Forum       Kontakt       Księga gości       Mapa strony

14 lipca 2011

Wnioski do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulic Morelowej i Kowalczyka

Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy

W związku z ogłoszeniem Prezydenta m.st. Warszawy o przystąpieniu do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulic Morelowej i Kowalczyka zgłaszamy następujące uwagi:

1. Uwzględnienie projektu rozbudowy ul. Modlińskiej zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach nr 928/OŚ/2009 z dnia 31 sierpnia 2009 roku dla tej inwestycji z jednoczesnym uwzględnieniem następujących propozycji:

1.a. przebicia nasypu Modlińskiej na wysokości ul. Zarzecze i likwidacji samego skrzyżowania z Kowalczyka (pozostawiając prawoskręty);

1.b. budowy kładki dla pieszych nad ul. Modlińską w miejscu obecnych pasów.

Uzasadnienie:

Uwzględnienie planowanej rozbudowy ul. Modlińskiej jest konieczne z uwagi na potrzebę dostosowania tej drogi do parametrów drogi klasy głównej przyspieszonej. Projekt posiada prawomocną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. W opinii SISKOM niektóre rozwiązania nie są optymalne pod względem społecznym, technicznym oraz ekonomicznym.

Po pierwsze, przewiduje się realizację dodatkowej konstrukcji inżynieryjnej, wiaduktu w ciągu ul. Modlińskiej nad skrzyżowaniem z ul. Kowalczyka. Po drugie, nie jest zachowana minimalna odległość między węzłami Modlińska-Płochocińska (istniejący, do przebudowy) a Modlińska-Kowalczyka (proponowany). Oznacza to pogorszenie warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego. Po trzecie, dodatkowy obiekt zwiększy koszty realizacji inwestycji.

Proponowane przez Stowarzyszenie rozwiązanie jest tańsze, prostsze w realizacji pod względem technicznym i bezpieczniejsze dla ruchu drogowego. Pod względem funkcjonalno-ruchowym oraz środowiskowym jest równoważne temu, które zostało przeforsowane przez projektanta i inwestora.

W trakcie postępowania ws. wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji Stowarzyszenie konsekwentnie zgłaszało propozycje przedstawione w pkt 1a oraz 1b. Niestety nie zostały one uwzględnione przez wykonawcę dokumentacji projektowej. Przedstawiona wówczas przez projektanta argumentacja, w opinii SISKOM, nie była merytoryczna. Stosowna dokumentacja sprawy znajduje się w posiadaniu Biura Ochrony Środowiska m.st. Warszawy.

Z uwagi na upływ czasu i brak środków finansowych na realizację rozbudowy ul. Modlińskiej istnieje duże prawdopodobieństwo, że decyzja środowiskowa utraci swoją ważność. W związku z tym Stowarzyszenie będzie czynić starania na rzecz poprawienia projektu ul. Modlińskiej.

2. Przewidzieć i wrysować torowisko tramwajowe po zachodniej stronie ul. Modlińskiej.

Uzasadnienie:

Budowa linii tramwajowej w relacji Żerań – Tarchomin jest ujęta w długoterminowych planach rozwoju sieci transportu zbiorowego w Warszawie.

3. Przewidzieć i wrysować rozbudowę ul. Płochocińskiej do przekroju 2×2 na całej długości objętej planem. Uwzględnić niezbędne pasy do skrętu w lewo lub w prawo.

Uzasadnienie:

Ulica Płochocińska jest, zgodnie z SUiKZP m.st. Warszawy drogą klasy głównej (G). Jest ona kręgosłupem komunikacyjnym dzielnicy Białołęka, niezbędnym do zapewnienia sprawnego ruchu z głębi dzielnicy do centrum Warszawy, poprzez ulicę Modlińską.

Na części odcinka położonego na północny wschód od planu droga ma przekrój dwujezdniowy. W opinii SISKOM ul. Płochocińska powinna przyjąć przekrój 2×2 pasy przynajmniej na obszarze planu.

4. przewidzieć i wrysować drogi rowerowe wzdłuż kanału żerańskiego oraz ulic Kowalczyka i Płochocińskiej

Uzasadnienie:

Uwaga ma na celu wytworzenie spójnej sieci dróg rowerowych.

Uprzejmie prosimy o uwzględnienie naszych wniosków.

Kategoria: Planistyka, Warszawa, Wnioski i uwagi — Tagi: