Forum       Kontakt       Księga gości       Mapa strony

10 grudnia 2010

Wnioski do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Wierzbna w rejonie ul. Krasickiego

Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy


W związku z Uchwałą Nr LXXXV/2483/2010 Rady m.st. Warszawy z dnia 24 czerwca 2010 roku w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Wierzbna w rejonie ul. Krasickiego, prosimy o uwzględnienie następujących wniosków:

  1. Zachować rezerwę pod ulicę Racławicką (Nowo-Racławicką) o szerokości umożliwiającej zmieszczenie w liniach rozgraniczających ulica klasy głównej (G) o przekroju 2×2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) wraz z pasem dzielącym jezdnie, chodnikami i drogami rowerowymi.

Uzasadnienie:

Wniosek jest zgodny ze SUiKZP, w którym ulica Nowo-Racławicka wpisuje się w ciąg komunikacyjny Racławicka – Dolna – Beethovena, ułatwiający dojazd z Górnego Mokotowa do Trasy Siekierkowskiej i odciążający ulicę Idzikowskiego. W przeciwnym kierunku zapewnia połączenie z planowaną Trasą NS.

Ciąg ulicy Racławickiej – Dolnej – Beethovena będzie stanowił komunikacyjny kręgosłup Mokotowa w osi wschód – zachód. Obecnie funkcję tę pełnią m.in. ul. Idzikowskiego oraz ul. Odyńca, które są do tego nieprzystosowane.

Ponadto warto podkreślić fakt, iż w obowiązujących MPZP położonych na wschód od rzeczonego planu stosowne rezerwy są zachowane.

  1. Zaprojektować w ciągu ulic: Woronicza, Krasickiego i Malczewskiego drogi rowerowe zgodnie ze standardami[1] – załącznik do Zarządzenia Nr 3618/2009 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 4  września 2009 r. zmieniające zarządzenie w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju komunikacji rowerowej.

Uzasadnienie:

Zaplanowanie dróg rowerowych wpłynie korzystnie na spadek ruchu kołowego na obszarze opracowania, a separacja ruchu rowerowego od ruchu samochodowego spowoduje poprawę BRD. Wyznaczanie przebiegu dróg rowerowych zgodnie ze standardami projektowymi i wykonawczymi poprawi identyfikację całego podsystemu rowerowego w mieście.

Uprzejmie prosimy o uwzględnienie naszych wniosków.


[1] Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie autorstwa TransEko sp.j., Wrzesień 2009.

Kategoria: Planistyka, Warszawa, Wnioski i uwagi — Tagi: