Forum       Kontakt       Księga gości       Mapa strony

21 kwietnia 2010

Przebiegu Trasy Mostu Północnego w projekcie Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta Marki

Marszałek Województwa Mazowieckiego

Szanowny Panie Marszałku,

W związku z uzyskaniem informacji o przedłożeniu do uzgodnienia przez Zarząd Województwa projektu Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego (dalej SUiKZP) miasta Marki, w którym literalnie zostało zapisane wykreślenie Trasy Mostu Północnego (dalej TMP), prosimy o możliwość złożenia uwag do przedmiotowego dokumentu przez wydaniem postanowienia.

Stowarzyszenie stoi na stanowisku, iż uzgodnienie projektu przedmiotowego Studium bez rezerwy pod TMP w klasie technicznej głównej (G) na odcinku: granica m.st. Warszawy – droga wojewódzka nr 631 stoi w sprzeczności z zapisami Planu Zagospodarowania Województwa Mazowieckiego. Co więcej, obowiązujące SUiKZP m.st. Warszawy zakłada prowadzenie w tym korytarzu drogowym trasy tramwajowej na teren Marek. W związku z tym SISKOM podziela negatywną opinię m.st. Warszawy dla projektu Studium miasta Marki – zgodnie z informacjami uzyskanymi w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy.

Zdaniem SISKOM Trasa Mostu Północnego jest niezbędnym elementem planowanego układu drogowo-ulicznego w północno-wschodniej części aglomeracji warszawskiej. Wprowadzenie nowych korytarzy drogowych wraz z ciągami komunikacji szynowej wpłynie pozytywnie na rozkład ruchu oraz rozwój zarówno Marek, jaki i Białołęki. Zwracamy również uwagę, iż TMP ma również za zdanie poprawić powiązania ponadlokalne między gminami pasma wołomińskiego oraz północnymi dzielnicami Warszawy.

Stowarzyszenie stoi na stanowisku, iż projektowany przebieg musi wykorzystywać w jak największym stopniu rezerwę terenową wyznaczoną na przełomie lat 70 i 80 XX w. oraz uszczegółowioną w Studium technicznym Trasy Mostu Północnego (odcinek rzeka Wisła – ul. Okólna w Markach), BPRW S.A., 1989 r.. Nie do zaakceptowania jest wykorzystywanie obecnej istniejącego układu ulicznego i wprowadzanie TMP na ulice klasy niższej niż G. Plan Zagospodarowania Województwa Mazowieckiego definiuje przedmiotową trasę jako „planowaną drogę klasy G” – zatem wnioskować można, że TMP ma stanowić zupełnie nowy element sieci drogowo-ulicznej.

 

Uprzejmie prosimy o pozytywne rozpatrzenie naszego wniosku i możliwość wyrażenia opinii oraz spotkanie z Zarządem Województwa celem omówienia przedmiotowej sprawy. Prosimy także poszczególne jednostki wymienione poniżej o zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie.

Kategoria: Aglomeracja, Planistyka, Wnioski i uwagi — Tagi: