w. Drewnica - w. Radzymin w. Marki - w. Drewnica |
Marki - Drewnica - Radzymin (obwodnica Marek) |
---|
Istniejąca droga krajowa nr 8 ma przekrój 2 x 2 i przebiega przez teren Marek oraz Radzymina, gdzie w zdecydowanej większości przecina tereny zurbanizowane.
W obszarze przyległym do istniejącej drogi występują skrzyżowania z sygnalizacją świetlną lub zjazdy prawoskrętne oraz kilka węzłów bezkolizyjnych. Istniejąca droga obciążona jest dużymi potokami ruchu, zwłaszcza na terenie Marek. Średnie dobowe natężenie ruchu wynosi około 55 tys. pojazdów (GPR 2005).
Obustronna zabudowa uniemożliwia podniesienie parametrów technicznych drogi do klasy ekspresowej przy jednoczesnym zapewnieniu dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców Marek. W związku z powyższym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Oddział w Warszawie planuje budowę nowego północnego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-8 w kierunku Białegostoku na odcinku od projektowanej Wschodniej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Radzymina. Realizacja nowej trasy w sposób znaczący poprawi obsługę Pasma Wołomińskiego i powiązanie z Warszawą, a także odciąży gminę Marki od uciążliwego ruchu tranzytowego. Znaczącej poprawie ulegnie wylot z Warszawy w kierunku Białegostoku. Inwestycja jest podzielona na dwa niezależne pod względem proceduralnym zadania. Dla odcinka od węzła Drewnica do węzła Radzymin pikietaż 0+000 usytuowano na węźle "Drewnica", na przecięciu osi dwóch tras ekspresowych S8 i S17. Początek opracowania przyjęto w punkcie o pikietażu 0+536, tj. poza węzłem "Drewnica" ze względu na przedsięwzięcie polegające na budowie S17 - Wschodniej Obwodnicy Warszawy, która obejmuje węzeł "Drewnica". Koniec opracowania w punkcie wspólnym dla wszystkich wariantów przebiegu tj. w miejscu włączenia Wariantu III do obwodnicy Radzymina, który odpowiada na istniejącej drodze krajowej nr 8 kilometrażowi 483+084. Do przedsięwzięcia zwanego "obwodnicą Marek" włączono odcinek pomiędzy węzłem Marki a węzłem Drewnica, który pierwotnie był elementem Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Wskutek perturbacji formalno-prawnych decyzja środowiskowa dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy, wydana dnia 19 października 2007 r, została uchylona na odcinku od wezła Drewnica do węzła Zakręt. Odcinek S17 WOW pomiędzy w. Marki a w. Drewnica został zaliczony do drogi ekspresowej S8. Projektowana trasa S-8 przebiega przez obszar pięciu jednostek administracyjnych: miasta: Zielonka, Marki, Kobyłka, Wołomin, miasto i gminę Radzymin, leżących w północno-wschodniej aglomeracji warszawskiej na terenie województwa mazowieckiego. |
W dokumencie m.in.:Niniejszy raport został sporządzony dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S-8 od węzła "Marki" (bez węzła) do węzła "Radzymin Płd" - Zadanie II węzeł "Kobyłka" (bez węzła) - węzeł "Radzymin Płd". Niniejszy raport stanowi dokumentację, na podstawie której Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie przeprowadzi postępowania ponownej oceny oddziaływania na środowisko. Załącznik Nr 1 i 2 - Powiązania przyrodnicze i Uwarunkowania środowiskowe 21,9 MB Załącznik Nr 3 - Oddziaływanie na klimat akustyczny 31,2 MB Załącznik Nr 4 - Oddziaływanie na powietrze atmosferyczne 20,4 MB Załącznik Nr 5 - Działania ochronne 18,2 MB Załącznik Nr 6 - Przekroje obiektów o funkcji przejść dla zwierząt 12,0 MB Załącznik Nr 7 - Urządzenia melioracyjne 15,2 MB Streszczenie w języku niespecjalistycznym 22,4 MB Plan działań środowiskowych 6,03 MB |
Uzupełnienie nr 1 (wrzesień 2015)W dokumencie m.in.:W dokumemcie przedstawiono odpowiedzi i uzupełnienia w zakresie wezwania RDOŚ w Warszawie do uzupełnienia raportu o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia pn.: "Budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od węzła "Marki" (bez węzła) do węzła "Radzymin Płd. Zadanie II węzeł "Kobyłka" (bez węzła) - węzeł "Radzymin Płd" w km 6+450,26 - 13+690,73. Uzgodnienie RDOŚ z dnia 21 grudnia 2015 r. 11,8 MB |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem niniejszej dokumentacji jest analiza oddziaływania na środowisko dla projektowanego przedsięwzięcia, polegającego na budowie drogi ekspresowej S8 na odcinku od węzła "Drewnica" (bez węzła) do węzła "Kobyłka", tj. od km 0+521,66 do km 6+450,26. Raport o oddziaływaniu na środowisko stanowi element składowy wniosku o wydanie Decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej. Załącznik Nr 1 - Pisma i opinie 50,2 MB Załącznik Nr 3 - Mapa uwarunkowań środowiskowych 27,0 MB Załącznik Nr 4 - Imisja zanieczyszczeń do atmosfery 25,9 MB Załącznik Nr 5a - Hałas 2017 rok 7,86 MB Załącznik Nr 5b - Hałas 2027 rok 7,86 MB Załącznik Nr 6 - Lokalizacja urządzeń ochrony środowiska 7,70 MB Załącznik Nr 7 - Typowe rozwiązania z zakresu ochrony środowiska 1,27 MB Załącznik Nr 8 - Dokumentacja geologiczna 134,0 MB Załącznik Nr 9 - Gospodarka zielenią 53,0 MB |
Mapa orientacyjna 3,66 MB |
Projekt zagospodarowania terenu 45,8 MB |
---|
W dokumencie m.in.:Tematem niniejszego opracowania jest koncepcja programowa dla drogi ekspresowej S8 na odcinku od węzła "Drewnica" do węzła "Radzymin Płd". Głównym założeniem przedmiotowego opracowania jest zaprojektowanie wyżej wymienionego odcinka drogi ekspresowej S8, który wraz z sąsiednim odcinkiem tej drogi opracowanym w ramach koncepcji programowej budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła "Marki" do połączenia z DK17 pozwoli na budowę odcinka drogi ekspresowej S8 od węzła "Marki" do istniejącej obwodnicy Radzymina. Przekroje normalne 5,36 MB Przekrój podłużny 4,14 MB |
Plan orientacyjny 18,9 MB |
Plan sytuacyjny 48,7 MB |
---|
Węzeł Kobyłka - wariant I 2,24 MB |
Węzeł Kobyłka - wariant IIa (rekomendowany) 2,26 MB |
---|
Węzeł Zielonka - wariant I 2,29 MB |
Węzeł Zielonka - wariant II (rekomendowany) 2,55 MB |
---|
Węzeł Wołomin - wariant Ia 1,79 MB |
Węzeł Wołomin - wariant Ib 2,53 MB |
---|
Węzeł Radzymin Południe - wariant I 13,3 MB |
Węzeł Radzymin Południe - wariant II (rekomendowany) 13,2 MB |
---|
Wiadukt WD-3 Dworkowa 1,16 MB |
Wiadukt WD-10 Chabrowa-Spacerowa 2,16 MB |
---|
W dokumencie m.in.:Przedmiotem niniejszego raportu jest przedsięwzięcie polegające na budowie północnego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S8 w kierunku Białegostoku na odcinku od projektowanej Wschodniej Obwodnicy Warszawy (droga S17) do obwodnicy Radzymina. Formalną podstawą wykonania niniejszego raportu jest umowa nr 48/2010 zawarta dnia 27 maja 2010 roku pomiędzy GDDKiA Oddział w Warszawie a Biurem Planowania Rozwoju Warszawy SA. Errata dla tebeli nr 41 0,05 MB Streszczenie raportu 2,15 MB Załączniki 6,82 MB Uwarunkowania środowiskowe - mapa 16,4 MB Inwentaryzacja ptaków - mapa 6,96 MB |
Odcinek wspólny 7,78 MB |
Wariant I 7,65 MB |
Wariant II 7,62 MB |
Wariant IIa 7,50 MB |
Wariant III 7,59 MB |
---|
Przedmiotem opracowania jest droga ekspresowa S8 na odcinku od km 11+600 do km 13+800. Pierwotnie ten odcinek był elementem Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia została wydana przez Wojewodę Mazowieckiego dnia 19 października 2007r. dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła "Marki" do węzła "Lubelska" wg wariantu WIIIA. 26.10.2010 WSA w Warszawie uchylił decyzję środowiskową dla odcinka węzeł Rembertów - węzeł Zakręt. 17.11.2011 Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska na wniosek Inwestora wydała decyzję o wygaszeniu ważności decyzji z dnia 19 października 2007 na odcinku od węzła "Drewnica" (bez węzła) do węzła "Zakręt" (bez węzła). Odcinek WOW od węzła Marki do węzła Drewnica został zakwalifikowany do drogi ekspresowej S8 i jest elementem tzw. obwodnicy Marek. Na zakres inwestycji S8 objęty niniejszym projektem składają się m.in. następujące podstawowe roboty budowlane: |
Plan orientacyjny 9,48 MB |
---|
W dokumencie m.in.Raport oceny oddziaływania na środowisko dla inwestycji polegającej na budowie drogi ekspresowej nr 8 na odcinku: od km 11+600 do km 13+800 został sporządzony w celu uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Niniejsze opracowanie ma na celu opisanie planowego przedsięwzięcia pod kątem wpływu na środowisko przyrodnicze oraz ludzi, jak również wskazanie rozwiązań, które zminimalizują negatywne oddziaływanie inwestycji w trakcie jej budowy i eksploatacji.
Streszczenie raportu 0,456 MB |
W dokumencie m.in.
Zasięg oddziaływania hałasu 29,1 MB Odwodnienie - plan sytuacyjny 27,1 MB Dane do obliczeń stężeń 25,1 MB Zasięg oddziaływania zanieczyszczeń - wykresy 7,90 MB |