Forum       Kontakt       Księga gości       Mapa strony

4 sierpnia 2010

Wnioski do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Salomea

Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy

W związku z uchwałą Nr LXII/1898/2009 z dnia 17 września 2009 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Salomea prosimy o uwzględnienie następujących wniosków:

1.    Zaprojektować na obszarze planu sieć dróg rowerowych zgodnie ze standardami[1] – załącznik do Zarządzenia Nr 3618/2009 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 4 września 2009 r. zmieniające zarządzenie w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju komunikacji rowerowej.

Uzasadnienie:

Zaplanowanie sieci dróg rowerowych wpłynie korzystnie na spadek ruchu kołowego na obszarze opracowania. Wyznaczanie przebiegu poszczególnych elementów sieci zgodnie ze standardami projektowymi i wykonawczymi poprawi identyfikację całego podsystemu rowerowego w mieście.

2.    Zaprojektować ul. Salomejską w klasie L bez zastosowania wydzielonego ciągu rowerowego. Ruch rowerowy ze względu na uspokojenie ruchu i małą liczbę pojazdów, występującą na istniejącym już odcinku ww. drogi w gm. Michałowice, będzie odbywał się na zasadach ogólnych. Po stronie północnej zaprojektować chodniki, po południowej zieleń izolacyjną.

Uzasadnienie:

Realizacja ww. wniosku pozwoli na wytworzenie przestrzeni przyjaznej pieszym i rowerzystom w rejonie zabudowy podmiejskiej i rezydencjonalnej. Prowadzenie ruchu rowerowego na zasadach ogólnych pozwoli ograniczyć zajętość terenu i wprowadzić zieleń izolacyjną, która ograniczy negatywne oddziaływanie akustyczne linii WKD.

3.    Zaprojektować na przedłużeniu ul. Centralnej (gm. Michałowice, wieś Opacz), wzdłuż linii WKD, drogę rowerową. Na odcinku gr. planu – Trasa Salomea-Wolica na przedłużeniu ww. ulicy zaprojektować drogę wewnętrzną lub dojazdową zakończoną zwrotką, bez wydzielenia ruchu rowerowego.

Uzasadnienie:

Wniosek jest związany z projektem budowy systemu ścieżek rowerowych na terenie zachodniego Mazowsza, który jest koordynowany przez Urząd Miasta Pruszków. Zgodnie z opracowaniem Koncepcja Programowo-Przestrzenna systemu ścieżek rowerowych na terenie Gmin Zachodniego Mazowsza zrzeszonych w stowarzyszeniu „Mazovia” autorstwa Studio Largo po południowej stronie linii WKD projektowana jest droga rowerowa łącząca m.st. Warszawa z gminami położonymi wzdłuż ww. linii kolejowej. Przedmiotowe opracowanie jest dostępne w Urzędzie Miasta Pruszków oraz na stronie SISKOM.

Należy zaznaczyć, iż miasto Pruszków uzyskało do Biura Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy zgodę na korzystanie z opracowania Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie autorstwa TransEko sp.j.

4.    Wrysować w plan Trasę Salomea-Wolica wraz z drogami serwisowymi zgodnie z projektem budowlanym opracowanym przez DHV Polska Sp. z o.o. dla GDDKiA o/Warszawa.

Uzasadnienie:

Trasa Salomea-Wolica przebiega w korytarzu zarezerwowanym w SUiKZP oraz posiada wszystkie ważne i prawomocne decyzje adminstracyjne.

5.    Na ul. Szyszkowej zaprojektować przystanki w istniejących lokalizacjach, obustronne chodniki i drogi rowerowe. W rejonie nowego przebiegu nad węzłem „Opacz” dostosować przebieg dróg rowerowych i chodników do projektu budowlanego Południowej Obwodnicy Warszawy, odc. Konotopa – Lotnisko, opracowanym przez DHV Polska Sp. z o.o. dla GDDKiA o/Warszawa.

6.    Na ul. Mineralnej zaprojektować obustronne chodniki i drogi rowerowe.

7.    Na ul. Jutrzenki zaprojektować przystanki autobusowe, obustronne chodniki i drogę rowerową po stronie wschodniej.

Uzasadnienie:

Ze względu na duże natężenie ruchu samochodowego oraz stały rozwój zabudowy usługowej, magazynowej i mieszkaniowej zasadne jest zaprojektowanie linii rozgraniczających w sposób umożliwiający spełnienie powyższego wniosku.

8.    W rejonie p.o. Warszawa Salomea zaprojektować jednopoziomowy parking „park&ride” oraz „bike&ride”.

Uzasadnienie:

Niewielki jednopoziomowy parking dla samochodów i rowerów pozwoli wykreować w tym rejonie punkt przesiadkowy dla obszaru Salomei, Opaczy Wielkiej i części Opaczy Małej.

9.    Wzdłuż Trasy Salomea-Wolica zaprojektować zieleń izolacyjną oraz zabudowę handlową lub usługową. Nie lokalizować zabudowy mieszkaniowej.

Uzasadnienie:

Zabudowa usługowa i zieleń izolacyjna pozwoli ograniczyć negatywne oddziaływanie Trasy Salomea-Wolica na budynki mieszkaniowe. Ze względów komunikacyjnych należy spodziewać się, że położenie będzie atrakcyjne dla przedsiębiorców.

Uprzejmie prosimy o pozytywne rozpatrzenie uwag.


[1] Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie autorstwa TransEko sp.j., Wrzesień 2009.

Kategoria: Planistyka, Warszawa, Wnioski i uwagi — Tagi: