Przejazd kolejowy to jednopoziomowe skrzyżowanie toru kolejowego z drogą. Przejazd kolejowy musi spełniać warunki techniczne dotyczące widoczności, pochylenia drogi przy podjeździe do przejazdu, kąta skrzyżowania drogi z torem, oświetlenia i inne.
W Polsce przejazdy kolejowe dzielą się na sześć kategorii: A - przejazdy strzeżone wyposażone w rogatki zamykające całą szerokość jezdni, ewentualnie dodatkowo w sygnalizację świetlną. B - przejazdy z samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatkami. C - przejazdy bez rogatek, wyposażone w sygnalizację świetlną samoczynną bądź obsługiwaną przez człowieka. D - pozbawione urządzeń ostrzegawczych, oznaczone jedynie znakami drogowymi. E - przejścia kolejowe (często wyposażone w barierki tzw. labirynt). F - niepubliczne przejazdy i przejścia, zamknięte dla ruchu i otwierane na życzenie. Skrzyżowanie dwupoziomowe stosuje się dla skrzyżowań projektowanych przy budowie nowej linii kolejowej lub drogi, jeżeli: |
|
---|
|
W dokumencie m.in.:Przedmiotem opracowania jest projekt przebudowy ulic Klasyków i Bohaterów w związku z budową wiaduktu kolejowego nad torami linii E65 Warszawa - Gdynia w km 16+955 przedmiotowej linii. Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu w związku z podniesieniem parametrów użytkowych linii kolejowej E65 poprzez budowę dwupoziomowego skrzyżowania drogi publicznej z linią kolejową. Inwestycja obejmie swoim zakresem budowę ul. Klasyków i ul. Bohaterów po nowej trasie, budowę zatok autobusowych, chodników, zjazdów na posesje i innych elementów wyposażenia drogi, przebudowę systemu komunikacyjnego, na który skladają się przyległe ulice. W zakres opracowania wchodzi także przebudowa istniejących urządzeń towarzyszącej infrastruktury technicznej kolidującej z ulicą Plan orientacyjny ![]() Plan sytuacyjny ![]() Projekt zagospodarowania terenu ![]() |
|
W dokumencie m.in.:Przedmiotem opracowania jest projekt przebudowy ulicy Mehoffera w związku z budową wiaduktu kolejowego nad torami linii kolejowej E65 Warszawa - Gdynia w km 18+888 przedmiotowej linii. Projektuje się skrzyżowanie dwupoziomowe z linią E65, a także w nawiązaniu do tego rozwiązania, dostosowuje się sieć rozwiązań komunikacyjnych terenu przyległego. Zmiana przebiegu ul. Mehoffera pociąga za sobą konieczność zmian całego otaczającego układu komunikacyjnego. Istniejący przejazd kolejowy w ciągu ul. Mehoffera zostanie zlikwidowany. Skrzyżowanie ulic Mehoffera i Piwoniowej przyjmie ksztalt skrzyżowania typu T z zachowaniem pierwszeństwa dla ulicy Mehoffera. Skrzyżowanie ulic Zawiślanej i Mehoffera zostanie zlikwidowane. Zaprojektowane rozwiązania mają zapewnić poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Plan orientacyjny ![]() Plan sytuacyjny ![]() Projekt zagospodarowania terenu ![]() Projekt stałej organizacji ruchu ![]() |