Sz. P. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Prezydent m.st. Warszawy
Szanowna Pani Prezydent,
w nawiązaniu do prowadzonej korespondencji dotyczącej uprzywilejowania ruchu tramwajowego zwracamy się w trybie w trybie art. 10 ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej z wnioskiem o udzielenie następujących informacji:
- Ile wynoszą średnie straty czasu tramwajów na skrzyżowaniach sterowanych na ul. Marymonckiej, na odcinku od ul. Dewajtis do ul. Przy Agorze?
- Czy nowo wprowadzone lub zmodernizowane sygnalizacje świetlne na odcinku, o którym mowa w p. 1. zapewniają przejazd tramwajów bez zatrzymania (tzw. priorytet pełny)? Jeśli nie, prosimy o podanie przyczyny braku takiego priorytetu oraz podanie przeciętnej liczby zatrzymanych lub spowolnionych składów na 100 kursów tramwajów.
- O ile wydłużył się czas przejazdu tramwajów linii 17 na ul. Marymonckiej w wyniku wprowadzenia zmian w sygnalizacji świetlnej, o których mowa w p. 1? Jaka jednostka miejska prowadziła badania?
- Czy programy sygnalizacji świetlnej, o których mowa w p. 1., były uzgadniane w ZTM i uzyskały pozytywną opinię? Jaka była treść tej opinii (prosimy o kopię pisma)?
- ZDM prowadzi przetarg na dokumentację modernizacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Marymoncka/al. Zjednoczenia. Jakie są cele szczegółowe modernizacji sygnalizacji w zakresie uprzywilejowania tramwajów? Czy założenia do projektu określone w SIWZ były uzgadniane z ZTM? Jakie było stanowisko ZTM?
- O ile ma się skrócić czas przejazdu tramwajów na ul. Marymonckiej w wyniku inwestycji, o której mowa w p. 5?
- Na jakich zasadach będzie nadawany priorytet dla tramwajów na skrzyżowaniu, o którym mowa w p. 5? Czy będzie to priorytet uzależniony od rozkładu jazdy?
- Jeśli na skrzyżowaniu, o którym mowa w p. 5, ma być realizowany priorytet dla tramwajów uzależniony od rozkładu jazdy, to prosimy o informację, kto wyposaży pojazdy tramwajowe i sterowniki w urządzenia komunikacyjne. Jakie wymagania techniczne mają spełniać te urządzenia? W jakim protokole mają się ze sobą porozumiewać? Jaka instytucja ma zapewnić nadzór nad ich prawidłowym funkcjonowaniem i zlecać prace konserwatorskie?
- Jak ma być zapewniona poprawność badania odchyłki od rozkładu jazdy w sytuacji częstych zmian na sieci tramwajowej?
Prosimy o odpowiedź pocztą elektroniczną, zgodnie z art. 391 § 1 k.p.a., na adres siskom@siskom.waw.pl.