Warszawska Obwodnica Miejska
|
Docelowy przebieg:
|
|
Budowa Obwodnicy Miejskiej jest najważniejszą inwestycją drogową w stolicy realizowaną z budżetu Warszawy. Ma ona otaczać obszar centrum stolicy i stworzyć wygodną alternatywę dla połączeń międzydzielnicowych. Obwodnica zmieni niekorzystny układ transportowy Warszawy i odciąży zakorkowane centrum miasta.
Na Obwodnicę Miejską składają się następujące trasy:
od zachodu - projektowana trasa NS (S/GP) na odcinku na południe od Trasy Mostu Marii Skłodowskiej - Curie do
węzła "Marynarska",
od południa: ciąg ulic GP: Marynarska - Rzymowskiego - Sikorskiego - Witosa oraz Trasa
Siekierkowska,
od wschodu: Trasa Olszynki Grochowskiej - GP,
od północy: projektowana Trasa Mostu Marii Skłodowskiej - Curie - GP.
W tej chwili z Obwodnicy Miejskiej istnieje tylko południowy fragment od Marynarskiej do Trasy Siekierkowskiej. Ciąg ulic Marynarska - Rzymowskiego - Dolinka Służewiecka - Sikorskiego - Witosa będzie w najbliższych latach podlegał modernizacji. Trwa też budowa Trasy Siekierkowskiej. Na razie nie istnieją trasy tworzące Obwodnicę Miejską od północy, wschodu i zachodu.
Do czasu realizacji tras: NS, Olszynki Grochowskiej i Mostu Marii Skłodowskiej - Curie funkcjonować będzie tzw. Etapowa
Obwodnica Miejska (Obwodnica Etapowa Centrum), składająca się z następujących ciągów ulic:
Al. Prymasa Tysiąclecia na odcinku od trasy AK do ronda Zesłańców Syberyjskich, Al. Jerozolimskie do ul. Łopuszańskiej (GP),
ciąg ulic Łopuszańska - Marynarska - Rzymowskiego - Sikorskiego - Witosa - Trasa Siekierkowska (GP),
ul. Marsa - ul Żołnierska (GP),
Trasa Toruńska - Trasa AK (E).