|
W opracowaniu przedstawiono skorygowane wyniki "Warszawskiego Badania Ruchu 2005", przeprowadzonego w roku 2005.
Analiza wyników badania ankietowego gospodarstw domowych, a w szczególności ruchliwości mieszkańców wskazywała, że część uzyskanych tą drogą wyników, może różnić się od rzeczywistych wielkości. Potwierdził to I etap modelowania ruchu, w którym model został zbudowany dokładnie na danych z badania ankietowego, a natężenia ruchu i potoki modelowe zostały następnie porównane z wynikami pomiarów na ekranach i kordonach. Stwierdzono, że obliczone w modelu wielkości ruchu w komunikacji indywidualnej i zbiorowej w większości są niższe niż wielkości pomierzone, z wyjątkiem komunikacji zbiorowej w szczycie porannym, w którym uzyskano zawyżone wyniki.
W celu uzyskania zgodności modelu z pomiarami, konieczne były korekty parametrów uzyskanych z badań ankietowych. Dotyczyły one podniesienia wskaźników ruchliwości (szczególnie w tzw. podróżach nieobligatoryjnych - nie związanych z pracą i nauką), zmniejszenia wskaźników udziału godzin szczytu (zwłaszcza porannego), zwiększenia udziału podróży samochodami osobowymi w podziale zadań przewozowych. Uzyskane w ten sposób wskaźniki podano w niniejszym dokumencie.
|