OBSŁUGA OSIEDLA TARCHOMIN KOMUNIKACJĄ TRAMWAJOWĄ
|
Idea skomunikowania wielotysięcznych osiedli Tarchomin i Nowodwory z
lewobrzeżną częścią Warszawy poprzez układ dwóch linii tramwajowych
jest stosunkowo nowa. Do roku 2006, czyli przed uchwaleniem obecnego
Studium Uwarunkowań i Zagospodarowania Przestrzennego m. st.
Warszawy w planach odzwierciedlona była koncepcja poprowadzenia II
linii metra do tej części miasta.
Szczegółowe analizy dotyczące wykonalności zarówno metra jak i
tramwaju do Tarchomina wykazały, że zastąpienie metra tramwajem jest
lepszym rozwiązaniem, a co najważniejsze szybszym w realizacji. Czas
potrzebny na wykonanie niezbędnej infrastruktury i jej całkowity
koszt mają w tym wypadku zasadnicze znaczenie ze względu na brak
możliwości polepszenia połączenia komunikacją publiczną
najliczniejszej (zamieszkiwanej według różnych źródeł przez 35 do 55
tys. mieszkańców) części dzielnicy Białołęka z pozostałymi obszarami
Warszawy.
Taki stan rzeczy sprawił, że obecnie do Tarchomina mają być
zbudowane dwie linie:
1. Żerań - Winnica
2. Młociny - Winnica
z etapowym podziałem robót na odcinki "od centrum" do pętli
Tarchomin, zlokalizowanej najprawdopodobniej w rejonie skrzyżowania
ul. Światowida i Ćmielowskiej (druga możliwość to rejon ul.
Światowida i ul. Mehoffera) i od pętli Tarchomin do Winnicy.
|
Duża część trasy na odcinku Młociny - Winnica zostanie zrealizowana wraz z budową
Trasy Mostu Północnego. Pętla Młociny, gdzie będzie kończyć się I linia metra, stanie się wielkim węzłem przesiadkowym wyposażonym również w jeden z większych parkingów systemu Park&Ride (Parkuj i Jedź). Układ I linii metra i tras tramwajowych na Tarchomin stanowić będzie szkielet tras komunikacji szynowej które w północnej części miasta zapewnią również dobrą komunikację
między dzielnicami.
CELE INWESTYCJI
Wśród celów bezpośrednich projektu należy wymienić:
- Pozyskanie pasażerów dla komunikacji tramwajowej korzystających z nowo
wybudowanych tras tramwajowych i miejskiej komunikacji tramwajowej w ogóle.
- Skrócenie czasu podróży pasażerów i ograniczenie społecznych kosztów czasu w systemie transportowym miasta.
- Podniesienie komfortu podróżowania poprzez udostępnienie zwiększonej oferty
połączeń w komunikacji tramwajowej z wykorzystaniem nowoczesnego taboru
tramwajowego, nowoczesnej infrastruktury torowej oraz poprzez wprowadzenie
systemu dynamicznej informacji w tramwajach i na przystankach.
- Poprawienie niezawodności funkcjonowania systemu transportowego miasta.
- Podniesienie stanu bezpieczeństwa osobistego pasażerów komunikacji
tramwajowej poprzez wprowadzenie nowoczesnego, taboru jednoprzestrzennego.
- Ograniczenie negatywnego oddziaływania systemu komunikacyjnego na otoczenie
miejskie, głównie dzięki związanemu z budową trasy tramwajowej zmniejszeniu
emisji hałasu pochodzącego od autobusów miejskich i samochodów oraz emisji
zanieczyszczeń do powietrza.
- Poprawienie stopnia zintegrowania różnych form transportu zbiorowego poprzez
ułatwienie dokonywania przesiadek w ważnych węzłach przesiadkowych dzięki
wykorzystaniu systemu dynamicznego informowania pasażerów.
Przeprowadzone działania będą przynosić także inne skutki pozytywne takie jak:
- poprawa wizerunku komunikacji tramwajowej w Warszawie i tym samym
zachęcenie do korzystania z komunikacji zbiorowej,
- zwiększenie dostępności terenów w obszarze oddziaływania projektu,
- wzrost atrakcyjności terenu i wzrost aktywności gospodarczej wzdłuż budowanej
trasy,
- wzrost aktywności gospodarczej w obszarze oddziaływania projektu.
Więcej informacji znajdziecie Państwo w załączonej niżej dokumentacji oraz na
tramwar.republika.pl
Stronie prywatnej
poświęconej Tramwajom Warszawskim
DOSTĘPNE MATERIAŁY
Raport o oddziaływaniu na środowisko z 2012 roku
|
Dokument zawiera m.in.:
OPIS PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA
PRZEBIEG INWESTYCJI WZGLĘDEM OBOWIĄZUJĄCYCH DOKUMENTÓW PLANISTYCZNYCH
OPIS ELEMENTÓW PRZYRODNICZYCH ŚRODOWISKA
ODDZIAŁYWANIE SKUMULOWANE I TRANSGRANICZNE
OPIS PRZEWIDYWANYCH SKUTKÓW DLA ŚRODOWISKA W PRZYPADKU NIEPODEJMOWANIA PRZEDSIĘWZIĘCIA
OPIS ANALIZOWANYCH WARIANTÓW PRZEDSIĘWZIĘCIA
UZASADNIENIE WYBRANEGO PRZEZ WNIOSKODAWCĘ WARIANTU
WIELOKRYTERIALNA ANALIZA PORÓWNAWCZA WARIANTÓW ZADANIA INWESTYCYJNEGO
Niniejszy raport sporządzono w celu określenia oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko i zdrowie ludzi w fazie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia oraz przedstawienie środków i działań minimalizujących w przypadku jej negatywnego wpływu. W przypadku ciągów komunikacyjnych nie analizuje się etapu likwidacji, gdyż doświadczenie pokazuje, że w przypadku dróg on nie następuje.
Wyniki oceny zostaną wykorzystane w postępowaniu administracyjnym, którego przedmiotem jest wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
Streszczenie Raportu 0,37 MB
Pisma, decyzje, opinie 12,9 MB
Analiza konfliktów społecznych 6,96 MB
Oddziaływanie na powietrze 1,72 MB
|
Plany sytuacyjne
Oddziaływanie hałasu
Projekt architektoniczno budowlany
Raport o oddziaływaniu na środowisko z 2009 roku
|
Dokument zawiera m.in.:
Streszczenie w języku niespecjalistycznym
Opis planowanego przedsięwzięcia
Elementy przyrodnicze środowiska
Opis analizowanych wariantów
Opis przewidywanych oddziaływań przedsięwzięcia na środowisko
Opis działań mających na celu zapobieganie, ograniczenie
negatywnych oddziaływań na środowisko
Analiza możliwych konfliktów związanych z planowanym przedsięwzięciem
Przedsięwzięciem jest budowa linii tramwajowej w Warszawie w dzielnicy Białołęka do
Tarchomina na odcinku od Trasy Mostu Północnego (TMP) do pętli tramwajowej Winnica wraz z
rozbudową ul. Światowida (dobudowa drugiej jezdni na odcinku ul. Projektowana - ul.
Dzierżgońska oraz budowa dwóch jezdni na odcinku ul. Dzierżgońska - ul. Modlińska).
Celem niniejszej pracy jest sporządzenie oceny o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko
zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi.
Podłużny przekrój hydrogeologiczny 2,53 MB
|
Studium wykonalności z 2006 roku
Przedstawione poniżej materiały są własnością Tramwajów Warszawskich Sp. z o.o.
|
Dokument zawiera m.in.:
Charakterystykę projektu
Charakterystykę stanu istniejącego
Opis wariantów budowy trasy tramwajowej
Analizę techniczną
Analizę oddziaływania na środowisko
Analizę ruchu
Synteza Studium 1,00 MB
Prezentowany raport przedstawia syntezę wyników opracowania studium wykonalności dla projektu pt.
"Obsługa osiedla Tarchomin komunikacją tramwajową" wykonanego przez
FaberMaunsell Polska Sp. z o.o. na zamówienie Tramwajów Warszawskich, Sp. z o.o., 01-
232 Warszawa, ul. Siedmiogrodzka 20.
|
|
Prezentacja z forum dyskusyjnego Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej (SITK) Oddział w Warszawie z dnia 18 października 2006r.
Prezentacja zawiera m.in.:
Podstawowe założenia inwestycji
Opis analizowanych wariantów
Analizę potoków podróznych
Analizę ekonomiczną
Analizę kosztów realizacji
|