Forum       Kontakt       Księga gości       Mapa strony

27 maja 2011

Uwagi do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulic Wolskiej i Płockiej

Sz. P. Hanna Gronkiewicz-Waltz – Prezydent m.st. Warszawy

W związku z wyłożeniem do wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulic Wolskiej i Płockiej Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM przedstawia następujące uwagi.

1) W §11 ust. 2 – dodać do listy ulic, wyznaczonych do prowadzenia komunikacji tramwajowej – ulicę 5 KDZ (Płocką).

2) W §84 ust.5 – dodać – dopuszcza się realizację trasy tramwajowej.

Uzasadnienie:

Tramwaj w ciągu ulicy Płockiej oraz Tunelowej jest elementem postulowanej przez Stowarzyszenie nowej trasy tramwajowej w ciągu ulic Krasińskiego, Elbląskiej, Ostroroga, Płockiej i Tunelowej do Dworca Zachodniego. Propozycja nawiązuje do zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Młynowa[1] i rozwiązań przedstawionych w studium komunikacyjnym rejonu Dworca Zachodniego[2]. Zapewni także powiązanie ze stacją II linii metra Płocka na skrzyżowaniu z ul. Wolską.

3) Zrezygnować z wytyczenia nowych przejść różnopoziomowych (nadziemnych lub podziemnych) przez ulicę 2 KDG (Wolską), pomiędzy obszarami 26 MW(U) i 59-U/MW oraz między obszarami 20 MW(U) i 50-U/MW.

Uzasadnienie:

Istniejące w tym miejscu chodniki są zbyt wąskie, aby było możliwa realizacja przejścia podziemnego lub kładki bez zawężania przekroju jezdni o jeden pas. Zwężona ulica jest możliwa do bezpiecznego pokonania w poziomie terenu, przez co realizacja przejścia różnopoziomowego staje się tym bardziej bezcelowa. Ponadto przy tak ograniczonej szerokości nie jest możliwa realizacja przejścia podziemnego lub kładki, które będą spełniać warunki dostępności dla osób z wózkami i rowerami, a także mających problemy z poruszaniem się (osoby starsze i niepełnosprawne).

4) Zaprojektować dojścia do zespołu przystankowego Zajezdnia Wola po obu stronach przystanków tramwajowych, tj. przy skrzyżowaniu z ulicą Płocką, jak i Skierniewicką.

Uzasadnienie:

Zapewnienie dojścia z obu stron zwiększy bezpieczeństwo, funkcjonalność i dostępność przystanków. Osoby korzystające z tego ruchliwego zespołu przystankowego nie będą zmuszone do korzystania tylko z jednego dojścia. Lokalizacja przystanku pomiędzy dwoma istniejącymi skrzyżowaniami umożliwia bezproblemową dobudowę przejść dla pieszych w ramach najbliższej modernizacji sygnalizacji świetlnej.

5) Zaprojektować dojścia do przystanku kolejowego PKP Warszawa Kasprzaka po obu stronach przystanku, tj. przy ulicach Wolskiej i Kasprzaka, które będą spełniać warunki dostępności dla osób z wózkami i rowerami, a także mających problemy z poruszaniem się (osoby starsze i niepełnosprawne).

Uprzejmie prosimy o uwzględnienie naszych uwag.


[1] Uchwała Nr LXIII/1953/2009 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 8 października 2009 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Młynowa, §12 pkt .15) ppkt a).

[2] Studium komunikacyjne węzła przesiadkowego w rejonie Dworca Zachodniego wraz z układem drogowym i komunikacji publicznej w jego otoczeniu, BPRW, listopad 2008.

Kategoria: Planistyka, Warszawa, Wnioski i uwagi — Tagi: