala 1:15000 3,18 MB

    Profil podłużny 2,55 MB

    Przekroje normalne 0,223 MB

    Kierunki uwarunkowań przestrzennych skala 1:10 000 3,73 MB

    Decyzje administracyjne i MPZP skala 1:10 000 1,32 MB

    Kolizje z infrastrukturą znaczenia podstawowego skala 1:10 000 11,2 MB

    Inwentaryzacja zieleni (opis i mapa) 9,64 MB
  • Plany sytuacyjne skala 1:1000


    Wariant I - mapa zasadnicza 12,2 MB



    Wariant I - fotomapa 14,8 MB



    Wariant II - mapa zasadnicza 11,7 MB



    Wariant II - fotomapa 13,3 MB



    Wariant III - mapa zasadnicza 12,5 MB



    Wariant III - fotomapa 12,6 MB



    Wariant IV - mapa zasadnicza 12,1 MB



    Wariant IV - fotomapa 12,3 MB



    Wariant V - mapa zasadnicza 11,8 MB



    Wariant V - fotomapa 13,2 MB




    ETAP II - lipiec 2012

    W dokumencie m.in.:

  • OPIS ZADANIA INWESTYCYJNEGO
  • CHARAKTERYSTYKA ROZWIĄZAŃ I OPIS WARIANTÓW
  • ANALIZA I OCENA WARIANTÓW

    Plan orientacyjny skala 1:15000 2,18 MB

    Obsługa komunikacyjna terenów przyległych skala 1:5000 0,592 MB

    Profil podłużny 1,92 MB

    Przekroje normalne 0,200 MB

    Przekroje charakterystyczne 0,351 MB
  • Plany sytuacyjne skala 1:1000


    Wariant I - mapa zasadnicza 10,4 MB



    Wariant I - fotomapa 16,1 MB



    Wariant III - mapa zasadnicza 9,05 MB



    Wariant III - fotomapa 11,8 MB



    Wariant IV - mapa zasadnicza 9,12 MB



    Wariant IV - fotomapa 12,0 MB



    Podwarianty 46,2 MB




    RAPORT KOŃCOWY - sierpień 2012

    W dokumencie m.in.:

  • OPINIE
  • USTOSUNKOWANIE SIĘ DO ZGŁASZANYCH WNIOSKÓW I UWAG
  • ETAP I
  • ETAP II

    Poniższy raport końcowy jest podsumowaniem przeprowadzonych analiz wraz z ustosunkowaniem się do zgłoszonych wniosków i uwag, które pojawiły się na etapie wstępnego opiniowania dokumentacji

    Synteza raportu 7,38 MB

    Prezentacja 43,5 MB