Odcinek miejski Odcinek zamiejski |
Trasa Salomea-Wolica |
Trasa
Salomea-Wolica stanowić będzie łącznik pomiędzy drogami ekspresowymi S7, S8 i Południową
Obwodnicą Warszawy S2, a miejskim układem komunikacyjnym Warszawy. Będzie to
nowy wylot na Katowice i Kraków, którego głównym zadaniem będzie odciążenie
Al.Krakowskiej, Raszyna i Janek. Planowane przedsięwzięcie będzie polegać na budowie drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7.
Trasa będzie się zaczynać w węźle "Salomea" z Al. Jerozolimskimi i ul. Nowolazurową. Przetnie poprzeczną trasę Południowej Obwodnicy Warszawy w węźle "Opacz", około 600 m od granic administracyjnych Warszawy.
Dalej trasa pobiegnie w kierunku południowo-wschodnim pomiędzy Raszynem a Michałowicami. Na przecięciu drgi powiatowej Janki - Pruszków powstanie węzeł "Wypędy" (Sokołowska). Trasa włączy się w istniejąca drogę nr 8 Warszawa - Wrocław na granicy wsi Janki Małe i Wolica, gdzie powstanie węzeł "Janki Małe". W tym węźle trasa będzie się rozwidlać na S8 w kierunku Wrocławia i drogę krajową nr 7 w kierunku Krakowa. Planowana inwestycja skończy się w węźle "Paszków" z drogą wojewódzką nr 721 na kierunku wrocławskim i w węźle "Magdalenka" z drogą wojewódzką nr 721 na kierunku krakowskim.
Główne parametry techniczne trasy:
|
W dokumencie m.in.:Przedmiotem niniejszego raportu o oddziaływaniu na środowisko (ROS) jest przedsięwzięcie polegające na planowanej budowie łacznikowej drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Wolica wraz z powiazaniem z droga krajowa nr 7 na odcinku zlokalizowanym w granicach m. st. Warszawa, stanowiacym tzw. "łacznik ekspresowy" od wezła "Opacz" (skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 Salomea - Wolica z Południową Obwodnicą Warszawy) do włączenia w Al. Jerozolimskie poprzez zaprojektowany wezeł "Salomea". Streszczenie raportu 0,29 MB Przekroje normalne 9,28 MB Inwentaryzacja przyrodnicza 1,87 MB Urządzenia ochrony środowiska 5,78 MB Obszarowa mapa hałasu 4,33 MB Uwarunkowania środowiskowe 8,09 MB |
Orientacja Etap I - S8 9,06 MB |
Orientacja Etap II - DK7 7,16 MB |
---|
Projekt zagospodarowania terenu Etap I - S8 29,2 MB |
Projekt zagospodarowania terenu Etap II - DK7 17,9 MB |
---|
Przekroje normalne Etap I - S8 17,3 MB |
Przekroje normalne Etap II - DK7 2,33 MB |
---|
Koncepcja stałej organizacji ruchu Etap II - DK7 13,5 MB |
Plan sytuacyjny Etap II - DK7 20,5 MB |
---|
Symulacja ruchu dla skrzyżowania DK7/WD721 - rok 2030 szczyt popołudniowy |
Symulacja ruchu dla skrzyżowania DK7/WD721 - rok 2030 szczyt poranny |
---|
Analiza uzyskania rezerwy na trzeci pas ruchu drogi ekspresowej S8 na odcinku Węzeł "Janki Małe" - Węzeł "Paszków"W dokumencie m.in.:Przedmiotem opracowania jest analiza uzyskania rezerwy na trzeci pas ruchu drogi ekspresowej S8 na odcinku Węzeł "Janki Małe" - Węzeł "Paszków". Odcinek objęty opracowaniem jest częścią zamierzenia inwestycyjnego: "Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Wolica wraz powiązaniem z drogą krajową nr 7, Etap I - Budowa drogi ekspresowej S8 węzeł Paszków (z węzłem) - węzeł Opacz (bez węzła) - węzeł Łopuszańska (bez węzła), Część 1 - odcinek zlokalizowany poza granicami m.st. Warszawy." Plan orientacyjny 2,82 MB Przekroje normalne 2,44 MB Plan sytuacyjny 12,6 MB |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem opracowania jest ocena oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pt.: Budowa drogi ekspresowej S8 Salomea-Wolica na odcinku: węzeł "Opacz" (z wyłączeniem węzła) - "Janki Małe" = węzeł "Paszków" (z węzłem) wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 na odcinku "Janki Małe" - "Magdalenka". Zakres opracowania obejmuje ocenę dwóch sytuacji - budowę drogi ekspresowej S8 z powiązaniem z drogą krajową nr 8 oraz rozwiązania polegającego na niepodejmowaniu przedsięwzięcia. W niniejszym opracowaniu wzięto pod uwagę wpływ budowy drugiego południowego wylotu z Warszawy - od węzła Lotnisko do obwodnicy Grójca. Streszczenie raportu 1,07 MB Uzgodnienia i opinie 11,1 MB Wydruki z programu OpaCal3m dotyczące powoetrza 0,17 MB |
Uwarunkowania środowiskowe 18,4 MB |
Klimat akustyczny oraz wyburzenia 19,4 MB |
Urządzenia chroniące środowisko 37,6 MB |
---|
System odwodnienia 18,8 MB |
Uwarunkowania migracyjne w rejonie Lasu Sękocińskiego JPG 2,74 MB |
---|
Oddziaływanie skumulowane w zakresie migracji 4,82 MB |
Oddziaływanie skumulowane w zakresie hałasu 4,79 MB |
Lokalizacja urządzeń chroniących środowisko 44,9 MB |
---|
Szlaki turystyczne JPG 3,40 MB |
Uwarunkowania migracyjne JPG 2,74 MB |
---|