Droga Wojewódzka 579
Kazuń - Leszno - Błonie - Grodzisk Mazowiecki - Radziejowice
Długość: 52,756 km
Droga Wojewódzka nr 579 stanowi dogodne połączenie w relacji północ - południe w zachodniej części subregionu warszawskiego. Rozpoczyna się miejscowości Kazuń, na węźle z drogą ekspresową S7 , następnie po przecięciu Kampinoskiego Parku Narodowego krzyżuje się z DW 580 Sochaczew - Warszawa w miejscowości Leszno. Prowadząc dalej na południe, krzyżuje się z Drogą Krajową numer 2 w Błoniu, a następnie w miejscowości Tłuste z planowaną Autostradą A2. Następnie przechodzi przez Grodzisk Mazowiecki, gdzie krzyżuje się między innymi z DW 719 Warszawa - Żyrardów. DW579 kończy się w miejscowości Radziejowice, włączając się w DK 8 Warszawa - Wrocław, czyli "trasę katowicką".
Zarządcą drogi jest Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Niektóre fragmenty drogi zostały zmodernizowane, niektóre nadal czekają na przebudowę. Część z miejscowości na trasie ma otrzymać obwodnice. Należy podkreślić, że droga ta nie jest i nie będzie przeznaczona do ruchu tranzytowego. Nawet nowe odcinki nie będą bezkolizyjne. Nie przewiduje się również znaczącego poszerzenia jezdni, poza odcinkami obwodnic.
Ze względu na połączenie z licznymi istniejącymi lub planowanymi drogami wysokiej klasy (autostrady, drogi krajowe) rolą DW579 jest zapewnienie sprawnego rozprowadzenia ruchu w terenie.
|
|
Odcinek Kazuń - Leszno - Błonie (29,414 km)
DW579 została na tym odcinku przebudowana w roku 2007.
Wykonano nowe mosty i przepusty, zatoki autobusowe, chodniki oraz utwardzone pobocze. Inwestycja otrzymała dofinansowanie ze środków UE.
Specyfikacja techniczna:
- Klasa G
- Szerokość jezdni 7 metrów
- Nośność 11,5 tony na oś
- Kategoria ruchu KR4
Zachodnia Obwodnica Błonia (2,190 km)
Projektuje się realizację zachodniej obwodnicy Błonia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 579 wraz z budową wiaduktu
nad torami PKP oraz mostu przez rzekę Rokitnicę. Teren planowanej inwestycji znajduje się w zachodniej części miasta Błonie, pomiędzy
skrzyżowaniem ul. Modlińskiej z ul. Sochaczewską a skrzyżowaniem ul. Grodziskiej z ul.
Żukówka. Obejmuje korytarz przeznaczony pod budowę trasy głównej (o szerokości ok. 20 - 40
m i długości ok. 2 150 m) oraz krótkie odcinki ulic poprzecznych, powiązanych funkcjonalnie z
projektowaną Obwodnicą. Za ulicą Kolejową projektowana obwodnica przejdzie nad torami PKP linii magistralnej nr 3 [E-20] relacji Warszawa - Kunowice.
Po południowej stronie torów Obwodnica zostanie wpisana w przekrój ul. Grodziskiej,
leżącej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 579.
Specyfikacja techniczna:
- Klasa G
- Szerokość jezdni 7 metrów
- Nośność 11,5 tony na oś
- Kategoria ruchu KR4
Dostępne materiały:
Zachodnia Obwodnica Grodziska Mazowieckiego (11,930 km)
Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa zachodniej obwodnicy Grodziska Mazowieckiego w ciągu drogi wojewózkiej nr 579 na odcinku Błonie - Kałęczyn.
Przedsięwzięcie obejmować będzie częściową rozbudowę odcinka DW 579 po istniejącym śladzie, od Błonia do miejscowości Tłuste, oraz budowę nowego odcinka drogi stanowiącej obwodnicę Grodziska Mazowieckiego.
Na granicy sołectwa Tłuste i Natolin przewiduje się budowę węzła drogi wojewódzkiej nr 579 z planowaną autostradą A2. Na przebiegu obwodnicy znajdą się dwa obiekty inżynierskie:
- estakada o długości 40 m nad stawami w miejscowości Natolin
- most o długości 26,3 m nad rzeką Mrowa
- wiadukt o długości 68,5 m nad linią kolejową Warszawa-Skierniewice
Specyfikacja techniczna:
- Klasa G
- Szerokość jezdni 7 metrów
- Nośność 11,5 tony na oś
- Kategoria ruchu KR5
Dostępne materiały:
Plany sytuacyjne
Grodzisk Mazowiecki - Radziejowice (około 9 km)
27.01.2009 roku rozstrzygnięto przetarg na przygotowanie dokumentacji środowiskowej.
Opis trasy i materiały zamieścimy zaraz jak tylko dostępna będzie dokumentacja.