Forum       Kontakt       Księga gości       Mapa strony

3 czerwca 2011

Uwagi do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zachodniej części obszaru Ursynowa Północnego

Sz. P. Hanna Gronkiewicz-Waltz – Prezydent m.st. Warszawy

Na podstawie art. 18 ust. 1. ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) uchwały Rady Miasta Stołecznego Warszawy nr LXXV/2272/2006 z dnia 18 maja 2006 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego zachodniej części obszaru Ursynowa Północnego prosimy o uwzględnienie następujących uwag:

1. Popieramy dopuszczenie realizacji linii tramwajowej w ciągu ulicy Puławskiej.

Uzasadnienie:

Budowa linii tramwajowej w ciągu ulicy Puławskiej jest zadaniem niezbędnym, umożliwiającym obsługę terenów Ursynowa zachodniego oraz południowej części metropolii.

2. W części tekstowej planu zmienić ustalenia nakazujące dostosowanie urządzeń przeznaczonych do ruchu pieszego do potrzeb osób niepełnosprawnych na dostosowanie do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Uzasadnienie:

Słuszne zapisy planu należy rozszerzyć na inne kategorie osób, które z różnych względów, nie tylko zdrowotnych, mają ograniczoną możliwość korzystania, np. osób z wózkami i rowerami. Należy racjonalnie dążyć do zaspokojenia potrzeb różnych grup, które cechują się odmiennymi potrzebami.

3. W części tekstowej oraz rysunkowej planu wprowadzić zmiany ustalające lub dopuszczające budowę bezkolizyjnego przejścia pieszo-rowerowego nad ulicą Puławską na południe od skrzyżowania z ul. Romera, np. na przedłużeniu ul. Wyczółki. W przypadku lokalizacji bezkolizyjnego przejścia w osi ulicy Janowskiego, na przedłużeniu chodnika położonego obok Komisariatu Policji, kładka powinna przekraczać jedynie jezdnię ul. Puławskiej i kończyć się jeszcze przed estakadą łączącą ul. Puławską i Pileckiego.

Uzasadnienie:

W przedmiotowym rejonie ulica Puławska stanowi istotną barierę przestrzenną, uniemożliwiającą przejście w relacji wschód-zachód. Najbliższe przejścia dla pieszych znajdują się tylko po stronie południowej węzła Puławska/Poleczki/Pileckiego oraz w rejonie węzła Dolina Służewiecka/Rzymowskiego/Puławska, gdzie znajduje się przejście podziemne nieprzystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Nowe przejście w postulowanym rejonie połączy zabudowę położoną w rejonie ul. Wyczółki i Poleczki z główną zabudową Ursynowa. Będzie również stanowić substytut brakującego przejścia dla pieszych po północnej stronie węzła Puławska/Poleczki/Pileckiego.

4. W części tekstowej oraz rysunkowej planu wprowadzić zmiany ustalające realizację ciągu pieszo-rowerowego po południowej stronie ul. Dolina Służewiecka od ul. Puławskiej do al. Komisji Edukacji Narodowej.

Uzasadnienie:

Obecnie istnieje tam chodnik, niestety częściowo zagrodzony płotem przez spółdzielnię mieszkaniową. W dalszej części również już istnieje ciąg pieszy.

5. W części tekstowej i rysunkowej planu ustalić realizację drogi rowerowej po zachodniej stronie al. Komisji Edukacji Narodowej od ul. Surowieckiego, pod ul. Dolina Służewiecka w kierunku Mokotowa, zgodnie z projektem wiaduktu Alei KEN (obecnie w budowie).

Uzasadnienie:

Uwaga ma na celu stworzenie spójnego systemu dróg rowerowych w tym rejonie. Przez cały Ursynów droga rowerowa wiedzie po zachodniej stronie alei KEN. Według planu przejechanie z Ursynowa na Służew wymagać będzie albo przejazdu na wschodnią stronę Alei KEN albo jazdy wzdłuż ul. Surowieckiego a następnie przez tereny zielone do przejścia podziemnego (niedostosowanego dla rowerzystów).

Projekt budowlano-wykonawczy wiaduktu w ciągu al. KEN łączącego Mokotów z Ursynowem zawiera rozwiązania przewidujące bezkolizyjne (względem wiaduktu al. KEN oraz ul. Dolina Służewiecka) połączenie Ursynowa i Mokotowa.

6. W części tekstowej oraz rysunkowej planu poszerzyć linie rozgraniczające al. KEN tak, aby możliwe było poszerzenie jezdni zachodniej na wlocie skrzyżowania z ul. Surowieckiego.

Uzasadnienie:

Wybudowanie parkingu systemu „Parkuj i Jedź” znacznie pogorszyło przepustowość oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego w rejonie skrzyżowania al. KEN – Surowieckiego. Stanowi to problem zarówno dla funkcjonowania al. KEN jak i parkingu, stanowiącego istotny element systemu transportu publicznego.

Uprzejmie prosimy o uwzględnienie naszych uwag.

Kategoria: Planistyka, Warszawa, Wnioski i uwagi — Tagi: