Forum       Kontakt       Księga gości       Mapa strony

9 sierpnia 2010

Wnioski do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Śródmieścia Południowego w rejonie ul. Poznańskiej

Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy

W związku z uchwałą Nr LXXXII/2350/2010 z dnia 13 maja 2010 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Śródmieścia Południowego w rejonie ul. Poznańskiej. prosimy o uwzględnienie następujących wniosków:

1.    Zaprojektować na obszarze planu sieć dróg rowerowych zgodnie ze standardami[1] – załącznik do Zarządzenia Nr 3618/2009 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 4 września 2009 r. zmieniające zarządzenie w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju komunikacji rowerowej.

Uzasadnienie:

Zaplanowanie sieci dróg rowerowych wpłynie korzystnie na spadek ruchu kołowego na obszarze opracowania. Wyznaczanie przebiegu poszczególnych elementów sieci zgodnie ze standardami projektowymi i wykonawczymi poprawi identyfikację całego podsystemu rowerowego w mieście.

2.    Zaprojektować stację I linii metra A-12 „Pl. Konstytucji” między ul. Piękną a Wilczą. Wejścia do stacji wrysować w podcienia istniejących budynków.

Uzasadnienie:

Wprowadzenie stacji A-12 we wskazanej lokalizacji pozwoli na obsługę Pl. Konstytucji oraz powiązanie z poprzecznym ciągiem Koszykowa – Piękna. Wprowadzenie wejść na stację w istniejące budynki ma na celu uniknięcie zawężenia chodnika oraz lokowania w osi widokowej ul. Marszałkowskiej zadaszeń.

3.    W ciągu ul. Marszałkowskiej wprowadzić przekrój dwujezdniowy i dopuścić realizację trasy tramwajowo-autobusowej.

Uzasadnienie:

Wniosek nawiązuje do zapisów projektu mpzp rejonu PKiN oraz wyników opracowań Studium koncepcyjne układu komunikacyjnego rejonu Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie z wnioskami do planu miejscowego i Studium Wykonalności dla projektu „Program poprawy BRD wWarszawie” autorstwa TransEko.

4.    W ciągu ul. Chałubińskiego nie dopuszczać realizacji trasy tramwajowo-autobusowej.

Uzasadnienie:

Wprowadzenie TTA w ciągu ul. Chałubińskiego nie było analizowane w opracowaniach Studium wykonalności dla projektu pt. „Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu Al. Jana Pawła II – odcinek pętla Kielecka – pętla Piaski” i Rezultaty studium wykonalności dla projektu pt. „Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu Al. Jana Pawła II – odcinek pętla Kielecka – pętla Piaski”. Wprowadzenie autobusów na torowisko obniży przepustowość trasy tramwajowej i nie będzie zgodne z celami projektu oraz założeniami poczynionymi przez Beneficjenta – TW Sp. z o.o.. Poprawa ruchu autobusowego może nastąpić poprzez wydzielenie pasa autobusowego z istniejącego przekroju.

Uprzejmie prosimy o pozytywne rozpatrzenie uwag.


[1] Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie autorstwa TransEko sp.j., Wrzesień 2009.

Kategoria: Planistyka, Warszawa, Wnioski i uwagi — Tagi: