Forum       Kontakt       Księga gości       Mapa strony

30 sierpnia 2011

Wnioski do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Odolan

Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy

pl. Defilad 1

00-901 Warszawa

Wnioski do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Odolan

W związku z uchwałą Rady m.st. Warszawy w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Odolan składamy następujące wnioski:

1)      Uwzględnienie w projekcie MPZP wariantu II Koncepcji przedłużenia ul. Prądzyńskiego w kierunku zachodnim na terenie Odolan, w szczególności w zakresie przebiegu:

a)      ulicy Prądzyńskiego w klasie technicznej zbiorczej (Z),

b)      ulicy Mszczonowskiej w klasie technicznej zbiorczej (Z),

Uzasadnienie:

Koncepcja (…) potwierdza zasadność budowy przedłużenia ulic Prądzyńskiego oraz Mszczonowskiej jako ulic łączącej obszary rozdzielone al. Prymasa Tysiąclecia oraz siecią kolejową. Co więcej, przeznacza się im rolę głównych osi komunikacyjnych obszaru.

Wariant II Koncepcji (…) jest spójny z projektem sąsiadującego MPZP rejonu Czyste, który jest bardziej zaawansowany administracyjnie niż rzeczony plan.

c)      Trasy NS.

Uzasadnienie:

Trasa NS jest zapisana w dokumentach miejskich jako jeden z podstawowych elementów sieci transportowej miasta. Ulica ta przyczyni się do odciążenia układu komunikacyjnego od drogowego ruchu międzydzielnicowego.

2)      Dopuszczenie realizacji linii tramwajowej w osi ulicy Ordona oraz Prądzyńskiego (odc. Ordona – Sowińskiego).

Uzasadnienie:

W związku z planowaną realizacją linii tramwajowej w ciągu ulicy Kasprzaka oraz Ordona (odc. Kasprzaka – Wolska) powstanie sytuacja, w której ruch tramwajowy prowadzony z centrum Warszawy dwoma liniami tramwajowymi (w osi ul. Kasprzaka/Prostej oraz Wolskiej/”Solidarności”) będzie musiał zmieścić się na ul. Połczyńskiej. W opinii SISKOM grozi to przeciążeniem linii tramwajowej w ul. Połczyńskiej lub ograniczeniem częstotliwości kursowania tramwajów na liniach tramwajowych położonych w dzielnicach centralnych.

W związku z tym proponujemy rozważenie realizacji linii tramwajowej poprowadzonej na teren Odolan, która umożliwi odciążenie ciągu ul. Połczyńskiej, a jednocześnie zapewni dociążenie linii w centrum Warszawy celem maksymalnego wykorzystania ich przepustowości.

Spodziewamy się, że zagospodarowanie terenu Odolan będzie co najmniej częściowo stanowić zabudowa mieszkaniowa, stąd również w tym rejonie tramwaj może być pożądanym środkiem transportu na średnim dystansie.

Uprzejmie prosimy o uwzględnienie naszych wniosków.