Zarząd Terenów Publicznych oraz Zarząd Dróg Miejskich m.st. Warszawy
Zarząd Dróg Miejskich
ul. Chmielna 120
00-801 Warszawa
Zarząd Terenów Publicznych
ul. Jezuicka 1/3
00-281 Warszawa
Wniosek o ustawienie stojaków rowerowych
Szanowni Państwo,
SISKOM – Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji uprzejmie prosi zarządy właściwe dla danego terenu o zorganizowanie parkingów rowerowych poprzez ustawienie stojaków rowerowych w następujących lokalizacjach:
1. Południowy chodnik położony wzdłuż ulicy Śliskiej, między posesją Śliska 3 (blok mieszkalny) a Emilii Plater 49 (Hotel Intercontinental). Parking typu mini[1] lub mały (2 do 4 stojaków).
Uzasadnienie:
Wskazana lokalizacja znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie: sklepu spożywczego, apteki, biblioteki, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, kawiarni oraz zabudowy mieszkaniowej i biurowej. Istniejące w podcieniu Muzeum Sztuki Nowoczesnej stojaki są bardzo często wypełnione.
Ponadto proponowany stojak skutecznie ograniczy parkowanie w tym miejscu (nagminnie łamany zakaz) oraz niebezpieczny zwyczaj przejeżdżania przez chodnik z ulicy-sięgacza (między hotelem a blokiem Śliska 3) do ulicy Śliskiej.
Wskazane miejsce znajduje się pod stałym dozorem kamer Hotelu Intercontinental.
2. Chodnik w narożniku południowo-zachodnim oraz północno-zachodnim skrzyżowania ulic Złotej i Emilii Plater. Parking typu mały (3 do 8 stojaków).
Uzasadnienie:
Wskazana lokalizacja znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie: licznych sklepów i restauracji (posesja Emilii Plater 47) oraz centrum handlowo-usługowo-biurowego. Oba narożniki oferują bardzo dużą przestrzeń, w ramach której bez strat dla pieszych można z powodzeniem wygospodarować miejsce na liczne stojaki rowerowe. Przy ulicy E. Plater znajduje się pas ruchu dla rowerów.
Wskazane miejsce znajduje się pod stałym dozorem kamer centrum handlowego oraz zamieszczonej na rogu posesji E. Plater 47.
3. Chodnik w narożniku południowo-zachodnim oraz północno-zachodnim skrzyżowania ulic Świętokrzyskiej i Emilii Plater. Parking typu mały (3 do 8 stojaków).
Uzasadnienie:
Wskazana lokalizacja znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie: licznych sklepów i restauracji (ulica Świętokrzyska) oraz biurowca (Warszawskie Centrum Finansowe). Już teraz obserwuje się w narożniku południowo-zachodnim liczne jednoślady przypinane (m.in. przez kurierów) do latarni lub sygnalizacji świetlnej. Oba narożniki oferują bardzo dużą przestrzeń, w ramach której bez strat dla pieszych można z powodzeniem wygospodarować miejsce na liczne stojaki rowerowe.
Narożnik południowo-zachodni znajduje się pod stałym dozorem kamer biurowca.
4. Chodnik w narożniku południowo-wschodnim oraz północno-wschodnim skrzyżowania ulicy Złotej i al. Jana Pawła II. Parking typu mini lub mały (3 do 8 stojaków).
Uzasadnienie:
Wskazana lokalizacja znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie hotelu oraz centrum handlowo-usługowo-biurowego. Narożnik południowo-wschodni oferuje bardzo dużą przestrzeń, w ramach której bez strat dla pieszych można z powodzeniem wygospodarować miejsce na liczne stojaki rowerowe. Z kolei w narożniku północno-wschodnim można wykorzystać stojaki rowerowe do ograniczenia nielegalnego parkowania pod hotelem.
Narożnik południowo-wschodni znajduje się pod stałym dozorem kamer centrum handlowo-usługowo-biurowego.
5. Chodnik na przedłużeniu parkingu przy ulicy Siennej, przy wlocie do al. Jana Pawła II. Parking typu mini (2 do 3 stojaków).
Uzasadnienie:
W bezpośrednim sąsiedztwie wskazanej lokalizacji znajdują się liczne obiekty usługowe. Miejsce to jest obecnie wykorzystywane jako nielegalne miejsce postoju samochodów osobowych.
6. Chodnik na przedłużeniu parkingu przy ulicy Śliskiej, przy wlocie do al. Jana Pawła II. Parking typu mini (2 do 3 stojaków).
Uzasadnienie:
W bezpośrednim sąsiedztwie wskazanej lokalizacji znajdują się liczne obiekty usługowe. Miejsce to jest obecnie wykorzystywane jako nielegalne miejsce postoju samochodów osobowych.
Wnioskowane stojaki powinny spełniać wymogi Standardów projektowych i wykonawczych dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie.
[1] Nazewnictwo według Standardów projektowych i wykonawczych dla systemu rowerowego m.st. Warszawy.
Odpowiedź ZDM:
Odpowiedź ZTP: