Widoczna luka w zakresie infrastruktury komunikacyjnej województwa mazowieckiego, wynikająca z wieloletniego
niedoinwestowania w tej dziedzinie, jest jednym z głównych czynników ograniczających
spójność i rozwój Mazowsza. W celu podniesienia atrakcyjności inwestycyjnej obszarów
pozametropolitalnych oraz zaspokojenia potrzeb przewozowych społeczeństwa, konieczne
jest powiązanie regionu sprawnym systemem komunikacyjnym, usprawnianie powiązań
transportowych ważnych dla sąsiednich regionów i systemu krajowego.
Podejmowane będzie szereg działań w celu usunięcia niedrożności oraz niskiej
przepustowości i jakości istniejącej sieci drogowej na Mazowszu poprzez podnoszenie standardów technicznych połączeń obwodowych w regionie.
Prawdziwa rewolucja w układzie drogowym ma ogarnąć też Warszawę. Sprawny transport w mieście wymaga właściwej
struktury systemu drogowego. Taka strukturę trzeba w Warszawie dopiero zbudować. Wymaga ona
rozwinięcia układu dróg wyższych klas - dróg ekspresowych (S) oraz drog głównych ruchu przyspieszonego
(GP). Umożliwi to oddzielenie ruchu lokalnego od ruchu tranzytowego i ruchu osobowego
od ruchu towarowego. Kluczowe znaczenie dla efektywności systemu drogowego Warszawy ma
budowa systemu obwodnic miejskich.
Planowany system obwodnic na Mazowszu i warszawskiej aglomeracji składa się z kilku ringów:
|
|
---|---|
Obwodnice i trasy w Warszawie - przewidywany stan prac![]() |