|
Trasa Armii Krajowej / Trasa Toruńska
|
Północny odcinek obwodnicy Warszawy (Trasa S8), łączy Konotopę i Marki.
Tworzy trasę wylotową na Białystok w ciągu S8 na wschodzie oraz na Łódź.w ciągu A2 oraz Katowice i Wrocław w ciągu S8 na zachodzie.
W latach 2008 - 2011 zbudowano odcinek z Konotopy do węzła "Prymasa Tysiąclecia". W latach 2009 - 2012 przebudowano do standardu trasy ekspresowej odcinek od Modlińskiej do Marek.
Ostatni odcinek nie spełniający jeszcze standardów klasy S, od węzła Prymasa Tysiąclecia do Modlińskiej wraz z mostem Grota Roweckiego, będzie przebudowywany w terminie 2013 - 2015.
Przebudowa będzie wymagała zamknięcia na co najmniej kwartał Mostu Grota Roweckiego.
Najważniejsze elementy inwestycji:
- budowa trasy ekspresowej od
Konotopy do węzła "Prymasa Tysiąclecia",
- budowa nowych wiaduktów nad
Modlińską, Łabiszyńską i linią kolejową,
- rozbudowa Trasy Toruńskiej
do sześciu pasów ruchu (2x3), na odcinku: Łabiszyńska - Marki
- poszerzenie mostu Grota
Roweckiego do dziesięciu pasów ruchu (2x5).
|
|
Trasa północnej obwodnicy podzielona jest na dwa odcinki, które będą realizowane niezależnie.
Kontynuacją trasy po zachodniej stronie Warszawy będzie autostrada
A2, natomiast od północnego wschodu trasa ekspresowa S-8 w kierunku Białegostoku, której pierwszy fragment będzie realizowany jako trasa
Marki - Radzymin.
Odcinek od węzła "Konotopa" do węzła "Prymasa Tysiąclecia"
Budowa drogi ekspresowej S8 - Trasa Armii Krajowej od węzła "Konotopa" do węzła "Prymasa Tysiąclecia" objeła budowę drogi ekspresowej dwujezdniowej po 3 pasy ruchu w każdym kierunku, przebudowę istniejących ulic zaadaptowanych do nowego układu drogi, budowę dróg dojazdowych o długości około 9,4 km oraz węzła "Mory", węzła zespolonego "Warszawska - Lazurowa" i bezkolizyjnego węzła "Prymasa Tysiąclecia".
Prace obejeły także budowę obiektów inżynierskich (wiaduktów, tuneli, przejazdów pod drogami, kładek rowerowo - pieszych, ścian oporowych, ścian szczelinowych) odwodnienia i oświetlenia drogi, przebudowę bocznicy kolejowej do Huty "Lucchini" a także przebudowę kolidujących sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, teletechnicznych i elektroenergetycznych.
Celem zbudowania inwestycji jest zapewnienie połączenia projektowanej autostrady A2 z warszawskim układem drogowym, w tym z istniejącą trasą Armii Krajowej.
Długość odcinka 10,4 km.
Stan projektowy i planowana realizacja:
- uzyskano decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi - plik PDF
- 19.01.2011 droga została oddana do eksploatacji
- całkowity koszt inwestycji - 2 149 235 184,89 PLN brutto
- oficjalna strona inwestycji: s8.konotopa-prymasa.pl
Połączenia z innymi drogami:
- Konotopa - węzeł rozdzielający ruch z A2 na Południową
Obwodnicę Warszawy S2 i Trasę Armii Krajowej S8 (węzeł wchodzi w zakres budowy autostrady A2)
- Warszawa Zachód
- węzeł z obecną drogą krajową nr 2 na Poznań w okolicy miejscowości Mory
- Bemowo - węzeł zespolony, w którego skład wchodzi:
- Warszawska -
węzeł z drogą wojewódzką nr 580 Warszawa-Sochaczew w okolicy Bliznego
- Lazurowa -
węzeł z ulicą Lazurowa
- Węzeł NS z planowaną trasą ekspresową
S7 pomiędzy ulicą Radiową, a Dywizjonu 303
- Prymasa Tysiąclecia - węzeł po północnej stronie Lasku na Kole z al.Prymasa Tysiąclecia
Pozostałe drogi przecinające drogę ekspresową są dwupoziomowymi skrzyżowaniami bez możliwości zjazdu na drogę ekspresową. Droga S-8 przecina w ten sposób 5 dróg powiatowych i 3 drogi gminne.
|
|
Odcinek od węzła "Prymasa Tysiąclecia" do węzła "Marki"
OPIS INWESTYCJI
Przedsięwzięcie dotyczy dostosowania istniejącej Trasy Armii Krajowej na odcinku od Al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie do ul. Piłsudskiego w Markach.
W stanie istniejącym
Trasa Armii Krajowej nie spełnia wymogów drogi ekspresowej, powoduje duże utrudnienia
w ruchu, co roku zmniejsza się jej przepustowość, przy jednoczesnym narastaniu natężenia
ruchu pojazdów.
Niepodejmowanie przedsięwzięcia, poza narastającymi utrudnieniami dla ruchu pojazdów,
oznacza, również, że nie zostaną uzupełnione braki w zakresie urządzeń ochrony środowiska,
w tym związanych z ochroną warunków życia ludzi. Dotyczy to zwłaszcza ekranów
akustycznych i urządzeń oczyszczających spływy opadowe z analizowanej drogi.
Długość odcinka 12 km.
Stan projektowy i planowana realizacja:
12.08.2009 podpisano umowę na dostosowanie odcinka drogi krajowej nr 8 od węzła "Modlińska" do węzła "Piłsudskiego" w Markach do parametrów drogi ekspresowej.
Planowana realizacja 12.09.2009 - 12.04.2012 (zakończenie budowy przełożono na lipiec 2012)
Oficjalna strona inwestycji: s8modlinska-marki.pl
19.12.2011 ogłoszono przetarg na dostosowanie odcinka od węzła "Prymasa Tysiąclecia" do węzła "Modlińska" do parametrów drogi ekspresowej. Planowana realizacja 2012-2015
Przewidziane połączenia z innymi drogami:
- Powązkowska -
węzeł z ulicą Powązkowską
- Broniewskiego -
węzeł z ulicą Broniewskiego
- Marymoncka -
węzeł z ulicą Marymoncką
- Wisłostrada -
węzeł z Wisłostradą
- Modlińska -
węzeł z ulicami Modlińską i Jagiellońską
- Marywilska -
węzeł z ulicami Marywilską i Wysockiego
- Łabiszyńska -
węzeł z ulicą Łabiszyńską
- Nowo-Wincentego - węzeł z ulicą Głębocką (Nowo-Wincentego) w okolicy CH Targówek
- Olszynka Grochowska - węzeł z planowaną Trasą Olszynki Grochowskiej
- IKEA - zjazd
do marketu IKEA
- Marki -
węzeł z ulicami Piłsudskiego i Generalską w Markach (droga krajowa nr 8)
Pozostałe drogi przecinające drogę ekspresową projektowane są jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na drogę ekspresową. Droga S-8 przecina w ten sposób 5 dróg.
Planowana realizacja w latach 2009 - 2015
|
|
Przewiduje się etapowanie inwestycji:
- I etap - dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na
odcinku: węzeł "Modlińska" w Warszawie - węzeł "Piłsudskiego" w Markach; w zakres robót
włączone zostaną prace dotyczące części elementów węzła "Modlińska".
- II etap - dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na
odcinku: węzeł "Powązkowska"- węzeł " Modlińska"; w zakres robót włączone zostaną prace
dotyczące pozostałych elementów węzła "Modlińska"; roboty rozpoczną się w czasie
uzależnionym od wybudowania przez m.st. Warszawa Mostu Północnego.
Kolejność realizacji obiektów drogowych i inżynierskich w ramach etapów będzie ustalona
przez Inwestora.
Parametry techniczne projektowanego przedsięwzięcia:
- klasa techniczna drogi - S (ekspresowa)
- nośność nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 4,7 m
- prędkość projektowa:
- dla jezdni głównych Trasy AK - 70 km/h
- dla jezdni zbiorczo-rozprowadzających - 60 km/h
- prędkość miarodajna:
- dla jezdni głównych Trasy AK nieograniczonych krawężnikami - 90 km/h
- dla jezdni głównych Trasy AK ograniczonych krawężnikami - 80 km/h
- przekrój jezdni głównych (za wyjątkiem odcinka na moście):
- ilość jezdni - 2
- ilość pasów ruchu - 3 x 3,5 m
- szerokość pasa awaryjnego - 2,5 m
- szerokość pasa dzielącego - 2,51 m - 5,0 m ( w tym opaski - 0,50 m)
- przekrój poprzeczny - odcinek na moście:
- dla jezdni zasadniczych:
- ilość jezdni - 2
- ilość pasów ruchu - 2 x 3,5 m
- brak pasów awaryjnych
- szerokość pasa dzielącego - 2,51 m ( w tym opaski - 0,50 m)
- dla jezdni zbiorczo-rozprowadzających:
- ilość jezdni - 2
- ilość pasów ruchu - 3 x 3,0 m
- brak opasek wewnętrznej i zewnętrznej
przekrój jezdni zbierająco-rozprowadzających (poza mostem)
- szerokość jezdni - 7,0m (jezdnie zbierająco-rozprowadzające włączone do skrzyżowań z sygnalizacją świetlną mają
dodane pasy ruchu na wlotach lub zatoki dla autobusów na wylotach.
Dostosowanie drogi krajowej Nr 8 do parametrów drogi ekspresowej będzie obejmować:
- zmianę szerokości jezdni głównych,
- budowę jezdni głównych na odcinku: węzeł Modlińska - węzeł Łabiszyńska,
- połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK w następujące zespoły:
- zespół węzłów: Powązkowska - Broniewskiego - Marymoncka,
- zespół węzłów: Wisłostrada - Modlińska - Marywilska - Łabiszyńska,
- zespół węzłów: Nowo-Wincentego - Ikea - Piłsudskiego,
- budowę w węźle Marymoncka łącznicy z północy na zachód,
- węzeł Modlińska - przebudowa pasów włączenia łącznic wjazdowych w kierunku na zachód
i w kierunku na północ,
- przebudowę węzła Łabiszyńska,
- przebudowę węzła Nowo-Wincentego(budowa jezdni wschodniej ul. Głębockiej) i łącznic,
przebudowę węzła Piłsudskiego (umożliwiająca przedłużenie Trasy AK na wschód),
- budowę i przebudowa jezdni zbierająco-rozprowadzających,
- przebudowę i remont obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych i ulic poprzecznych,
- budowę obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych i ulic poprzecznych,
- budowę i przebudowa łącznic w węzłach,
Ponadto przebudowa lokalnego układu komunikacyjnego polegać będzie na:
- ograniczeniu dostępności do drogi ekspresowej poprzez zamknięcie wjazdu/zjazdu,
- Bielany - z ulic: Literackiej, Gąbińskiej, Ogólnej; wjazdu ze stacji benzynowej NESTE,
- Żoliborz: z łącznicy węzła Marymont do stacji benzynowej,
- Białołęka: do szkoły publicznej przy ul. Toruńskiej i wyjazdu z zespołu handlowego Auchan,
- Targówek: ul. Hieronima,
- Marki: zjazdu publicznego do centrum handlowego IKEA,
- przebudowie skrzyżowania ul. Żelazowskiej z ul. Włościańską.
- budowie dojazdu do stacji benzynowej NESTE od strony ul. Mickiewicza,
- przebudowie odcinka ul. Ogólnej,
- budowie dojazdu do działek zlokalizowanych po południowo-wschodniej stronie węzła
Wisłostrada,
- przebudowie odcinka ul. Hieronima,
- budowie dojazdu do szkoły publicznej przy ul. Toruńskiej (strona północna Trasy),
- przebudowie odcinka ul. Artyleryjskiej,
- przebudowie odcinka ul. Toruńskiej (strona południowa Trasy),
- przebudowie odcinka ul. Ostródzkiej (strona południowa Trasy),
- przebudowie odcinka ul. Bogoriów,
- przebudowie wjazdu/wyjazdu ul. Krasnobrodzkiej i wjazdu na stacje Statoil,
- budowie dojazdu do stacji obsługi pojazdów przy ul. Głębockiej,
- budowie ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych
WARIANTY PRZEDSIĘWZIĘCIA
W ramach materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację
niniejszego przedsięwzięcia przeanalizowano następujące warianty:
Wariant I - obustronne poszerzenie przekroju każdej z 2 niezależnych konstrukcji
składowych mostu o 1 pas ruchu - przebieg po istniejącej trasie drogi,
Wariant II - jednostronne poszerzenie na zewnątrz przekroju każdej z 2 niezależnych
konstrukcji składowych mostu o 1 pas ruchu - przebieg po istniejącej trasie drogi,
Wariant III - budowa nowego mostu składającego się z 2 niezależnych konstrukcji dla
jezdni głównych drogi przesuniętych w górę rzeki w stosunku do istniejącej przeprawy.
Do dalszego projektowania (projekt budowlany) został wybrany wariant I, gdyż
przebudowa według tego wariantu jest najmniej konfliktowa, pozwala na zachowanie istniejących podpór mostowych, oryginalnej architektury mostu i jego układu konstrukcyjnego. Może być zrealizowana szybciej i mniejszym nakładem finansowym.
Ponadto powoduje znacznie mniejszą ingerencję w krajobraz i środowisko przyrodnicze niż wariant II i III.
RAPORT O ODDZIAŁYWANIU NA ŚRODOWISKO DO DECYZJI ŚRODOWISKOWEJ
|
W dokumencie:
Treść aneksu
Załącznik 1 do aneksu - Protokoły pomiaru hałasu komunikacyjnego
Niniejszy aneks do raportu o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia
polegającego na dostosowaniu trasy Armii Krajowej do parametrów drogi ekspresowej S-8
na odcinku: Al. Prymasa Tysiaclecia w Warszawie - Ul. Piłsudskiego w Markach
opracowano w związku z pismami Panstwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
nr ZNS.7175-2744-81/05-06/EG oraz ZNS.7175-2744-205/05-06/EG, w których
zasygnalizowano kilka problemów do wyjaśnienia.
W związku z uwagami dotyczącymi analizy akustycznej przedstawiono
zmodyfikowaną wersję rozdziałów: 10.3., 3.1.5 oraz 5.1 i 12. ww. raportu o oddziaływaniu na
środowisko. Zmiany wniesiono również do rozdziału 14 Wnioski.
Nastepnie, jako uszczegółowienie rozdziału 10.2., scharakteryzowano sposób
podczyszczania, przewidziany na odcinku miedzy Kanałem Bródnowskim a miejscowością
Marki (pkt 10 pisma Powiatowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie,
nr ZNS.7175-2744-81/05-06/EG).
|
|
W dokumencie m.in.:
Treść aneksu
Załącznik 1 do aneksu - Znaczace oddziaływania na środowisko oraz wskazane działania ochronne
Załącznik 2 do aneksu - Schemat ekranów półtunelowych
Załącznik 3 do aneksu - Pisma
Aneks Nr 2 do Raportu opracowano w związku z :
- postanowieniem Panstwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego nr ZNS.713-912-
242/06.EG z dn. 18.04.2006 nie uzgadniającym przedsięwzięcia polegającego na
dostosowaniu trasy AK do parametrów drogi ekspresowej S-8 na odcinku od Al. Prymasa
Tysiaclecia do ul. Piłsudskiego
oraz
- krótkim opracowaniem "Program przebudowy dróg krajowych nr 50 i 62 do przejęcia
ruchu cieżarowego w celu ominięcia Warszawy (Duża Obwodnica Warszawska)"
opracowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych I Autostrad.
Powyższe dokumenty były przyczyną ponownej analizy i rozpatrzenia problemów
możliwosci ochrony przed hałasem komunikacyjnym ludności zamieszkałej wzdłuż Trasy AK.
W wyniku tych analiz powstał prezentowany tutaj materiał, stanowiący zmodyfikowaną
wersję rozdziału 3.1.5 Raportu o oddziaływaniu na środowisko
|
Dnia 31 sierpnia 2006 r. przez Wojewodę Mazowieckiego została wydana decyzja środowiskowa
Decyzja WŚR.I.EM/6613/1/53/05 z dnia 31.08.2006 1,20 MB
RAPORT O ODDZIAŁYWANIU NA ŚRODOWISKO DO POZWOLENIA NA BUDOWĘ
|
W dokumencie m.in.:
OPIS PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA DROGOWEGO
CHARAKTERYSTYKA ŚRODOWISKA W OBSZARZE PRZEWIDYWANEGO ODDZIAŁYWANIA PRZEDSIĘWZIĘCIA
OPIS PRZEWIDYWANYCH ODDZIAŁYWAŃ PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA NA ŚRODOWISKO
OKREŚLENIE POTENCJALNYCH ZAGROśEŃ W POSZCZEGÓLNYCH FAZACH REALIZACJI I EKSPLOATACJI OBIEKTU DROGOWEGO
ZAŁOŻENIA DO RATOWNICZYCH BADAŃ ZIDENTYFIKOWANYCH ZABYTKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA OBSZARZE PRZEDSIĘWZIĘCIA
OPIS DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU ZAPOBIEGANIE, OGRANICZANIE LUB KOMPENSACJĘ PRZYRODNICZĄ NEGATYWNYCH ODDZIAŁYWAŃ NA ŚRODOWISKO
ANALIZA MOŻLIWYCH KONFLIKTÓW SPOŁECZNYCH
Niniejszy raport został sporządzony dla przedsięwzięcia polegającego na dostosowaniu
trasy Armii Krajowej do parametrów drogi ekspresowej S-8 na odcinku od Alei Prymasa
Tysiąclecia w Warszawie do ul. Piłsudskiego w Markach, na podstawie umowy zawartej pomiędzy
Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), Oddział w Warszawie, a Biurem
Projektowo Badawczym Dróg i Mostów (BPBDiM) Transprojekt-Warszawa Sp. z o.o., w ramach
oceny oddziaływania inwestycji na środowisko stanowiącej część postępowania w sprawie
wydania decyzji o pozwolenie na budowę.
Raport obejmuje swoim zakresem analizę całego przedsięwzięcia znajdującego się na
terenie województwa mazowieckiego, polegającego na dostosowaniu trasy Armii Krajowej
do parametrów drogi ekspresowej (S-8) na odcinku od Al. Prymasa Tysiąclecia
do ul. Piłsudskiego w Markach.
Streszczenie w języku niespecjalistycznym 1,24 MB
|
30.06.2009r Wojewoda Mazowiecki podpisał decyzję o pozwoleniu na budowę dla inwestycji polegającej na dostosowaniu drogi krajowej nr 8 na odcinku od Al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Piłsudskiego w Markach do parametrów trasy ekspresowej
Decyzja nr 172 / 09 z dnia 30.06.2009 2,04 MB
PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY
ETAP I - na odcinku od węzła "Modlińska" w Warszawie do węzła "Piłsudskiego" w Markach
(planowane zakończenie budowy w kwietniu 2012)
|
W dokumencie m.in.:
Charakterystyka istniejącej drogi
Podstawowe parametry projektowe układu drogowego
Proponowane zasady organizacji ruchu na czas budowy
Termin wprowadzenia projektowanej organizacji ruchu
Przedmiotem opracowania są zasady organizacji ruchu na czas budowy dla inwestycji mającej na
celu budowę drogi ekspresowej S-8 w ciągu drogi krajowej nr 8 (Trasa Armii Krajowej) na odcinku
od Al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie do ul. Piłsudskiego w Markach, Etap I: węzeł
"Modlińska" w Warszawie - węzeł "Piłsudskiego" w Markach od km 4+475,00 do km 11+600.
Długość budowanego odcinka wynosi ok. 7,1 km.
Celem opracowania jest
umożliwienie określenia kosztów związanych z wdrożeniem koniecznej
tymczasowej organizacji ruchu w zakresie oznakowania i robot budowlanych.
Część rysunkowa
Etap 1 realizacji robót (4 arkusze) 10,4 MB
Etap 2 realizacji robót (4 arkusze) 10,2 MB
Etap 2a realizacji robót (3 arkusze) 10,2 MB
Etap 3 realizacji robót (4 arkusze) 10,6 MB
Etap 3a realizacji robót (4 arkusze) 10,5 MB
Rozbiórka obiektów kubaturowych (4 arkusze) 12,0 MB
|
ETAP II - na odcinku: węzeł "Powązkowska" - węzeł "Modlińska"
(Planowane rozpoczęcie inwestycji w listopadzie 2012)
D Z I A Ł A N I A S I S K O M
|
Wniosek w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - Złożony dnia 7 lipca 2006 roku
Dotyczy:
- Budowy ekranu półtunelowego wraz z dodatkowymi elementami (ekranami
pionowymi) celem ograniczenia hałasu drogowego w rejonie osiedli Bródno i Ruda.
- Lokalizacji przystanków autobusowych w sposób minimalizujący drogę
przejścia pieszego w węzłach przesiadkowych.
- Budowy wydzielonych dróg rowerowych lub ciągów pieszo - rowerowych na
całej długości modernizowanej trasy oraz powiązań z istniejącą siecią dróg
rowerowych.
Załącznik 1
|
ul. Piastowska w Ożarowie Mazowieckim
W związku z budową trasy ekspresowej S8 AK wystąpiła konieczność zamknięcia
istniejącego przejazdu kolejowego w poziomie terenu na ciągu ul. Piastowskiej.
Konieczna była rozbudowa ul. Piastowskiej, ktora polega na budowie
nowego przejazdu nad linią kolejową Warszawa-Poznań za pomocą obiektu mostowego w
nowym projektowanym przebiegu ul. Piastowskiej.
W ramach projektu ujęto:
- przebudowę drogi istniejącej
- budowę nowego obiektu w ciągu drogi powiatowej DP1517 nad linią kolejową Warszawa-Poznań
- budowę dróg dojazdowych
- budowę ciągów pieszych i rowerowych
- przebudowę urządzeń kolidujących z nowym układem drogowym.
|
W dokumencie m.in.:
Opis stanu istniejącego
Opis stanu projektowanego
Obiekty inżynierskie
Oznakowanie
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
Charakterystyka istniejącej zieleni
Przedmiotem opracowania jest wykonanie dokumentacji projektowej w stadium projektu
budowlanego i wykonawczego wraz z dokumentacją przetargową przebudowy drogi powiatowej
DP1517 oraz budową dróg dojazdowych zapewniających powiązanie terenow: Bronisz
i Konotopy, położonych po obu stronach linii kolejowej Warszawa-Poznań oraz w rejonie
projektowanego węzła "Konotopa", z trasami A2, S8 i S2. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest na terenie gminy Ożarow Mazowiecki
Plan orientacyjny 1,56 MB
Plan sytuacyjny 16,6 MB
Przekroje normalne 1,40 MB
|