Droga Wojewódzka 579
Kazuń - Leszno - Błonie - Grodzisk Mazowiecki - Radziejowice
Długość: 52,756 km
Droga Wojewódzka nr 579 stanowi dogodne połączenie w relacji północ - południe w zachodniej części subregionu warszawskiego. Rozpoczyna się miejscowości Kazuń, na węźle z drogą ekspresową S7 , następnie po przecięciu Kampinoskiego Parku Narodowego krzyżuje się z DW 580 Sochaczew - Warszawa w miejscowości Leszno. Prowadząc dalej na południe, krzyżuje się z Drogą Krajową numer 2 w Błoniu, a następnie w miejscowości Tłuste z planowaną Autostradą A2. Następnie przechodzi przez Grodzisk Mazowiecki, gdzie krzyżuje się między innymi z DW 719 Warszawa - Żyrardów. DW579 kończy się w miejscowości Radziejowice, włączając się w DK 8 Warszawa - Wrocław, czyli "trasę katowicką".
Zarządcą drogi jest Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Niektóre fragmenty drogi zostały zmodernizowane, niektóre nadal czekają na przebudowę. Część z miejscowości na trasie ma otrzymać obwodnice. Należy podkreślić, że droga ta nie jest i nie będzie przeznaczona do ruchu tranzytowego. Nawet nowe odcinki nie będą bezkolizyjne. Nie przewiduje się również znaczącego poszerzenia jezdni, poza odcinkami obwodnic.
Ze względu na połączenie z licznymi istniejącymi lub planowanymi drogami wysokiej klasy (autostrady, drogi krajowe) rolą DW579 jest zapewnienie sprawnego rozprowadzenia ruchu w terenie.
|
|
Odcinek Kazuń - Leszno - Błonie (29,414 km)
Przebudowę drogi podzielono na dwa etapy. Etap I na odcinku Kazuń - Leszno wykonano w roku 2007. Inwestycja otrzymała dofinansowanie ze środków UE.
Etap II na odcinku Leszno - Błonie czeka wciąż na modernizację.
Specyfikacja techniczna:
- Klasa drogi - G
- Szerokość jezdni - 7,0m
- Prędkość projektowa - Vp=60km/h
- Prędkość miarodajna - Vm=80km/h - poza obszarem zabudowy
- Prędkość miarodajna - Vm=70km/h - na terenie zabudowy
- Przyjęta kategoria ruchu - KR4
- Nośność - 115 kN/oś
W ramach przebudowy drogi w etapie I wprowadzano następujące rozwiązania projektowe:
- dostosowano istniejącą konstrukcję nawierzchni do uzyskania założonej nośności 115 kN/oś,
- przeprojektowano istniejący systemu odwodnienia drogi,
- zaprojektowano budowę nowych zatok autobusowych i chodników,
- uwzględniono poprawę widoczności na skrzyżowaniach i w miejscach o ograniczonej widoczności,
- zaprojektowano utwardzenie poboczy kruszywem naturalnym stabilizowanym mech.
- zaprojektowano przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych,
- przeprojektowano kolidującą infrastrukturę podziemną.
Zgodnie z wymogami Zamawiającego stawianymi w SIWZ "założono" nowy, poprawny kilometraż dla przebudowywanej drogi zgodny z "Instrukcją pikietowania dróg krajowych". W związku z powyższym nowy kilometraż przebudowywanego odcinka to: ETAP I - od km 0+147.56 do km 22+601.00 .
Przebieg projektowanej (przebudowywanej) drogi na przeważającej długości pokrywa się
z trasą istniejącą z uwzględnieniem korekt i poszerzeń nie tylko na łukach, ale i na odcinkach prostych oraz skrzyżowaniach. Skrzyżowania w mniejszym lub większym stopniu wymagają, poza
wzmocnieniem nawierzchni, korekty geometrii w planie, budowy chodników i przejść dla pieszych, a na niektórych z nich budowy azyli dla pieszych. Ponadto zostało zaprojektowano nowe, bardziej czytelne oznakowanie pionowe i poziome oraz usunięto te przeszkody, które niebezpiecznie ograniczają widoczność na skrzyżowaniach i mogą być powodem poważnych kolizji drogowych. Wykonano pomiary natężenia ruchu pojazdów i pieszych oraz analizę bezpieczeństwa ruchu na tym odcinku. Na tej podstawie wykonano szczegółowe rozwiązania skrzyżowań oraz lewoskrętów.
Projekt budowlany dla etapu I
|
W dokumencie m.in.:
PODSTAWA OPRACOWANIA
PRZEDMIOT, ZAKRES I CEL OPRACOWANIA
STAN FORMALNO - PRAWNY
STAN ISTNIEJĄCY (PRZED INWESTYCJĄ)
ROZWIĄZANIA PROJEKTOWE
Przedmiotem opracowania projekt wykonawczy przebudowy drogi wojewódzkiej nr 579 relacji Kazuń - Błonie, ETAP I od km 0+147.56 do km 22+601.00 na terenie gmin Czosnów i Leszno.
Powyższa inwestycja zlokalizowana jest terenie województwa mazowieckiego w pasie drogowym drogi nr 579 na odcinku przebiegającym przez tereny wsi: Kazuń Nowy, Kazuń Bielany, Kazuń Polski, Sowia Wola, Dąbrówka, Aleksandrów, Kiścienne, Cybulice Małe i Cybulice Duże, Roztoka, Łubiec, Kępiaste położonych na terenie gmin Czosnów i Leszno w starostwach: Nowy Dwór Mazowiecki oraz Warszawa Zachód.
Istniejąca droga wojewódzka nr 579 przebiega na projektowanych odcinkach po terenie falistym, charakteryzującym się w przeważającej części zagospodarowaniem typowo rolniczym, natomiast tylko lokalnie krajobraz stanowi zwarta zabudową wraz z zagospodarowaniem handlowo-mieszkalnym - miasto Leszno. Na odcinkach od km 4+400 do 4+600 oraz od km 7+200 do km 8+800 trasa przecina w kilku miejscach tereny leśne - lasy iglaste oraz mieszane, tereny stanowiące pradolinę Wisły jak również należące do Kampinoskiego Parku Narodowego.
Specyfikacja techniczna 2,60 MB
|
Zachodnia Obwodnica Błonia (2,190 km)
Projektuje się realizację zachodniej obwodnicy Błonia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 579 wraz z budową wiaduktu
nad torami PKP oraz mostu przez rzekę Rokitnicę. Teren planowanej inwestycji znajduje się w zachodniej części miasta Błonie, pomiędzy
skrzyżowaniem ul. Modlińskiej z ul. Sochaczewską a skrzyżowaniem ul. Grodziskiej z ul.
Żukówka. Obejmuje korytarz przeznaczony pod budowę trasy głównej oraz krótkie odcinki ulic poprzecznych, powiązanych funkcjonalnie z
projektowaną Obwodnicą. Za ulicą Kolejową projektowana obwodnica przejdzie nad torami PKP linii magistralnej nr 3 [E-20] relacji Warszawa - Kunowice.
Po południowej stronie torów Obwodnica zostanie wpisana w przekrój ul. Grodziskiej,
leżącej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 579. Dla przedmiotowej inwestycji przewiduje się dwa warianty przebiegu drogi (wariant
I i II), obydwa po zachodniej stronie centrum miasta, róSniące się przebiegiem tylko
w końcowym fragmencie trasy. Długość analizowanego odcinka projektowanej DW579 wynosi: ok. 2,2 km w wariancie I, ok. 2,4 km w wariancie II.
Specyfikacja techniczna:
- Klasa G
- Szerokość jezdni 7 metrów
- Nośność 11,5 tony na oś
- Kategoria ruchu KR4
|
W dokumencie m.in.:
OPIS PRZEDSIĘWZIĘCIA DROGOWEGO
OPIS ELEMENTÓW PRZYRODNICZYCH ŚRODOWISKA I ZABYTKÓW
OPIS PRZEWIDYWANYCH SKUTKÓW DLA ŚRODOWISKA W PRZYPADKU NIEPODEJMOWANIA PRZEDSIĘWZIĘCIA
OPIS WARIANTÓW PRZEDSIĘWZIĘCIA
OKREŚLENIE PRZEWIDYWANEGO ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO ANALIZOWANYCH WARIANTÓW
UZASADNIENIE PROPONOWANEGO PRZEZ WNIOSKODAWCĘ WARIANTU
OPIS PRZEWIDYWANYCH ZNACZĄCYCH ODDZIAŁYWAŃ NA ŚRODOWISKO
OPIS DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU ZMNIEJSZENIE NEGATYWNEGO ODDZIAŁYWANIA
STRESZCZENIE W JĘZYKU NIESPECJALISTYCZNYM
ZAŁĄCZNIKI 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12
Celem niniejszego opracowania jest ocena poszczególnych wariantów planowanego
przedsięwzięcia pod względem wpływu na środowisko i zdrowie ludzi oraz
akceptacji społecznej. Niniejszy raport uwzględnia wpływ przedsięwzięcia na
poszczególne elementy środowiska oraz zdrowie ludzi, bazując na przyjętych
rozwiązaniach technologicznych i lokalizacyjnych dla planowanego przedsięwzięcia
uszczegółowionych w stosunku do Karty informacyjnej.
Niniejszy raport opracowany został dla potrzeb orzecznictwa administracyjnego
i stanowi załącznik do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach.
Rysunek nr 1 - Lokalizacja inwestycji na terenie miasta Błonie 4,07 MB
Rysunek nr 2 - Prognozowane natężenie ruchu dla wariantu zerowego i wariantów projektowanych 0,025 MB
Rysunek nr 3 - Uwarunkowania przyrodnicze i kulturowe 6,79 MB
Rysunek nr 4 - Lokalizacja inwestycji w stosunku do Warszawskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu 1,85 MB
Rysunek nr 5 - System odwodnienia projektowanej drogi 5,44 MB
|
Załącznik nr 10 - Mapy rozprzestrzeniania się hałasu
Zachodnia Obwodnica Grodziska Mazowieckiego (11,930 km)
Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa zachodniej obwodnicy Grodziska Mazowieckiego w ciągu drogi wojewózkiej nr 579 na odcinku Błonie - Kałęczyn.
Przedsięwzięcie obejmować będzie częściową rozbudowę odcinka DW 579 po istniejącym śladzie, od Błonia do miejscowości Tłuste, oraz budowę nowego odcinka drogi stanowiącej obwodnicę Grodziska Mazowieckiego.
Na granicy sołectwa Tłuste i Natolin przewiduje się budowę węzła drogi wojewódzkiej nr 579 z planowaną autostradą A2. Na przebiegu obwodnicy znajdą się dwa obiekty inżynierskie:
- estakada o długości 40 m nad stawami w miejscowości Natolin
- most o długości 26,3 m nad rzeką Mrowa
- wiadukt o długości 68,5 m nad linią kolejową Warszawa-Skierniewice
Specyfikacja techniczna:
- Klasa G
- Szerokość jezdni 7 metrów
- Nośność 11,5 tony na oś
- Kategoria ruchu KR5
Raport oddziaływania na środowisko
dla odcinka od węzła z autostradą A2 (km 2+209,60) do drogi wojewódzkiej nr 579 w m. Kałęczyn (km 9+560,51)
|
W dokumencie m.in.:
OPIS PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA
OPIS ELEMENTÓW PRZYRODNICZYCH
OPIS ZABYTKÓW CHRONIONYCH
OKREŚLENIE PRZEWIDYWANEGO ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO
OPIS ANALIZOWANYCH WARIANTÓW
Tematem opracowania jest raport o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia: Budowa Zachodniej Obwodnicy Grodziska Mazowieckiego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 579, relacji Kazuń Polski-Radziejowice na odcinku od węzła z autostradą A2 (km 2+209,60) do drogi wojewódzkiej nr 579 w m. Kałęczyn (km 9+560,51), wykonany w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia.
Projektowana obwodnica ma stanowić alternatywę dla funkcjonującej drogi wojewódzkiej nr 579 i zapewnić dogodne połączenie z autostradą A2.
Początek inwestycji zlokalizowano na wybudowanym odcinku drogi wojewódzkiej DW 579 w ramach budowy węzła autostradowego A2/DW579 "Tłuste" w km 2+209.60 (początek trasy), natomiast koniec na istniejącym odcinku DW 579 w m. Kałęczyn w km 9+560.51 (koniec trasy).
Plan orientacyjny 1,79 MB
Plan sytuacyjny 16,6 MB
Plany zagospodarowania przestrzennego 16,9 MB
Obiekty inżynierskie 3,81 MB
|
|
Niniejszy ANEKS zawiera uzupełnienia do Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dotyczącego "Budowy zachodniej obwodnicy Grodziska Mazowieckiego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 579, relacji Kazuń Polski-Radziejowice na odcinku od węzła z autostradą A2 (km 2+209,60) do drogi wojewódzkiej nr 579 w m. Kałęczyn (km 9+560,51)" opracowanego w styczniu 2015 r. Wprowadzone korekty i uzupełnienia wynikają z treści wezwania RDOŚ a dnia 06.02.2015 (WOOŚ-II.4210.54.2014.MW).
Mapa oddziaływania na środowisko 7,92 MB
Mapa oddziaływania na środowisko wariantu alternatywnego 7,92 MB
|
|
Niniejszy ANEKS zawiera uzupełnienia do Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dotyczącego "Budowy zachodniej obwodnicy Grodziska Mazowieckiego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 579, relacji Kazuń Polski-Radziejowice na odcinku od węzła z autostradą A2 (km 2+209,60) do drogi wojewódzkiej nr 579 w m. Kałęczyn (km 9+560,51)" opracowanego w styczniu 2015 r. Wprowadzone korekty i uzupełnienia wynikają z treści wezwania RDOŚ a z dnia 29.04.2015 r.(WOOŚ-II.4210.54.2014.MW).
Mapa ewidencyjna oddziaływania hałasu 9,13 MB
Spływ wód 5,21 MB
|
Grodzisk Mazowiecki - Radziejowice (10,421 km)
Projektowana inwestycja obejmuje przebudowę odcinka drogi woj. nr 579 położonego w województwie mazowieckim na terenie powiatu grodziskiego i żyrardowskiego, w tym na terenie dwóch gmin: Grodzisk Mazowiecki (powiat grodziski) od km 41+178 do km 45+716 (L=4,538 km), Radziejowice (powiat żyrardowski) od km 45+716 do km 51+599 (L=5,883km).
W obecnym stanie nawierzchnia nie spełnia parametrów wymaganych dla klasy drogi G. W większości nawierzchnia drogi jest wyeksploatowana i uszkodzona, a powstałe odkształcenia, spękania i zniszczone krawędzie jezdni stwarzają istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu i są źródłem hałasu. Stan obecnego odwodnienia pasa drogi nie zabezpiecza prawidłowego funkcjonowania drogi i stanowi zagrożenie dla terenów sąsiadujących z drogą.
Rodzaj projektowanych robót:
- poszerzenie i wzmocnienie istniejącej nawierzchni drogi
- przebudowa jednego obiektu mostowego
- przebudowa i budowa nowych obiektów inżynierskich / przepusty / w dostosowaniu
do projektu drogi
- korekta nie normatywnych łuków poziomych
- budowa nowych, oraz rozbudowa istniejących zatok autobusowych
- rozbudowa i budowa chodników
- rozbudowa i budowa ścieżek rowerowych
- rozbudowa skrzyżowań z drogami publicznymi
- rozbudowa i budowa zjazdów publicznych i indywidualnych
- wykonanie odwodnienia korpusu drogowego - odwodnienie powierzchniowe, a na
odcinku o przekroju ulicznym i półulicznym za pomocą kanalizacji deszczowej
- rozbudowa lub zabezpieczenie w niezbędnym zakresie urządzeń obcych
kolidujących z rozbudowywana drogą i obiektami inżynierskimi
- oczyszczenie pasa drogowego z drzew i krzewów znajdujących się w poboczu
drogi i przydrożnych rowach dla poprawy odwodnienia , widoczności i
bezpieczeństwa ruchu drogowego
Trasa przedsięwzięcia nie koliduje ani nie przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie terenów objętych ochroną prawną, ustanowionych na podstawie ustawy o ochronie przyrody, jak: pomniki przyrody, stanowiska dokumentacyjne czy użytki ekologiczne. Inwestycja nie będzie miała negatywnego wpływu na stan i funkcjonowanie obszarów Natura 2000, położonych w znacznej odległości od terenu inwestycji. W sąsiedztwie przebudowy nie występują inne tereny chronione na mocy przepisów szczególnych, takie jak: strefy ochronne ujęć wody, chronione zbiorniki wód podziemnych czy stanowiska archeologiczne.
Przebudowa realizowana będzie w sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz gruntów rolnych i leśnych
Decyzja środowiskowa z dnia 21 czerwca 2010 r.
|
|
Plan orientacyjny JPG 8,53 MB
|