Forum       Kontakt       Księga gości       Mapa strony

15 czerwca 2010

Wnioski do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Powiśla Południowego

Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy

Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM składa następujące wnioski do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Powiśla Południowego:

1)      Zaprojektować na obszarze planu sieć dróg rowerowych zgodnie ze standardami[1] – załącznik do Zarządzenia Nr 3618/2009 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 4 września 2009 r. zmieniające zarządzenie w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju komunikacji rowerowej.

Uzasadnienie:

Zaplanowanie sieci dróg rowerowych spowoduje spadek ruchu kołowego na obszarze opracowania. Wyznaczanie przebiegu poszczególnych elementów sieci zgodnie ze standardami projektowymi i wykonawczymi poprawi identyfikację całego podsystemu rowerowego w mieście.

2)      Przewidzieć w planie umieszczenie Wisłostrady pod ziemią, na całej długości w obszarze planu. Trasa powinna być połączona z istniejącym tunelem Wisłostrady, a także z układem lokalnym, jedynie z Aleją 3 Maja (Mostem Poniatowskiego), oraz Aleją Armii Ludowej (Trasą Łazienkowską).

3)      Przewidzieć lokalizację drogi klasy zbiorczej (Z) na powierzchni ziemi, powiązanej z lokalnym układem komunikacyjnym.

4)      Przewidzieć lokalizację terenów zabudowy oraz przestrzeni publicznej na terenie uwolnionym od jezdni Wisłostrady.

Uzasadnienie:

Stowarzyszenie proponuje kontynuację procesu „chowania” Wisłostrady pod ziemią. Uważamy, że zapisy Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego, przewidujące w tej osi drogę klasy głównej ruchu przyspieszonego (GP), powinny być zrealizowane. Jednocześnie faktem jest, iż odcięcie miasta od Wisły jest spowodowane między innymi istnieniem tej trasy. Rozwiązaniem docelowym, zapisanym w planie zagospodarowania, powinno być jej ukrycie pod ziemią.

Proponowana droga klasy zbiorczej powinna być reprezentacyjną aleją, powiązaną ściśle z ulicami Powiśla. Zachowanie jezdni umożliwi m.in. obsługę otoczenia komunikacją autobusową.

Część terenu zajmowana obecnie przez jezdnie Wisłostrady może być wykorzystana pod zabudowę komercyjną bądź publiczną, na wzór Centrum Nauki Kopernik. Realizacja zabudowy komercyjnej może stanowić jedno ze źródeł finansowania przedłużenia tunelu Wisłostrady.

Prosimy o pozytywne rozpatrzenie naszych wniosków.


[1] Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie autorstwa TransEko sp.j., Wrzesień 2009.

Kategoria: Planistyka, Warszawa, Wnioski i uwagi — Tagi: